Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@06:49:45 GMT

ایجاد سالانه ۱۰۰ هزار کسب و کار نوپا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۸۳۵۶

ایجاد سالانه ۱۰۰ هزار کسب و کار نوپا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر رفع موانع کسب و کار نوپا گفت: ضمن حمایت از این مشاغل بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه ۱۰۰ هزار کسب و کار نوپا ایجاد می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدجواد آذری‌جهرمی بعدازظهر امروز در نشست با فعالان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه این استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطلوب است اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه فناوری اطلاعات پیشرفت قابل توجهی  و  جایگاه مطلوبی کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های کسب و کار نوپا و توسعه زیرساخت‌های آن افزود: فراهم شدن بسترهای کسب و کار نوپا در عرصه فناوری اطلاعات از اولویت‌ها است و در این عرصه ظرفیت خوبی در کشور ایجاد می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر توجه به شتاب‌دهنده کسب و کار نوپا در حوزه فناوری اطلاعات افزود: به‌زودی مرکز شتاب‌دهنده در استان بوشهر برای حمایت از کسب و کار نوپا در راستای سرمایه گذاری و تجاری سازی فناوری مستقر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جهرمی: وزارت ارتباطات نقشی در تلگرام طلایی و هات گرام ندارد

آذری جهرمی، از بروز انقلاب صنعتی چهارم  خبرداد و بیان کرد: انقلاب صنعتی چهارم به عنوان اقتصاد دیجیتال شکل می‌گیرد که فضای کسب و کار را براساس فناوری نوین فراهم می‌کند.

وی، باتاکید بر نقش فناوری اطلاعات در درآمدهای ناخالص ملی خاطر نشان کرد: برخی از کشورها از این حوزه درآمد قابل توجهی برای کشور کسب می‌کنند که سهم ایران در این عرصه هنوز مشخص نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حجم  اقتصادی حوزه  تلکام در ایران بیان کرد: حجم اقتصادی این حوزه  مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران سالانه 40 هزار میلیارد تومان است.

آذری‌جهرمی، توسعه اقتصاد مبتنی بر تولید صنعت سخت افزار، نرم افزار برای صادرات، تجارت و خدمات را 4 محور اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات دانست و تصریح کرد: بر این اساس سند پیوست فناوری اطلاعات در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

وی، آمار صادرات نرم افزار را مورد اشاره قرار داد و افزود: هر چند آمارها شفاف نیست ولی صادرات نرم افزار از ایران سالانه 200 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 40 هزار شاغل در حوزه تولید نرم‌افزار در کشور فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید نرم‌افزار در کشور بسیار بالا است که در این راستا بسترهای لازم فراهم شده است.

آذری‌جهرمی با تاکید بر توسعه آزمایشگاه مرجع در حوزه فناوری گفت: افزایش بهره‌وری یکی از مهم ترین زیرساخت‌ها است که در کشور شرایط مناسبی ندارد.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار برای حمایت از ایده و خلاقیت افزود: اتصال سیستم‌ها  و شرکت‌های دانش بنیان به دولت  تبدیل به رانت اقتصادی می‌شود که از این نظر شتاب دهنده‌ها برای حمایت از این  ایده‌ها و تجاری سازی فناوری تعیین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر رفع موانع کسب و کار نوپا گفت: ضمن حمایت از این مشاغل بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه 100 هزار  کسب و کار نوپا ایجاد می‌شود.

آذری جهرمی از تدوین طرح نوآفرینی خبرداد و بیان کرد: این طرح که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کسب و کار نوپا دارد تدوین شده و به‌زودی برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: فرزندت کجاست حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ آذری جهرمی کسب و کار وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، بر اساس حکم وزیر ارتباطات و فناوری، اکرم فداکار به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری استان معرفی و جایگزین محمدرضا پاکدل شد.

در حکم انتصاب اکرم فداکار آمده است: بنا به پیشنهاد معاون محترم حقوقی امور دولت مجلس و استان‌ها و نظر به شایستگی تعهد تخصص و تجربیات ارزشمندتان به موجب این حکم سرکار عالی را به سمت مدیر کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان یزد منصوب می‌نمایم.

از سرکار عالی انتظار می‌رود به عنوان نماینده ارشد وزیر در استان علاوه بر انجام امور محوله در چهارچوب شرح وظایف، ضمن هماهنگی ظرفیت‌های سایر واحد‌های استانی و منطقه‌ای این وزارتخانه و با هماهنگی و تعامل با استاندار محترم و سایر دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به تحقق موارد تعیین شده اهتمام لازم را به عمل آورید.

امیدوارم با اتکال به خداوند سبحان، رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی، با روحیه جهادی در راستای خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف "دولت مردمی، ایران قوی" موفق و موید باشید.

گفتنی است، اکرم فداکار پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، عناوینی همچون مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مسئول پیگیری‌های ویژه اقتصاد دانش بنیان در استان و معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار را در کارنامه کاری خود دارد.

دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد