Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@00:25:03 GMT

راه‌های درمان اختلال خواب در کودکان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۰۵۸۶

غلامرضا زمانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با اختلال خواب در کودکان اظهار داشت: این مشکل جزو تشخیص‌های افتراقی به شمار رفته که خانواده‌ها را نگران می‌کند و تشخیص و درمان به موقع آن در پیشگیری از آسیب به کودکان بسیار حائز اهمیت است. 

وی در مورد انواع اختلالات خواب در کودکان گفت: ناگهانی از خواب بیدار شدن به همراه جیغ و حرکت، نوعی اختلال خواب بوده که ناشی از ترس شبانه است و بیشتر در کودکانی که بهداشت خواب در آنها رعایت نشده و سبک زندگی به صورت غلط توسط والدین اجرا می‌شود بروز می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق تخصص مغز و اعصاب ادامه داد: کودکانی که دیر می‌خوابند گاهی هنگام خواب شروع به راه رفتن کرده و به طور مثال در یخچال را باز و بسته می‌کنند و مجدد سرجایشان می‌خوابند و زمانی که صبح بیدار می‌شوند، از این اتفاق چیزی به خاطرشان نمی‌آید که این مسئله نیز نوع دیگری از اختلال خواب است. 

زمانی در مورد کابوس گفت: این مسئله نیز اختلال خواب به شمار رفته و کودک با ترس از خواب بیدار میشود و خواب وحشتناکی دیده و یا اتفاق ناگواری از روز را هنگام خواب به یاد آورده است و صبح هنگامی که از خواب بیدار می‌شود، این حادثه به یادش همچنان است. 

وی با اشاره به اینکه اختلالات خواب متفاوت بوده و درمان‌های مختلفی را می‌طلبد، عنوان کرد: برخی از کودکان نیز به هنگام خواب پرش اندام داشته به ویژه در ساعات ابتدایی خواب برای آنها رخ می‌دهد و این مسئله نیز بیشتر به عدم وجود بهداشت خواب بازمی‌گردد. 

این عضو هیأت علمی علوم پزشکی تهران ضمن تأکید بر رعایت هر چه بهتر بهداشت خواب برای کودکان، خاطرنشان کرد: کودکان نیاز به ۱۰ ساعت خواب شبانه داشته و بهتر است دیرتر از ۹ و ۱۰ شب نخوابند، همچنین باید توجه داشت کودکان اصولا نیازی به خواب روزانه نداشته و تماشای تلویزیون تا پاسی از شب و میهمانی‌های نابجا شب سبب ایجاد شیفت خواب در کودک شده و اختلال را برایش ایجاد می‌کند. 

زمانی عنوان کرد:‌گام نخست درمان اختلالات خواب،‌ رعایت بهداشت خواب است و در زمانی که این مسئله برطرف نشد، نیازی به مداخله دارویی دارد، بنابراین باید والدین در صورت مشاهده چنین مشکلاتی حتما فرزندانشان را جهت معاینه و بررسی به پزشک متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهند.

منبع: فارس

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان

وزارت بهداشت و آموزش کشور با هدف ارائه خدمات به افرادی که قصد دریافت پروانه برای فعالیت در وزارت بهداشت را دارند،  سایت صدور پروانه‌ها را راه اندازی کرده است. اما به گفته شهروند خبرنگار ما مدتی است که سامانه صدور پروانه دچار مشکلاتی شده است و امکان دریافت پروانه بهره برداری وجود ندارد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام. در حاضر یک هفته است که سامانه صدور پروانه‌ها دچار مشکل شده و تمامی کلینیک‌ها در سطح کشور نمی توانند پروانه بهره برداری اخذ کنند. از آنجا که دولت در صدور مجوز و تسهیل آن اهتمام دارد و پیگیری‌های ما از بخش معاونت فناوری وزارت بهداشت و درمان نیز به جایی نرسید، لطف بفرمایید خبری در این مورد منتشر کرده تا پزشکان سراسر کشور از این سردرگمی خارج شوند. با تشکر از رسانه خوب شما

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • نحوه بیدار کردن بچه ها از خواب، دو سبک زندگی متفاوت می سازد - سهیل رضایی (فیلم)
  • داروهایی که حافظه را ضعیف میکند
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید
  • درمان لوزه بزرگ را جدی بگیرید