Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت بازیافت زباله طلب بسیاری از شهرداری کرمانشاه دارد و چندی است به وظیفه خود به درستی عمل نمی‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، احمد صفری با انتقاد از شرایط فعلی در امحا و مدیریت پسماند در استان کرمانشاه، گفت: مدیریت پسماند درشهرستان کرمانشاه درطی سالیان گذشته دچارمشکلات بسیاری شده و درطول این سال‌ها نیز هیچ دستگاه و نهادی درخصوص عدم امحای صحیح، اصولی و بهداشتی زباله‌ها در کرمانشاه پاسخگو نیست؛ به عبارتی برای هیچ دستگاهی بحث مدیریت پسماند در اولویت قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته شرکتی در طول چند وقت اخیر کار بازیافت و جمع‌آوری زباله‌ها را انجام می‌دهد اما به دلیل برخی مشکلات شرکت مسئول به وظایف خود عمل نکرده و بوی تعفن حاصل از تجمع زباله‌ها برای ساکنین مرکز شهر در کرمانشاه دردسرساز شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای تبدیل زباله به اکسیژن توسط شرکت مذکور خریداری نشده است، افزود: متاسفانه تجمع زباله‌های معمولی و درمانی به چندین روستای اطراف کرمانشاه نیز کشیده شده است، نقطه فعلی جمع‌آوری زباله‌ها جزء مرکز شهر محسوب شده و این مشکل سبب کاهش کیفیت زندگی مردم شده است؛ البته جلساتی با مسئولان استانداری و محیط زیست در کرمانشاه برای تعیین تکلیف این مساله که به نوعی فاجعه بوده برگزار شده است، اما تاکنون هیچ تصمیم و یا راهکاری مبنی بر تعامل با شرکت مسئول جمع‌آوری زباله‌ها اخذ نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پسماندهای بیمارستانی باید به صورت مجزا و در نقطه‌ای خارج از محدوده شهری توسط دستگاه‌های زباله‌سوز امحا شوند، تصریح کرد: درحال حاضر رهاسازی زباله‌ها در بخش مرکزی شهر کرمانشاه ممکن است شرایط را تا حدی نامناسب کند که مردم مجبور به ترک محل زندگی خود شوند، چون تنفس هوای آلوده ناشی از وجود زباله برای مردم به طور حتم بیماری‌های خطرناکی را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک