Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاع > دفاع مقدس - همشهری آنلاین:
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سالروز ورود آزادگان به میهن، فرازی بسیار نشاط انگیز و سرورآفرین در تاریخ کشور است چرا که یک حماسه و شادی بزرگی در پرتو این روز بزرگ در جامعه اتفاق افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد در گفت و گو با ایرنا افزود: در همین راستا تلاش ما امسال در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این بوده است که با پرداختن به موضوع اهمیت پایداری و استقامت که منتهی به پیروزی و آزادی شده است، برنامه های متعددی برای تجلیل از آنها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تلاش شده است که جلسات متعدد بزرگداشت ایثارگران به ویژه آزادگان، تکریم از شهدای آزاده، دیدار با آزادگان دوران دفاع مقدس و برگزاری مراسم تجلیل و تکریم، برگزاری نمایشگاه های هنری و جشنواره های ورزشی برگزار شود.

کاویانی راد ادامه داد: هر برنامه فرهنگی و هنری که بتواند توجه عموم مردم را به سمت موضوع مهم و ارزشمند آزادگان معطوف کند و در عین حال هر وسیله ای که ذره ای از تلاش و مقاومت این قشر بزرگ را جبران کند، ما اجرا خواهیم کرد و به رسم پاسداری، وفاداری، ادب، احترام و قدرشناسی از زحمات این افراد و تحمل و مقاومت آنها که منتهی به استقامت و پایداری همه مردم ما شد و نماد استقامت همه مردم ما بود، قدردانی می کنیم.

مجله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (۱۳۵۹-۱۳۶۷) |  مجله زندگینامه شهدای دفاع مقدس

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه هایی که پیش بینی شد به صورت ملی تقدیم حضور پربرکت آزادگان شود، ارائه و رونمایی از ارکستر سمفونیک پیروزی است.

26 مردادماه مصادف با آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 1369 است که همه ساله در بخش های مختلف این روز گرامی داشته و از آزادگان سرافراز کشور قدردانی می شود.

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، 43 هزار و 173 نفر آزاده شدند.

مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین شمار کل جانبازان کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد.

336 هزار و 282 نفر (59 درصد) جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر (41 درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

در همین زمینه: آزادگان ارمنی تجلیل شدند فرزندان باغیرت ایرانی با تأسی از رشادت آزادگان افق مطمئن و روشن آینده را ترسیم می­‌کنند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، با حضور جمعی از مسئولان ، خانواده های معظم شاهد ، ایثارگران ، اصحاب قلم و هنر و قشرهای مختلف مردم  مراسم پاسداشت مادر شهدا و رونمایی از کتاب هم نفس در شهرستان ایذه برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم گفت : ظرفیت‌های مهم، اصیل، جریان ساز، فرهنگی و تاریخی با موضوع «دفاع مقدس» که در استان خوزستان و شهرستان ایذه وجود دارد، ظرفیت بزرگی است.

مجید منادی افزود : پرفروش‌ترین کتاب‌های ما در زمینه دفاع مقدس است، آنجایی که روایتی خوب صورت گرفت، پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمایی آنهایی است که به مساله دفاع مقدس از زاویه‌های دید خود پرداخته‌اند.
مجید منادی افزود : 

وی  با اشاره به رونمایی از کتاب «هم نفس مادران» که روایت زندگی زیبا کیانی، فعال پشتیبان و همسر شهید نصرت الله کیانی است، بیان کرد: امید است این نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان ایذه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد :  امروز شاهد هستیم برادران و خواهرانی با هم افزایی، نگاه فرهنگی، نگاه دغدغه مند و نقطه زنی در حوزه فرهنگ متوجه می‌شوند باید در بخشی شرکت کنند و روایت‌های نگفته‌ای را از گنجینه عظیم دفاع مقدس بیان کنند؛ ما باید از آنها به ویژه در حوزه‌های فرهنگی یا حوزه‌هایی که با خلأ مواجه هستیم، استفاده کنیم که بخش عمده‌ای از خلاءها برای استفاده نشدن از گنجینه‌های فرهنگی بوده که یکی از بزرگ‌ترین آنها دفاع مقدس است.

 

دیگر خبرها

  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • انتصاب معاون بین الملل بنیاد سعدی
  • حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است
  • عملیات «وعده صادق» مایه اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران شد
  • عملیات وعده صادق موجب اقتدار ایران اسلامی است
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی در گذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • استقرار یگان‌های بسیار قوی با تجهیزات پیشرفته در مرزهای شمال شرق کشور