Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@13:29:38 GMT

رودخانه خروشان در باغبادران باز هم قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۷۹۸۸

رودخانه خروشان در باغبادران باز هم قربانی گرفت

لنجان-مسئول ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران گفت:جوانی ۲۷ ساله ای که به قصد شنا به رودخانه زاینده رود وارد شده بود در رودخانه غرق شد.

محمد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح امروز یک مورد حادثه غرق‌شدگی  در صحرای گزستان توسط تماس مردمی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و بر همین اساس نیروهای عملیاتی و اکیپ غواصی شهرداری باغبادران سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به آماده‌باش کامل تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران در ایام بهار و تابستان‌ تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران ظرف کمترین مدت زمان ممکن با تجهیزات کامل در محل حادثه حاضر شدند و مشاهده کردند جوانی ۲۷ ساله که به قصد شنا به رودخانه وارد شده بود در رودخانه غرق شده است.

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران با بیان اینکه با وجود اخطارهای فراوان به هموطنان در خصوص خودداری از شنا کردن در رودخانه زاینده رود، باز هم برخی با بی‌توجهی به هشدارها تن به آب تنی در رودخانه می‌سپارند، تصریح کرد: عملیات جستجو سریعا آغاز شد و با تلاش فراوان تیم غواصی ایستگاه آتش‌نشانی باغبادران در ساعت ۱۵ بدن بی جان این جوان ۲۷ ساله ساکن اصفهان کشف و به خارج از رودخانه زاینده رود انتقال داده شد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ باید بر آگاهی‌بخشی به مردم به‌خصوص نسل نوجوان و رعایت موارد ایمنی همت کرد تا با فرهنگ‌سازی از به وجود آمدن صدمات جدی جلوگیری کرد چراکه شنا کردن در آب‌های روان همچون رودخانه زاینده رود بیشترین خطر را به همراه دارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غرق شدگی لنجان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان چادگان گفت: با توجه به تقارن ایام پیش‌رو و آغاز فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

مجتبی حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام پیش رو و با شروع فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان در دریاچه سد زاینده‌رود، تا اطلاع ثانوی ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است.

وی افزود: ممنوعیت صید ماهی در دریاچه از یکم اردیبهشت تا اواسط تیر سال جاری به منظور حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان خاطرنشان کرد: طی سه روز اخیر از اعلام ممنوعیت صید ماهی، هنوز مورد تخلفی مشاهده نشده است.

حاجتی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت صید در این فصل گشت‌زنی و کنترل دریاچه زاینده‌رود بیشتر شده است و اگر مورد تخلفی مشاهده شود، مراتب آن صورت‌جلسه و به مقام قضائی تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: دریاچه زاینده‌رود با مساحت ۵۴ کیلومترمربع یکی از مناطق حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده‌رود است.

رئیس اداره محیط زیست چادگان گفت: بیشتر ماهیان این دریاچه، کپور، آمور، زرد پر، فیتوفاکت و قزل‌آلا هستند که علاوه بر آن محل زادوولد و جوجه‌آوری پرندگان مهاجر کاکایی ارمنی و پرستوی دریایی در فصل پاییز است.

کد خبر 747144

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی‌جان کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • (تصاویر) مادی‌های زاینده‌رود، میراث چندهزارساله مهندسی آبی
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)