Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@16:13:25 GMT

چین: ترکیه توان غلبه بر مشکلات اقتصادی را دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۸۸۴۲

وزارت خارجه چین اعلام کرد که ترکیه می‌تواند بر مشکلات موقت اقتصادی در این کشور غلبه کند.
رویترز گزارش داد، وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد: معتقدیم ترکیه از قدرت لازم برای غلبه بر مشکلات موقت اقتصادی برخوردار است.

وزارت خارجه چین در این خصوص افزود: پکن امیدوار است طرف‌های مرتبط در این مسأله (آمریکا و ترکیه) اختلافات خود را از طریق گفتگو و مذاکره حل و فصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت خارجه چین، پکن از شرکت‌های دو کشور که در راستای قوانین بازار به همکاری در زمینه پروژه‌ها مبادرت نمایند، حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که چهارشنبه ۲۴ مرداد ماه یک مقام ارشد کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، از تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا در صورت عدم آزادی این کشیش محبوس در ترکیه خبر داد.

مقام ارشد کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد که در دیدار و گفتگوی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «سردار کیلیچ» سفیر ترکیه در آمریکا درباره آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی «هیچ پیشرفتی حاصل نشده است».

وی در ادامه گفت: دولت آمریکا در قبال این مسأله بسیار قاطع خواهد بود. رئیس جمهوری ۱۰۰ درصد به بازگرداندن کشیش برانسون به خانه و زادگاهش متعهد است و اگر ما در چند روز آینده یا یک هفته آینده، اقداماتی را (از سوی ترکیه) شاهد نباشیم، تدابیر بیشتری اتخاذ خواهیم کرد.

گفتنی است، آمریکا به دنبال عدم آزادی این کشیشِ متهم در ترکیه، تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعلام کرده و این کشور را در شمول اِعمال تعرفه‌های گمرکی بر محصولات صادراتی از ترکیه به آمریکا قرار داد و با آغاز این جنگ اقتصادی علیه آنکارا، نرخ لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: چین بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه