Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:42:29 GMT

به دنبال اختلاف افکنی بین غزه و حماس هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۸۹۷۱۶

به دنبال اختلاف افکنی بین غزه و حماس هستیم

مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی نوار غزه را نظیر یک "بمب ساعتی" توصیف کرده و از نقشه خود برای اختلاف افکنی بین اهالی نوار غزه و جنبش حماس پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، متان فلنائی وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز جمعه نوار غزه را به "بمبی ساعتی" تشبیه کرد.

وی علت آن را اوضاع ناگوار اقتصادی و اجتماعی نوار غزه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که رژیم صهیونیستی با همدستی مصر نوار غزه را از 12 سال پیش تحت محاصره همه جانبه قرار داده است.

متان فلنائی درباره توافق آتش بس بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی ها نباید از توافق آتش بس با حماس نگران باشند زیرا چاره ای جز این نیست.

بیشتر بخوانید:

لیبرمن: فقط مسأله زمان در جنگ غزه مطرح است

وی بدون اشاره به اینکه خود رژیم صهیونیستی عامل محاصره و اوضاع وخیم اقتصادی و اجتماعی نوار غزه است، تلاش کرد که تقصیر را به گردن حماس بیندازد. وی مدعی شد: آتش بس با حماس به فلسطینی ها اجازه خواهد داد تا از محاصره اقتصادی و وضعیت بد اجتماعی که ممکن است به فاجعه ای منجر شود، خارج شوند.

این مسئول سابق صهیونیست در همین راستا افزود: امضای توافق آتش بس با حماس در نوار غزه، حماس را از اوضاع ناگوار غزه نجات خواهد داد.

اختلاف افکنی در غزه؛ نقشه جدید اشغالگران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل آویو در تلاش برای شکاف و اختلاف افکنی بین ساکنان نوار غزه و جنبش حماس است.

روزنامه الاخبار لبنان با بیان این مطلب به نقل از آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نوشت: این گفته ها دلیل دیگری بر محدود بودن گزینه های رژیم صهیونیستی و امکانات عملی این رژیم در مقابله با حماس و گزینه مقاومت است که سودمندی خود را در مقابل شکست مفتضحانه گزینه سازش مبتنی بر امتیازدهی های دائم ثابت کرده است.

این روزنامه افزود: اینکه رژیم صهیونیستی می گوید در تلاش برای اختلاف افکنی و شکاف است و سپس آن را برملا و به آن اذعان می کند، به نوبه خود از کشمکش و تردید در موضع تل آویو حکایت دارد که از تسلیم شدن در برابر شکست گزینه اصلی نظامی و توسل به گزینه های جایگزین سرباز می زند.

به نوشته الاخبار، تلاش برای ایجاد شکاف و دودستگی به منزله ایجاد فتنه ای داخلی در بین فلسطینی ها و تحریک فلسطینی ها علیه گزینه مقاوم آنها است که سودمندی خود را با نزدیک شدن به برقراری آتش بس مبتنی بر کاستن از محاصره نوار غزه و ساکنانش ثابت کرده است.

لیبرمن با این گفته خود اهدافی داخلی را نیز دنبال و تلاش می کند که در برابر طرفدارانش از تبعات عقب نشینی میدانی در برابر نوار غزه بکاهد و بر آنچه آن را "مبارزه خود" با ابزارهای دیگری می خواند، تاکید کند.

در همین راستا بود که لیبرمن به شبکه سیزدهم رژیم صهیونیستی گفت: "هدف من سرنگون کردن حماس از طریق اختلاف افکنی بین آن و ساکنان غزه است".

او افزود: "ما گزینه های نظامی را در گذشته آزمودیم و اکنون روی گزینه متقاعد کردن اهالی غزه به لزوم سرنگون کردن حماس کار می کنیم".

لیبرمن مدعی شد: "من شبکه های اجتماعی در غزه را همواره دنبال می کنیم و به خوبی میزان کاهش مقبولیت حماس را درک می کنم".

صهیونیست ها پیمان شکن هستند

عبدالستار قاسم نویسنده و تحلیلگر عرب به از غیرقابل اطمینان بودن صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها نه به آتش بس و نه به تفاهم پایبند نیستند. این را سیرت آنها از سال 1948 میلادی در قبال اعراب نشان داده است.

وی افزود: الان رسانه ها از فرصتی برای آتش بس بین مقاومت در غزه و رژیم صهیونیستی سخن می گویند. این سخن در شرایطی مطرح می شود که صهیونیست ها به علت راهپیمایی های بازگشت و توسعه توانمندی نظامی مقاومت و راهبرد جدید مقاومت در گلوله در برابر گلوله احساس تنگنا می کنند. این راهبرد صهیونیست ها را پریشان کرده است زیرا دیگر نمی توانند عملیاتی نظامی علیه غزه انجام دهند؛ بدون اینکه شهرک نشینان در اراضی اشغالی به پناهگاه ها سرازیر نشوند.

قاسم نوشت: صهیونیست ها توافقنامه های نانوشته را ترجیح می دهند و همواره خواهان تفاهم های شفاهی هستند زیرا نمی خواهند خود را پایبند کنند بلکه ترجیح می دهند که در تحرکات نظامی و امنیتی خود آزاد باشند. از سوی دیگر، آنها نمی خواهند طرفی در توافق با کسی باشند که به زعم خود آنها را "تروریست" می خوانند. در آن سو نیز طرف فلسطینی وارد توافقنامه های کتبی و امضا شده با صهیونیست ها نمی شود زیرا اساسا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد. در این شرایط لازم است که مقاومت فلسطین رویکرد خود در قبال اجرای توافقنامه ها یا تفاهم نامه ها را تغییر دهد؛ به گونه ای برای پایبندی صهیونیست ها به اجرای آن تضمین شود لذا لازم است که کشورهایی که تفاهم یا توافقنامه زیر نظر آنها بسته می شوند، ملزم شوند که اقداماتی را علیه طرفی که پایبند نیست، اتخاذ کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: فرزندت کجاست حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ اسرائیل حماس رژیم صهیونیستی لیبرمن نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۸۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن ۳۱ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۴۸ ساعت گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۳۱ نظامی خود در نبردهای نوار غزه طی ۴۸ ساعت گذشته اذعان کرد.

در تازه‌ترین گزارش ارتش اشغالگر درباره تلفات نظامیان صهیونیست در نبرد طوفان الاقصی اذعان شده است که ۳۱۳۰ افسر و نظامی از آغاز جنگ در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مجروح شده‌اند که ۱۵۰۹ نفر از آنها در عملیات حمله زمینی به غزه بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که ۲۸۸ نظامی اشغالگر که در نبردهای نوار غزه زخمی شده‌اند همچنان تحت درمان هستند که حال ۲۵ نفر آنها وخیم است.

کد خبر 6062580

دیگر خبرها

  • گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • حمدان: نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست
  • نتانیاهو به دنبال پایان جنگ نیست/آمریکا در نسل‌کشی غزه شریک است
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • کشتار غیرنظامیان در غزه بی‌سابقه است
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • امیرعبداللهیان: حذف حماس و مقاومت خیال و توهم است
  • سرنگونی پهپاد صهیونیست‌ها در «بیت حانون»
  • زخمی شدن ۳۱ نظامی صهیونیست در نوار غزه طی ۴۸ ساعت گذشته