Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه مهریز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به سرنوشت دولت مصدق اشاره کرد و گفت: مصدق فریب وعده‌های آمریکا و انگلیس را خورد و در نهایت با کودتای آمریکایی- انگلیسی، دولت او سقوط کرد که مسئولین کشور باید از سرنوشت دولت مصدق و بدعهدی آمریکا درس عبرت بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام محی الدینی با بیان اینکه امروز نیز اروپاییان در باغ سبز نشان می‌دهند خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا علیه ایران، با یکدیگر متحد هستند و اعتماد به آن‌ها قطعاً سرانجام خوبی نخواهد داشت.

وی باگرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، از صبر و شکیبایی آنان در برابر شکنجه‌ها و سختی‌های دوران اسارت تجلیل کرد و گفت: آزادگان سرافراز در دوران اسارت در اردوگاه‌های حزب بعث عراق، با صبر و مقاومت در برابر شدیدترین شکنجه‌های روحی و جسمی، درس ایستادگی و شجاعت را به جهانیان دادند.

محی الدینی ادامه داد: امروز نیز دشمن با جنگ اقتصادی، در پی ناامید کردن مردم است و اگر مسئولین با مدیریت و نظارت قوی و مردم با حمایت از مسئولین نظام و صبر در برابر ناملایمات تلاش کنند، این تلخی‌ها به پیروزی ما و شکست دشمن خواهد انجامید.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت جانگداز پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام محمد باقر (ع) گفت: ثمره تلاش‌ها و مجاهدت‌های تمام عمر این امام هُمام، باعث بالندگی علوم مختلف اسلامی گردید و فق‌ها و حوزه‌های علمیه خود را مرید آن حضرت می‌دانند.

محی الدینی عید سعید قربان را زیباترین نمونه عبادت خداوند دانست و عنوان کرد: این عید که از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان جهان است، یادآور تعبد و ایستادگی در برابر وساوس شیطان و نیز نهایت بندگی انسان کامل یعنی حضرت ابراهیم (ع) و فرزند ایشان، حضرت اسماعیل (ع) بود و این عید، عید بندگی و زمانی برای قربانی کردن نفس اماره است.

امام جمعه مهریز در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت روز جهانی مساجد و سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها تصریح کرد: مسجد جایگاهی برای نشر فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و رهبر معظم انقلاب فرمودند: مسجد هم مدرسه است و هم دانشگاه و مرکز اتصال بندگان به خداوند باری تعالی است.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه مهریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: آئین گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم (ع) امسال با شعار "جهاد و هجرت" با ۲۷ عنوان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، حجت الاسلام محسن عرفاتی صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) در جمع خبرنگاران گفت: آئین گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم (ع) امسال با شعار "جهاد و هجرت" برگزار می‌شود.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم (ع) از امامزادگان واجب التعظیم است که ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله جهاد و هجرت دارد و در دوران زندگی مورد تعرض، بدبینی، ظلم و جور حکام عباسی بودند که امام هادی (ع) به ایشان دستور هجرت دادند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در ادامه با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بودند، گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) 120 روایت را از ائمه اطهار به ویژه از امام رضا (ع)، امام جواد (ع) و امام هادی (ع) نقل کردند.

حجت‌الاسلام عرفاتی تصریح کرد: در حوزه جهاد عملی و علمی و نیز جهاد نظری و تبیین سرآمد بودند و به همین جهت حضرت هادی (ع) به ایشان فرمودند که این مقام ولایت و اجتهاد پس از هجرت، جهاد و مجاهدت‌ها بر سینه ایشان نقش بست.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش‌های خوبی در حوزه معرفت شناختی حضرت عبدالعظیم (ع) انجام شده که در کتابخانه آستان مقدس موجود است، لذا می‌توان گفت که قاب علمی، جهاد و شهادت ایشان شاخص است که تلاش می‌کنیم با کمک رسانه‌ها در حوزه انتقال مفاهیم اهل بیت (ع) گام برداریم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) ابراز داشت: به مناسبت رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) در هفته پیش رو برنامه‌هایی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در حوزه تبیین شخصیت ایشان اجرایی می‌شود.

وی از شبانه روزی بودن حرم از شنبه تا پنجشنبه خبر داد و تأکید کرد: آغاز برنامه‌ها از دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا با جلسات معارف صحیفه سجادیه است که این برنامه‌های ثابت با مباحث معرفتی و شناخت حضرت بدالعظیم (ع) همراه خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به برگزاری 27 عنوان برنامه در این ایام ادامه داد: درس اخلاق آیت الله منفرد از علمای شهرستان ری و از شاگردان آیت الله بهجت با موضوع مقام علم و توحید حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود و همچنین ائمه جماعت در آستان مقدس در فواصل نمازهای یومیه سخنرانی‌های کوتاهی خواهند داشت که به موضوع تبیین شخصیت حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره خواهد داشت. 

وی با اشاره به حضور خدام فرهنگی و قرآنی آستان حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: هدف‌گذاری ما انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید و جوان است لذا همت ما بر این است که ارتباطی با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش داشته باشیم و سفیران خدمت به این مراکز اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: حضور دسته عزاداری خادمان آستان مقدس که هرساله از میدان شهرری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود و مردم می‌توانند کنار خدام آستان مقدس حضور داشته باشند و در ادامه آن رأس ساعت 6 آئین تعویض پرچم با قرائت زیارت نامه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عرفاتی افزود: چراغ‌گردانی نوجوانان و فرزندان خادمان و برگزاری برنامه هیئت کودکان حسینی از برنامه‌ای جدید برای این ایام است.

پارکینگ طبقاتی حرم عبدالعظیم(ع) سریع‌تر به بهره‌برداری برسد

وی تأکید کرد: شام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) در شبستان امام خمینی (ره) با تجمع و عزاداری هیئات مذهبی شهرستان ری با سخنرانی و مرثیه سرایی با حضور دسته عزاداری هیئت ثارالله برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در پایان خاطرنشان کرد: به منظور پاسداشت و گرامیداشت شهدای امنیت فراجا ویژه برنامه آئینی پاسداشت شهدای فراجا در مصلای امام علی (ع) برگزار و با حضور سردار رادان همراه خواهد بود.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • چند سوال جدی در برابر طرح «تعطیلی پنجشنبه ها»
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • سیلاب هیرمند به گودزره انحراف پیدا کرد / تکرار بدعهدی‌ طالبان و وعده‌های نافرجام مسئولین
  • توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی