Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: رسالت مطبوعات امروز سنگین ترین رسالت در جامعه است چرا که اگر در زمان جنگ تحمیلی نیروهای نظامی سرداران جنگ بودند امروز اصحاب رسانه سرداران جبهه جنگ در مقابل هجمه نرم دشمنان و بیگانگان هستند.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی عصر روز جمعه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان سیستان و بلوچستان در سالن سینما هلال زاهدان اظهار داشت: قلم و بیان دو ابزار قدرتمند در انتقال مفاهیم و اهداف هستند که خداوند نیز در قرآن کریم به این دو ابزار توجه ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان ادامه داد: عظمت بیان آنقدر زیاد است که بعد از خلقت انسان تعلیم بیان به عنوان بزرگترین نعمت الهی مطرح شده است.
عضو خبرگان رهبری افزود: اسلام برای قلم آن قدر ارزش و عظمت قائل است که سوره ای به نام آن در قرآن وجود دارد و خداوند به آن سوگند یاد کرده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: بیان به قدری کارآمد است که می تواند با شایعات یک نظام دینی را ناکارآمد نشان دهد و مردم تحت تاثیر بیان منفی دشمنان به ناامیدی و یاس دچار شوند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کسانی که می توانند این شایعات دشمنان را خنثی کنند مطبوعات و رسانه ها هستند که باید در این زمینه ظرفیت ها و خدمات را به زیبایی به نمایش بگذارند.
آیت الله سلیمانی افزود: اصحاب رسانه می توانند کارآمدی نظام را تبلیغ کرده و افکار عمومی را به سمت قوت و ظرفیت های نظام متمرکز کنند.

**مطبوعات در سیستان و بلوچستان مظلوم است
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مطبوعات و دیگر رسانه ها در این استان مظلوم واقع شده اند و فعالیتی غریبانه اما درخور تحسین و تقدیر دارند.
آیت الله سلیمانی افزود: پشتیبانی دولتی از رسانه ها و همچنین مشارکت و حمایت بخش خصوصی از رسانه ها از جمله نیازهای این استان است.
وی تصریح کرد: وظیفه بنده و نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان موضوع حمایت از مطبوعات و رسانه هاست.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حمایت های مالی دولتی در شرایط فعلی مقدور نیست از طرفی بخش خصوصی نیز در این استان مانند استان های برخوردار فعال نیست به همین سبب انتظار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه های سیستان و بلوچستان بیش از پیش حمایت کند.

**ریشه شغل خبرنگاری از سلسله انبیای الهی است
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: هر انسانی دارای هویت های مختلفی است که هویت شغلی هر فرد به یک سرسلسله باز می گردد.
محمدرضا دربندی ادامه داد: به عنوان مثال سرسلسه پهلوانی به پوریای ولی و تختی برمی گردد و سر سلسله شغل خبرنگاری نیز به انبیا الهی برمی گردد چرا که آن بزرگواران خبر را از منبع اصلی آن یعنی پروردگار عالمیان دریافت می کردند و با رعایت امانت داری آن را به مردم می رساندند.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت حرفه و شغل خبرنگاری است و به همین دلیل خبرنگاران باید جایگاه خود را بدانند.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های سیستان و بلوچستان از نظر تعداد افراد شرکت کننده در میان جشنواره استانی در سطح خوبی قرار داشت و امیدواریم این جشنواره هر سال بتواند جمع بیشتری را به سمت خود جلب کند.
دربندی افزود: با برنامه های آموزشی که در 6 ماهه دوم امسال قرار است برای اصحاب رسانه استان برگزار شود مشکلات آموزشی نیز برطرف خواهد شد.

** تقدیر از مجاهدت های خاموش
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره به ویژه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، حضور اصحاب رسانه به همراه خانواده هایشان در این محفل رسانه ای را ارج نهاد و برای این قشر تلاشگر آرزوی توفیق کرد.
حسین مسگرانی گفت: از صبر و حوصله و مجاهدت های خاموش خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر و تشکر می کنم.
وی ادامه داد: امیدواریم جریان دائمی برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها، دوره های آموزشی، نشست های تخصصی و آسیب شناسی رسانه در استان افزایش یابد تا شاهد ارتقای جایگاه رسانه و توجه و حمایت بیشتر از اهالی رسانه باشیم.
محمد هادی طهرانی مقدم مدیر عامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارشی از روند اجرای پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری استان و انتخاب اعضای هیات داوران از میان اساتید برجسته علوم ارتباطات ارائه کرد.
9908 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي خبرنگار 97 رسانه جشنواره مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بارندگی‌های جدید در راه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد