Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت بجنورد قدرت نظامی، قدرت پول و قدرت رسانه ای را مولفه اصلی دشمن در مقابله با ایران معرفی کرد و گفت: برای مقابله با دشمن ما نیز باید با تقویت قدرت نظامی، افزایش ارزش پولی و تقویت قدرت رسانه ای بتوانیم دشمنان را شکست دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، امام جمعه موقت بجنورد امروز (۲۶ مرداد) در خطبه های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به مناسبت های هفته به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: ۲۶ مرداد سال ۶۹ یکی از پیروزی های ملت ایران و ثمره مقاومت رزمندگان بود که پس از تحمل سال‌ها اسارت و شکنجه به میهن اسلامی بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی آزادگان و ایثارگران را نماد و سمبل ایستادگی و مقاومت اعلام کرد که در دوران اسارت در زندان های مخوف عراق، ذره ای در اعتقاد و ایمانشان تزلزل ایجاد نشد و ادامه داد: نگاه ما به این عزیزان نگاه ارزشی است چرا که آنان توانستند در آن شرایط سخت و دشوار استکبارستیزی را به نمایش بگذارند.

 

امام جمعه موقت بجنورد به سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام هم اشاره کرد و افزود: امام محمد باقر، شاهد و راوی عاشورای سال ۶۱ هجری و بنیانگذار نهضت علمی در جهان تشیع است که پس از ایشان امام صادق علیه السلام راه پدر را با تمام توان ادامه داد.

 

وی اظهار داشت: امام محمد باقر در دوران امامت خود با چالش های عمیق فکری و پرخطر مواجه بود و فرقه هایی به وجود آمده بودند که اگر هدایت‌های این امام همام نبود چه بسا امروز ما شاهد عظمت اسلام نبودیم.

 

حجت الاسلام جعفری، مناسبت بعدی را ۲۸ مرداد سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی معرفی کرد و افزود: اگر بخواهیم تاریخ دشمنی های آمریکا و انگلیس را بررسی کنیم ریشه عمیقی دارد به طوری که شاه در سال ۳۲ از ایران فرار کرد و با این کودتا دوباره به ایران بازگشت و به رفتار ظالمانه خود ادامه داد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به روز عرفه مصادف با نهم ذی حجه، یکی از دلایل عظمت این ماه را واقع شدن روز عرفه در این ماه ذکر کرد  و افزود: این روز بهترین مناسبت برای ارتباط و راز و نیاز بندگان با خداوند است.


وی،  روز جهانی مسجد مصادف با ۳۰ مرداد را گرامی داشت و در توضیح نامگذاری این روز گفت: پس از اشغال فلسطین، یهودیان تصمیم گرفتند مسجد الاقصی را به آتش بکشند که این اقدام توسط یک یهودی افراطی استرالیایی انجام شد و پس از به آتش کشیدن مسجد الاقصی، صهیونیست‌ها آب منطقه را قطع کردند تا مردم نتواند آتش را خاموش کنند و به این ترتیب خسارت زیادی به قبله اول مسلمین وارد شد.

 

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تحت فشار مسلمانان اقدام به تشکیل دادگاه تشریفاتی برای محاکمه این فرد انجام داد، افزود: اما فرد یهودی به دلیل تشخیص مشکلات روانشناختی، تبرئه شد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین سالروز شهادت مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین علیه السلام که در سال ۶۰ هجری در کوفه به شهادت رسید را گرامی داشت و به روز بزرگداشت علامه مجلسی اشاره کرد و از این عالم بزرگوار به عنوان فقیهی نام برد که حق بزرگی بر گردن ما دارد و آثار این بزرگمرد امروز نورافشانی می کند.

 

امام جمعه موقت بجنورد عید قربان را مناسبت بعدی در هفته آتی معرفی کرد و گفت: در عید قربان ما باید نفس خود را قربانی کرده و شیاطین را از درون خود بیرون برانیم و نیات خود را برای خدا خالص کرده و برای انجام فرمان الهی آماده شویم.

 

حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: روز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد یک روز مهم برای مردم ایران اسلامی است چرا که در روزگاری مملکت ما در وضعیت نامناسبی بود به طوری که ما حتی در اوایل انقلاب محتاج سیم‌خاردار بودیم اما به برکت نیروهای خلاق، انقلابی و دلسوز  و به برکت رهبری های داهیانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب، امروز ایران اسلامی به عنوان قدرت اول و برتر نظامی در منطقه می درخشد.

 

امام جمعه موقت بجنورد یکی از مولفه های قدرت در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی را سیستم بازدارندگی دفاعی اعلام کرد و افزود: هرچند امروز نغمه هایی شنیده می شود از اینکه چرا و چه نیازی به داشتن این همه موشک و قدرت و توان دفاعی!؟ در صورتی که باید به این افراد بگوییم با این دشمنان  که زبان انسانیت متوجه نمی شوند، بهترین مولفه، تقویت قدرت نظامی در مقابل آنان است.

 

وی،  قدرت نظامی، قدرت پول و قدرت رسانه ای را مولفه اصلی دشمن در مقابله با ایران اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: برای مقابله با دشمن ما نیز باید با افزایش و تقویت قدرت نظامی، افزایش ارزش پولی و تقویت قدرت رسانه ای بتوانیم دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناامید کنیم.

 

حجت الاسلام جعفری در ادامه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم اشاره کرد و با مهم خواندن این فرمایشات و توجه مردم و مسئولان به این نکات افزود: یکی از دلایل مشکلات اقتصادی به وجود آمده؛ شکست مفتضحانه ای است که دشمن در میادین مختلف از ایران اسلامی خورده و به همین دلیل دشمن لحظه ای از ضربه زدن به ایران اسلامی حذر نمی کند و ما نیز هیچ گاه نباید دشمن را دست کم گرفته و از آن غافل شویم چرا که غفلت و ناآگاهی از دشمن، خسارت جبران‌ناپذیری دارد.

 

امام جمعه موقت بجنورد اظهارداشت: البته نباید از این نکته غافل شد که تعدادی از تحلیلگران و متخصصان و افراد کاربلد با استدلال متقن اعلام کرده اند که اساس مشکلات اقتصادی مربوط به خارج از کشور نیست بلکه به سوء مدیریت ها و عدم اقدام به موقع مسئولان بر می گردد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت باید همه دستگاه ها و روسای قوا در کنار یکدیگر اقدام و عمل کنند و دستگاه‌های نظارتی ما قوی‌تر وارد عمل شود، افزود: خوشبختانه در این روزهای اخیر با کمک مردم و اطلاعاتی که مردم در اختیار دستگاه های نظارتی قرار داده اند بسیاری از انبارهای احتکار شده شناسایی و عاملان آن ها دستگیر شده اند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به اینکه مبارزه با فساد و مفسد به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم و رهبری است لذا بنده به عنوان نماینده دستگاه قضا اعلام می کنم بدون هیچ ملاحظه و با قاطعیت در کنار مردم بوده و در جهت مبارزه با مفسدان کوتاهی نخواهیم کرد.

 

وی در ادامه حج را کنگره بزرگ الهی دانست که ابعاد مختلف عبادی عرفانی سیاسی و امنیتی دارد و با توجه به اینکه مناسک حج مربوط به امور مسلمانان است و امور حج باید توسط مسلمانان از سرتاسر دنیا مدیریت شود، بیان داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر تهدیدات جدی و جانی در مراسم حج مشاهده شده که به هیچ عنوان زیبنده بعد عرفانی و عبادی حج نیست و تاکنون متولیان مراسم حج در عربستان آنگونه که باید پاسخگو باشند، نبودند.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری شبستان خشکسالی دریای خزر روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران شیراز بحران آب حجت الاسلام جعفری حج ابراهیمی مذاکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا

 رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: یکی از اهداف مهم و برجسته در برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در این استان مقابله با فضای رسانه‌ای ملتهب علیه ایران و اصفهان در فضای مجازی است.

مصطفی دولت یار  افزود: برگزاری موثر همراه با نظم و چینش دقیق برنامه‌ها می‌تواند این فضا را خنثی کند و به مدعوین و صاحبان مناصب تجاری و اقتصادی اثبات کند که اصفهان شهری توسعه یافته با ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی، خدماتی، تجاری، صنعتی و دانشگاهی است.

او گفت: هدف مهم دیگر ایجاد فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین امکان آشنایی و تعامل بیشتر با فعالان اقتصادی کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا افزودبمنظور شبکه سازی در حوزه سرمایه گذاری است.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: اصفهان، ظرفیت‌های ناشناخته بسیار و همچنین زیرساخت‌های خوبی دارد که کمتر از آن استفاده شده است.

او گفت: با توجه به اینکه اصفهان به لحاظ تاریخی، شهر جهانی است باید تلاش شود تا در این اجلاس، ظرفیت‌های بالقوه آن به حالت بالفعل تبدیل شود.

دولت یار همچنین بر تقویت ظرفیت‌های مدیریتی در اصفهان تاکید کرد و گفت: این ظرفیت در بخش‌های علمی، دانشگاهی، تجاری، صنعتی و سایر حوزه‌ها باید مورد تاکید و تقویت قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز گفت: برگزاری این اجلاس، فضای اقتصادی، تجاری و بین‌المللی این شهر را متحول خواهد کرد.

امیر کشانی با اشاره به اینکه نخستین اجلاس مجازی در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه برگزار شد گفت: مجمع ﮔﻔﺘﮕﻮی ﻫﻤﮑﺎری آﺳﯿﺎ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﻌﯽ دارد ﺗﺎ ﻓﺎرغ از ﻣﺒﺎﺣﺜﺎت و ﻣﺸﺎﺟﺮات ﺳﯿﺎﺳﯽ، راﻫﻬﺎی ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﻮﺳﻌﻪای و اﻗﺘﺼﺎدی، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﮐﻨﺪ.

به گفته وی، اتاق‌های بازرگانی با برگزاری دوره‌های آموزشی تجاری برای فعالان اقتصادی و برقراری رابطه بین صنعت و دانشگاه در برقراری ارتباطات تجاری داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: در این اجلاس نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ۳۳ کشور عضو مجمع گفتگوی آسیا حضور خواهند داشت و سعی بر آن است که میز‌های مشترک بین شهر‌های آسیایی دایر شود.

وی یادآور شد: در این اجلاس بدنبال آن هستیم که اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی معرفی کنیم تا شاد اتفاقات مطلوب و پایدار پس از برگزاری این رویداد در اصفهان باشیم.

کشانی موضوعات این اجلاس را در قالب پنج دسته شامل «کشاورزی و امنیت غذایی»، «سرمایه گذاری»، «فناوری و دانش بنیان»، «گردشگری» و «توسعه پایدار» عنوان کرد و گفت: نمی‌توان گفت که برگزاری این اجلاس ۲ روزه همه مشکلات ما را رفع خواهد کرد، اما می‌تواند تأثیر گذار باشد.

دومین اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تاریخ ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار می‌شود.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و هم اینک ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • در وعده صادق مولفه‌های قدرت رژیم صهیونیستی ازهم فروپاشید
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است