Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@13:30:38 GMT

چگونه به ترک اعتیاد یک فرد کمک کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۷۶۰۸

جامعه > آسیب‌ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک مشاور و روانشناس اعتیاد گفت: بزرگترین کمکی که فرد معتاد می تواند دریافت کند، از جانب خانواده است.

محمود میرزمانی روانشناس و مشاور اعتیاد گفت: خانواده می‌تواند بزرگترین کمک را به فرد معتاد کند و به او انگیزه درمانی دهد و معتاد را متوجه سازد که مشکلات پیش آمده برای او به دلیل اعتیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: افراد معتاد به مواد مخدر به دلیل داشتن ویژگی های خاص نیاز به حمایت های روانی دارند که خانواده ها با در نظر گرفتن شخصیت این دسته از افراد، باید از آنها حمایت کنند. اگر این حمایت ها صورت نگیرد ممکن است حال فرد معتاد بدتر شود؛ بنابر این خانواده می‌تواند شرایط را برای ترک مواد مخدر توسط معتاد فراهم کند.

میرزمانی گفت: بسیاری از معتادان انگیزه ترک را دارند و برای ترک مواد مخدر تلاش می کنند؛ این تلاش و انگیزه باید بارور شود تا فرد معتاد در روند ترک مواد مخدر موفق شود.

روانشناس و مشاور اعتیاد ادامه داد: از ویژگی های مواد مخدر، جذاب بودن آن است و معمولا افراد مدتی پس از ترک اعتیاد مدتی دوباره به سمت آن می روند. فرد معتاد یک شخصیتی پیدا می کند که همیشه دچار لغزش می شود.

میرزمانی با بیان اینکه بیشترین نقش خانواده بعد از ترک کردن فرد معتاد است، گفت: خانواده باید از فرد معتاد مراقبت کند تا شرایط روحی و روانی اش به صورتی نباشد که دچار استرس و ناراحتی شود و دوباره به سمت اعتیاد رود.

۴۲۲۳۸

کلید واژه‌ها : ترک اعتیاد - مواد مخدر - اعتیاد -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترک اعتیاد مواد مخدر اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۸۰۰ قرص مخدر از خانه یک قاچاقچی در قزوین

جانشین انتظامی استان قزوین از کشف ۶۸۳۰ قرص غیرمجاز و مخدر از خانه فروشنده حرفه‌ای مواد مخدر در شهر قزوین خبر داد.

داوود عبدالمالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به شناسایی و دستگیری یک فروشنده حرفه‌ای مواد مخدر و کشف مقادیری قرص و شربت متادون از منزل او اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام یک‌سری اقدامات فنی و پلیسی یکی از فروشندگان مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی اقدام به بازرسی از منزل او کردند.

وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از منزل این مواد فروش ۱۱ لیتر شربت متادون، دو هزار و ۳۳۰ عدد انواع قرص متادون و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز کشف و او را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه موارد مشکوک و مظنون در ارتباط با خرید، فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر را به پلیس ۱۱۰ و کلانتری محل سکونت خود گزارش کنند.

کد خبر 739910

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل در بندرعباس
  • کشف بیش از ۶۸۰۰ قرص مخدر از خانه یک قاچاقچی در قزوین
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • واکنش رائفی‌پور به قتل حجت‌الاسلام اکرمی در ماهشهر
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر