Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا اعلام کرد: علت ۱۰ درصد مرگ‌های بیمارستانی در کشور با بیماری آنفلوآنزا مرتبط است.

به گزارش مهر، دکتر مسعود مردانی روز پنج شنبه در مراسم معرفی واکسن آنفلوآنزا جدید چهارظرفیتی گفت: سال گذشته در تهران بیمارانی را داشتیم که حتی بعد از زدن واکسن آنفلوآنزا این بیماری را گرفته بودند که پس از بررسی نمونه‌هایی از این موارد، متوجه شدیم آنفلوآنزای آنها از نوع B بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تزریق واکسن آنفلوآنزای سه ظرفیتی افزود: این واکسن امکان ایمن‌سازی فرد در مقابل آنفلوآنزای نوع B را ندارد از همین رو خیلی از کشورهای اروپایی واکسن آنفلوآنزای چهارظرفیتی را مجوز استفاده داده است.

به گفته مردانی: ۱۰ درصد مرگ‌های بیمارستانی در کشورمان مرتبط با بیماری آنفلوآنزا بوده است که افراد زیر ۵ سال و همچنین آنفلوآنزای نوع A و B از این موارد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین موارد مرگ و میر ناشی از بیماری‌ها در اواخر پاییز و زمستان رخ می‌دهد، اظهارکرد: بررسی‌ها نشان داده است که مرگ و میر افراد در این فصول ارتباط مستقیم با آنفلوآنزا دارد.

وی از آنفلوآنزا به عنوان یک کوه یخی نام برد که عمده مرگ و میرها و گرفتاری‌های ناشی از این بیماری به زیر این کوه یخی مربوط می‌شود که ما متوجه نمی‌شویم.

وی با عنوان این مطلب که عوارض آنفلوآنزا در برخی موارد جبران ناپذیر است، تاکید کرد: شایع‌ترین علت مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک و همچنین شایع‌ترین علت مقاومت میکروبی به آنتی‌بیوتیک‌ها ناشی از آنفلوآنزا بوده است.

سرماخوردگی و آنفلوآنزا احتیاجی به آنتی‌بیوتیک ندارد

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با تاکید بر اینکه ، تصریح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا به آنفلوآنزا مبتلا شدند که ۳ تا ۵ میلیون نفر آنها بستری شده و از این تعداد بستری بین ۲۹۰ تا ۶۵۰ هزار نفر فوت کرده اند.

مردانی با اشاره به واکسن آنفلوآنزای جدید چهارظرفیتی که همان نوع سه ظرفیتی بوده و با اضافه شدن سوش «یاماگاتا» تبدیل به واکسن چهارظرفیتی شده است تاکید کرد: توصیه جدی ما به زنان باردار این است که حتماً واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

در همین زمینه: ارتباط آنفلوانزا با ریسک بالای حمله قلبی گروه‌های پرخطر واکسن آنفلوانزا تزریق کنند | کدام استان‌ها درگیر آنفلوانزا شده‌اند؟ هشدار وزارت بهداشت درباره آنفلوآنزا | گروه‌های پرخطر واکسن بزنند واکسن آنفلوآنزا متحول می‌شود آنفلوانزا؛ توهم یا واقعیت آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در حال کاهش است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شاید موقعی باشد که اسم من را صدا می‌زنند زمانی که مربی دیگری روی نیمکت است.

به گزارش فارس، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با ذوب‌آهن اظهار داشت: یک دربی بود که با احساسات رو به رو بود و بازی ساده‌ای نبود، یک ثبات را بالاخره از خودمان نشان دادیم، ذوب‌آهن برای اتفاقات از نظر احساسی بر ما برتری داشت؛ به بازیکنان بابت تلاش، کنترل بر بازی و اتفاقاتی که در ۲ بازی اخیر و جو داشتند، تبریک می‌گویم، یک بر صفر بازی را بردیم که لیاقت آن را داشتیم.

وی ادامه داد: به عنوان یک سازمان‌دهی حرفه‌ای باید از پس این مشکلات بر بیاییم، باید روی کار خودمان ترمز داشته باشیم و بهترین خودمان را انجام دهیم؛ آرزو می‌کردیم حمایت بیشتری داشته باشیم اما بازهم باید کارمان را به صورت حرفه‌ای انجام دهیم، حتی صورت من موقع ترک زمین مانند بازنده بود.

مورایس تصریح کرد: از هوادارانی که واقعا حمایت کردند، تشکر می‌کنم، درک می‌کنم شرایط ساده نیست اما همه چیز قابل تغییر است، وقتی همیشه ببرید افرادی هستند که ضد شما هستند و حمایت نمی‌کنند و به همه این تفاوت‌ها احترام می‌گذارم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم این اتفاق برای اولین‌بار در این باشگاه باشد، شاید موقعی باشد که اسم من را صدا می‌زنند زمانی که مربی دیگری روی نیمکت است؛ نویدکیا دوست من و اسطوره باشگاه است، چرا که نه در آینده؛ از نظر من برای بالا آمدن نباید پا روی کسی بگذاریم، با هم بودن را بیشتر قبول می‌کنم و آرزو می‌کنم ارزش درست را برای همه داشته باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سرمربی سپاهان: کاش می دانستم خبرهای تیم را چه کسی بیرون می برد سرمربی سپاهان: دیدارمان مقابل نیروی هوایی سخت شد

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • چرا این دو بازیکن رئال حاضر نشدند پنالتی بزنند؟
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • دو بازیکن رئال که حاضر نشدند پنالتی بزنند
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مورایس: شاید روزی هم اسم من را صدا بزنند؛ برای بالا رفتن نباید پا روی کسی بگذاریم
  • سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)