Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسایل سیاسی افزود: برخی از کسانی که خود را ذخیره نظام می دانند قطعا خسارت نظام هستند؛ حقوق برخی مدیران بانکی ما چند برابر حقوق رئیس جمهور آمریکا بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کاظم قدیری ابیانه عصردیروز  در کمیسون تخصصی نهمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور در قم گفت: درآمد نفتی و گاز و میعانات گازی کشور در سال 96، هزار میلیاردتومان است که با تقسیم بر جمعیت کشور به هر نفری 100هزار تومان در ماه اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته جالب این است که مردم ما اصلاً تصوری نسبت به این ضرب و تقسیم نداشتند ولی توقعات بسیار بالا و متناقضی نسبت به این مسأله داریم؛ حال سؤال این است که چرا این تصور در مردم ما شکل نگرفته است ولی توقعات نسبت به این مسأله بسیار بیشتر است.

این کارشناس مسایل سیاسی بیان کرد: نسبت صادرات نفت هر ایرانی به نسبت جمعیت یک ایرانی و یک اماراتی، به اندازه یک سال به هشتاد سال است؛ یعنی میزان صادرات نفت یک ساله یک فرد اماراتی به اندازه میزان صادرات هشتاد ساله یک ایرانی است.

قدیری ابیانه اظهارکرد: توهم بودجه نفتی در کشور وجود دارد و همه فکر می کنندکه اگر پول نفت درست هزینه شود همه مشکلات کشور از جمله مسکن و حوزه دفاعی و... به راحتی قابل حل است؛ برای رفاه و بیمه و درمان و آموزش و پژوهش، بیش از 150 هزار تومان برای هر فرد هزینه می شود که بیشتر از درآمد نفت نسبت به مردم است.

وی گفت: دولت درآمدهای دیگری از جمله استخراج سالی دو تن طلا و فروش کارخانجات و اوراق های مشارکت و... دارد که بسیاری از آنها جزو قرض است؛ شرکت های دولتی و... اگر سود کنند 75 درصد سود خالص خود را نیز باید در بودجه عمومی وارد کنند؛ دولت نمی تواند با این سرمایه بدون ریخت و پاش و حقوق های نجومی و اختلاس ها، هزینه های جاری خود را مدیریت کند.

وی افزود: اگر 8 و نیم میلیون حقوق بگیر کشور نفری یک میلیون تومان دریافتی داشته باشند به سالی 100 هزار میلیارد تومان می رسد؛ دولت با این پول نمی تواند کشور را اداره کند؛ برای پرداخت حقوق به موقع به ناچار به استقراض از بانک مرکزی روی می آورد و پول بدون پشتوانه چاپ میکند؛ برداشت از صندوق بازنشستگی از دیگر راهکارهایی است که بدهی دولت را به 700هزار میلیارد تومان رسانده است.

این کارشناس مسایل سیاسی بیان کرد: دولت حاضر، آمار بدهی ها را اعلام نکرده است؛ قرض های دولت، هر ساله در حال افزایش است چون باید سود اوراق مشارکت ها را پرداخت کند پس هر سال مقروض تر می شود؛ در دوران پیش از انقلاب پنج برابر دوران پیش از تحریم فعلی درآمد نفتی به ازای هر نفر داشتیم ولی امید به زندگی و طول عمر مردم بیش از 20 سال بیشتر شده است؛ در این چهل سال سعی شد که خط فقر تغییر یابد و ارتقای زندگی ایجاد کنیم ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم؛ در زمان شاه کمتر خانواده ای بود که دانشجو داشته باشد ولی امروز کمتر خانواده ای را سراغ داریم که دانشجو و یا چند دانشجو نداشته باشد.

وی گفت: مانع بزرگ ما نسبت به نفت، وابستگی ذهنی نسبت به نفت است؛ اگر تصور کنیم که درآمد نفت ما به ازای هر ایرانی ده میلیون تومان است می توان مطالبه گر بود؛ تمام بحث های سیاسی اجتماعی کشور حول و حوش توزیع ثروت است و نه تولید ثروت؛ همه در کشورما به دنبال گرفتن پول هستند و نه تولید پول؛ نبایدتصور کنیم که با پول نفت همه مشکلات حل می شود.

وی افزود: به همین دلیل وقتی جنبش هایی می خواهد شکل بگیرد همه می خواهند مطالبه گر باشند ولی به نظر من باید ابتدا مواخذه کنیم که چرا این منابع را به این شکل هزینه کردند؛ برخی از کسانی که خود را ذخیره نظام می دانند قطعا خسارت نظام هستند؛ حقوق برخی مدیران بانکی ما چند برابر حقوق رئیس جمهور آمریکا بوده است.

این کارشناس مسایل سیاسی بیان کرد: اختلاس ها بیشتر از جیب مردم  و از جمله فرهنگیان بوده است؛ رئیس جمهوری اصرار دارد که همیشه از واژه اختلاس استفاده نکنید بلکه این مسایل بدهی بانکی است نه اختلاس؛ در حالی که به این افراد هزار میلیاردتومان وام بدون ضمانت داده است.

قدیری ابیانه اظهارکرد: نکته دیگر این است که ذهنیت ها نسبت به اختلاس ها نیز مثل درآمد نفت، غیر واقعی است؛ ضد انقلاب همیشه اعداد و ارقام اختلاس ها را غیرواقعی قلمداد می کند؛ مثلا جمع و تقسیم چند اختلاس را با عدد 240 میلیون نفر به خورد مردم می دهند؛ آنها اعداد عجیب و غریبی ارایه می دهند که با هیچ عقل سلیمی قابل فهم نیست.

وی گفت: امیرمنصور آریا به جای 3هزار میلیارد تومان هم اعدام شد و هم 5 هزار میلیاردتومان از اموال وی نیز مصادره شد؛ ولی خاوری نیز این پول را اختلاس نکرده بود بلکه 3 میلیون دلار رشوه دریافت گرفته بود؛ متأسفانه در تاکتیک های خبری قوی عمل نمی کنیم و توهمات بسیاری برای مردم پیش می آید.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در نماز جمعه تبریز با بیان اینکه روند صهیونیسم ستیزی در حال افزایش است گفت: اسراییل قرار بود سرمایه راهبردی امریکا باشد. وی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد مردم دنیا براساس یک نظرسنجی انجام شده مخالف سیاست‌های آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان آمریکا معتقدند هیئت حاکمه این کشور مالیات آنها را صرف حمایت از نسل‌کشی رژیم جعلی در غزه کرده است، راظهارکرد: مشکل امریکا فقط مربوط به مرز‌های خود نیست در حال حاضر حمایت بی وقفه واشنگتن از اسرائیل، بحران مشروعیتی را آغاز کرده که چارچوب برتری ایالات متحده در منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان اشاره و اظهار کرد: یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان ۲ کشور شده و آنچه حائز اهمیت است این که سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می‌شود که در سازوکار‌های میان ۲ کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هر از گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند، گفت: سفر آیت‌الله رئیسی برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود بسیار حائز اهمیت است و نشان داد ۲ کشور اراده قوی بر تقویت روابط دارند.

آل‌هاشم با اشاره به فضای روانی ایجاد شده در پاکستان پس از عملیات وعده صادق و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان، گفت: دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر ۲ کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای باشد. 

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۰ اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز که به عنوان " روز ملی خلیج فارس " نامگذاری شده است، اظهار کرد: اسناد موجود در مورد خلیج فارس غیرقابل انکارترین اسناد جهانی است و نشانه هویت و تمدن ایرانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد