Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه جمعی از کارکنان اداره کل کانون استان کرمانشاه با آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار ضمن عرضه برنامه های کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در مباحث مختلف فرهنگی و هنری، به تشریح فعالیت های این اداره کل در موضوع « آسیب های اجتماعی» از سوی «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان نیز پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهناز فتاحی، در ابتدای این جلسه با قدردانی از نگاه ویژه امام جمعه کرمانشاه به کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان، گفت : هدف ما این است که کار تربیتی روی روح و روان کودک انجام شود. حالا می خواهد آن عضو بعد از آن شاعر شود، نویسنده شود، نقاش شود،...ولی چیزی که برای ما در کانون ارجح است این است که آن عضو با اخلاق و با تربیت شود، سالم باشد، از نظر روح در اجتماع خوب قدم بردارد و مثبت باشد. خدا را شکر الان طرحی هم داریم که داریم شناسایی می کنیم اعضایی را که قبلا عضو کانون بودند و الان صاحب مسوولیت هستند.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری سعی دارد برنامه های جدید و جذاب را برای کودکان و نوجوانان مهیا کند، گفت : امیدواریم خدا کمکمان کند. شما هم دعای خیر برای ما داشته باشید که بتوانیم در مسیر درست قدم برداریم.

وی گفت: اگرچه گاهی اوقات پیش می آید برخی مسوولین، کانون را به خاطر اسمش، بعضی جاها کمتر به آن توجه می کنند، ولی کار کانون بزرگ است. کانون کار بزرگی دارد انجام می دهد و اثرات این کار قطعا در رفتار آینده کسانی که در مراکز کانون پرورش می یابند، دیده خواهد شد.

فتاحی با معرفی فعالیت های جاری در مراکز کانون، گفت : محوریت بیشتر فعالیت های کانون کتاب است.

مدیرکل کانون استان گفت : شرایط روزهای زلزله، شرایط جنگی بود. همکاران بسیاری از سراسر کشور برای کمک و اجرای برنامه های فرهنگی به کرمانشاه آمدند و ما آنها را به مناطق زلزله زده اعزام کردیم. همکاران ما در حال حاضر هم در حال فعالیت برای کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله زده هستند. که این فعالیت ها به نام امداد فرهنگی مطرح شد.

وی همچنین افزود: در سالگرد زلزله، ان شاالله با حمایت و نگاه ویژه حضرتعالی، طرحی داریم که ما بتوانیم شادی را به این منطقه بیاوریم. به همین منظور فراخوان دادیم که تمام عروسک های کشور با همان ماشین های سیار روستایی، در یکی از روزهای آبان ماه که مصادف با تولد حضرت پیامبر (ص) هم است، بتوانیم شادپیمایی عروسک های کشور را برای اولین بار در استان کرمانشاه برگزار کنیم.به این صورت که یک روز در کرمانشاه میهمان ما باشند و یک روز هم کاروان، به سمت سرپل ذهاب حرکت کند.

در بحث فعالیت کانون برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نیز به برنامه ای با عنوان «فردای روشن برای کودکان امروز» اشاره شد، که علاوه بر مناطق زلزله زده، در شهر کرمانشاه و شهرهای استان برگزار شده است.

سیامک حجت الاسلامی، معاون فرهنگی کانون استان نیز گفت : اعتقاد ما این است که اگر بر روی کودکان و نوجوان در مراکز کانون کار شود، بعدها همان ها می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلامی افزود : بیشتر اعتقاد ما در مراکز کانون پرورش فکری این است که کار با کیفیت باشد و اصولی.

وی گفت : استقبال از فعالیت های کانون زیاد است، هرچند مراکز کانون واقعا ظرفیت پذیرش برای همه دانش آموزان را ندارد.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان به تشریح فعالیت های ویژه کتابخانه های سیار روستایی اشاره کرد و افزود : همکاران ما در واحد سیار روستایی، روستاها را تحت پوشش قرار می دهند و حتی، در حال حاضر کودکان عشایر را هم تحت پوشش قرار داده ایم.

وی به برنامه های مختلف کانون در بحث ترویج کتاب خوانی پرداخت و گفت: برنامه پویش فصل گرم کتاب را در پارک ها و بوستان های شهر کرمانشاه و شهرستان های استان با حضور کودکان و خانوده ها اجرا می کنیم که آنها را هم جذب کتاب و کتاب خوانی کنیم.

در ادامه معرفی برنامه کانون استان کرمانشاه، افتتاح سه طرح فرهنگی؛ موزه عروسک ها، خانه فن آوری و هنر و خانه موزه جلیلی تشریح شد.

فتاحی در زمینه ضرورت افتتاح این طرح های جدید فرهنگی گفت: چون مکان های مناسب برای شادی بچه ها در شهر کرمانشاه کم است، سه طرح ویژه را افتتاح کردیم. در موزه عروسک ها؛ عروسک های مختلف نظیر؛ عروسک های غول پیکر، سنتی و محلی،... را در آنجا قرار دادیم. خانه فن آوری و هنر را افتتاح کردیم که هنر را به زبان علم امروز به بچه ها یاد بدهد. این طرح در کشور و در مراکز کانون کم نظیر است. مربیان زحمت کشیدند. عکاسی، پویانمایی، سفال، گیم نت، و.. را در این مرکز برای بچه ها فراهم کردیم تا این لذت ها را به بچه ها آموزش دهیم. مرکزی داریم به نام «خانه موزه جلیلی» که در شهر کرمانشاه واقع است. این مکان را بازسازی کردیم به سبک قدیمی. که در این مرکز بچه های امروز بتوانند یک روز از زندگی قدیمی خانواده های کرمانشاهی را از نزدیک ببینند. بسیاری از وسایل قدیمی را هم در این مرکز فراهم کرده ایم. همچنین در بخشی از این مکان، مشاغل قدیمی را به صورت ماکت در معرض دید مخاطبان ساخته و قرار داده ایم.

مدیرکل کانون استان افزود: آثار باستانی کرمانشاه به صورت ماکت در این خانه موزه قرار داده شده است. معرفی مشاهیر قدیم و معاصر کرمانشاه هم در این مکان وجود دارد.

وی گفت : کانون تلاش دارد از تمام ظرفیت هایش استفاده کند برای آنچه که بچه ها به آنها نیاز دارند.مانند افتتاح آسمان نمای سیار، که بچه ها با استفاده از آن اطلاعات منظومه شمسی را فرا می گیرند. این فعالیت یکی از فعالیت های مورد علاقه آنهاست و یکی از راههای خداشناسی هم است.

مسعود حمیدی، معاون اداری مالی کانون استان گفت: کانون پرورش فکری از ادارات برتر در اجرای پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه است.

آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، پس از شنیدن گزارش فعالیت های کانون پرورش فکری استان، با یادآوری خاطرات کودکی خود در شهر کرمانشاه، گفت: از سابق هم روی بچه ها کار می شد. آن وقت ها نه کودکستان و نه پیش دبستان مطرح نبود. اما مسیحی ها این کار را کرده بودند. بچه ها را با نیات خاصی جذب کرده بودند. سرود و شعرهای خاص به بچه های کوچک یاد می داند. اینها داشتند روی این بچه ها کار می کردند برای آینده. اینها برنامه داشتند. در حیاط می ایستادم و مدتها به این بچه ها نگاه می کردم.

آیت الله علما با اشاره به اهمیت آموزش در سنین کودکی گفت : العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر...آموختن دانش در کودکی مانند نقش کشیدن بر روی سنگ است. ثابت می ماند. توی ذهنش می ماند.

وی افزود : مسگرها وقتی بیکار می شوند، تکه ای مس را می آورند و شروع به چکش کاری می کنند. هم خودشان را مشغول می کنند و هم اینکه آن تکه مس را صاف می کنند و آن را می اندازند ته انبار برای یک روزی که به کارشان بیاید. حالا این بچه ها اگر حتی قبول نکنند حرف هایی که شما به آنها می زنید، اما در گوشه حافظه شانمی ماند. در وقت خودش به کارشان می آید...20 سال دیگر، 30 سال دیگر،...به کارشان می آید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خدمات کانون را خدمات بارزشی دانست و افزود : خدمات کانون، خدمات ماندگاری است و می ماند. چه به آنها عمل کنند یا نکنند فعلا.اما در آینده برای اینها می ماند و خواهد ماند.

وی نقش ارتباط مربی با کودک را مهم عنوان کرد و گفت : باید با بچه ها با شوق و با نشاط با آنها کار کرد و زحمت کشید . بالاخره دنیای امروز روی این جور بچه ها کار می کنند. استعدادهای این جوری را پیدا می کنند. این استعداد ها به آینده کشور ربط دارد .

 

 

انتهای پیام/د

 

 

محوریت بیشتر فعالیت های کانون کتاب است

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۸۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ابتکار و انجام کارهای جدید و نو که به چشم مردم می‌آیند اولویت تک تک مسئولان و مدیران در سطح استان باشد لذا هرآنچه در توان دارید در مجموعه شورا و شهرداری در این راستا بکار بگیرید.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز چهارشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: امسال سال آخر دولت سیزدهم و شوراهاست لذا می‌طلبد که در این سال پایانی تلاش بیشتری در خدمت به مردم صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مسئولان باید از این فرصتی که در اختیار دارند به نحو احسن در راستای خدمت به مردم استفاده نمایند. 

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: مسئولان باید مردم را همانند فرزندان خود دوست داشته باشند و دلی به آنها خدمت نمایند و با این روند موجب امیدآفرینی در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: مسئولان وقت بیشتری برای خدمت و پاسخگویی به مردم بگذارند و با شناخت و مطالعه کافی و اولویت‌بندی نیازها در مسیر خدمت به جامعه گام بردارند.

وی گفت: در سال جاری با هدف شناخت بیشتر از وضعیت و احصای ظرفیت‌ها و مشکلات شنیدن مطالبات مردم، بازدیدهای میدانی و حضور در شهرستان‌ها را دنبال خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: هدف‌گذاری امسال بازدید از بخش‌ها و شهرها با اولویت بخش‌هایی است که کمتر مسئولان آن سرکشی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه راهبرد و استراتژی ما به عنوان نماینده ولی فقیه این است که برای مردم و خدمت به آنها بیشتر وقت بگذارم، گفت: عمر مسئولیت‌ها کوتاه است و اگر آنگونه که باید در خدمت مردم نباشیم، پشیمان خواهیم شد.

وی اضافه کرد: ابتکار و انجام کارهای جدید و نو که به چشم مردم می‌آیند اولویت تک تک مسئولان و مدیران در سطح استان باشد لذا هرآنچه در توان دارید در مجموعه شورا و شهرداری در این راستا بکار بگیرید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان توسعه و ارتقای فضاهای عمومی به ویژه حوزه کتاب‌خوانی و توسعه کتابخوانی از نکاتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، اذعان کرد: در احداث پارک‌ها اقدامات فرهنگی و توسعه و تقویت کتابخوانی با ایجاد ظرفیت‌های مختلف مد نظر قرار گیرد چرا که تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی و اقدامات فرهنگی در هر جامعه‌ای رونق همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های مختلف باید پیوست‌ها فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار روحانیون و ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در ورامین
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • جزئیات برگزاری مراسم شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • ابتکار و انجام کارهای جدید که به چشم مردم می‌آیند اولویت مسئولان باشد
  • فیلم/ واکنش نماینده ولی‌فقیه در همدان به درخواست یک دختر بچه در جلسه تفسیر
  • بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان همدان از بیمارستان اکباتان
  •  دیدار نوروزی رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان
  • عیادت نماینده ولی فقیه در استان همدان از کودکان بیمارستان اکباتان