Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، محمد‌جواد آذری‌جهرمی بعدازظهر امروز در نشست با فعالان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با بیان اینکه جایگاه این استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطلوب است اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه فناوری اطلاعات پیشرفت قابل توجهی و جایگاه مطلوبی کسب کرده است.

وی، با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های کسب و کار نوپا و توسعه زیرساخت‌های آن افزود: فراهم شدن بسترهای کسب و کار نوپا در عرصه فناوری اطلاعات از اولویت‌ها است و در این عرصه ظرفیت خوبی در کشور ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر توجه به شتاب‌دهنده کسب و کار نوپا در حوزه فناوری اطلاعات افزود: به‌زودی مرکز شتاب‌دهنده در استان بوشهر برای حمایت از کسب و کار نوپا در راستای سرمایه گذاری و تجاری سازی فناوری مستقر می‌شود.

آذری جهرمی، از بروز انقلاب صنعتی چهارم خبرداد و بیان کرد: انقلاب صنعتی چهارم به عنوان اقتصاد دیجیتال شکل می‌گیرد که فضای کسب و کار را براساس فناوری نوین فراهم می‌کند.

وی، باتاکید بر نقش فناوری اطلاعات در درآمدهای ناخالص ملی خاطر نشان کرد: برخی از کشورها از این حوزه درآمد قابل توجهی برای کشور کسب می‌کنند که سهم ایران در این عرصه هنوز مشخص نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حجم اقتصادی حوزه تلکام در ایران بیان کرد: حجم اقتصادی این حوزه مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران سالانه 40 هزار میلیارد تومان است.

آذری‌جهرمی، توسعه اقتصاد مبتنی بر تولید صنعت سخت افزار، نرم افزار برای صادرات، تجارت و خدمات را 4 محور اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات دانست و تصریح کرد: بر این اساس سند پیوست فناوری اطلاعات در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

وی، آمار صادرات نرم افزار را مورد اشاره قرار داد و افزود: هر چند آمارها شفاف نیست ولی صادرات نرم افزار از ایران سالانه 200 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 40 هزار شاغل در حوزه تولید نرم‌افزار در کشور فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید نرم‌افزار در کشور بسیار بالا است که در این راستا بسترهای لازم فراهم شده است.

آذری‌جهرمی با تاکید بر توسعه آزمایشگاه مرجع در حوزه فناوری گفت: افزایش بهره‌وری یکی از مهم ترین زیرساخت‌ها است که در کشور شرایط مناسبی ندارد.

وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار برای حمایت از ایده و خلاقیت افزود: اتصال سیستم‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به دولت تبدیل به رانت اقتصادی می‌شود که از این نظر شتاب دهنده‌ها برای حمایت از این ایده‌ها و تجاری سازی فناوری تعیین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر رفع موانع کسب و کار نوپا گفت: ضمن حمایت از این مشاغل بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه 100 هزار کسب و کار نوپا ایجاد می‌شود.

آذری جهرمی از تدوین طرح نوآفرینی خبرداد و بیان کرد: این طرح که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کسب و کار نوپا دارد تدوین شده و به‌زودی برای تصویب به هیئت دولت ارائه می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کسب و کار جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

ایسنا/کردستان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد.

میثم عابدی، امروز در مراسم رونمایی از مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه آی سی تی وضعیت بسیار مطلوبی دارد که باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی بر نهادینه کردن آموزش در حوزه فناوری اطلاعات در مدارس تأکید کرد و افزود: برخی از نهادهای خصوصی وعده حمایت و تجهیز مدارس را داده‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه مبتنی بر ظرفیت استان ها در بخش های مختلف باید هوشمندسازی تعریف شود تا اثرگذاری لازم را در توسعه داشته باشد عنوان کرد که با توجه به مصرف‌گرا بودن کشور عراق، باید در زمینه صادرات تولیدات فناورانه متناسب با ظرفیت‌هایی که در کردستان وجود دارد برنامه‌ریزی اصولی صورت بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند گندم، توت‌فرنگی و به لحاظ معدنی در زمینه معادن طلا و غیره ظرفیت بالایی دارد که می‌طلبد برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه استان، از روش‌های فناورانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی ایفا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره دهم برای جبران عقب ماندگی تاریخی که کردستان نسبت به سایر استان ها داشته ، ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت را در دستور کار قرار داده است.

کمال حسینی با بیان اینکه ۴۴ برنامه برای این بنیاد هدفگذاری شده است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، هشت شهرک صنعتی تخصصی، کنسرسیوم، شرکت مادر تخصصی معدن و صنایع معدنی از جمله برنامه‌های بنیاد توسعه استان است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم توسعه استان‌های مختلف است، بنابراین می‌طلبد در راستای رشد مناطق گوناگون تلاش مضاعفی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد