Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، امیر شاهرخ شهرام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه تامین سامانه اس ۳۰۰ حدود ۱۴ تا ۱۵ سال طول کشید تا به ناوگان دفاعی کشور اضافه شد، گفت: در کمترین زمان ممکن برای طراحی یک سامانه پیشرفته در دنیا، توانستیم سامانه باور ۳۷۳ را برای پدافند هوایی تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امنیت امروز به اندازه خلقت ارزش دارد، افزود: به برکت وجود امام و مردم غیور ایران، انقلاب شکل گرفت و امنیت را با خود به ارمغان آورد؛ هر چند کارشکنی، خرابکاری، ترور، وحشت و ۸ سال جنگ نابرابر و ترور دانشمندان هسته‌ای و صنعتی را بر ما تحمیل کردند اما ۴۰ سال مقاومت ملت ما یک درس برای دنیا شد .
امیر شهرام اضافه کرد: ما وظیفه داریم امور صنعتی و دفاعی نیرو‌های مسلح را تامین کنیم، اما به موازات آن در حوزه‌های ملی هم به عنوان یکی از راهبرد‌های کلان وارد می‌شویم و در حوزه‌های ملی هم صنعت کشور را رونق می‌دهیم.
امیر شهرام تصریح کرد: در حوزه هوایی امروز شاهد این هستیم که جنگنده برای نیروی هوایی تولید می‌کنیم که این جنگنده‌ها جوابگوی ماموریت این نیرو‌ها به ویژه در حوزه آموزشی است و جت آموزشی بعنوان پر هزینه‌ترین نیازمندی‌های نیروی هوایی تولید خودمان است.
وی گفت: جت پهپاد که از طراحی تا تولیدش کار صنعتگران دفاعی کشور است، امروز نیازمندی‌های ماموریتی بدون خلبان‌ها را تامین می‌کند و در حوزه تامین و نگهداری سامانه‌های پروازی موجود وزارت دفاع ورود کرده است.
مدیرعامل صاایران گفت: امروز وزارت دفاع افتخار می‌کند در طراحی بومی سامانه‌ها و  تولید انبوه آن‌ها بر حسب نیاز نیرو‌های مسلح ورود کرده است .
وی با اشاره به نقش صاایران در شناسایی ریگی و کشف هواپیمای او در کمتر از ۱۹ ثانیهگفت: دستگیری ریگی با سامانه‌های فرماندهی کنترل سابق به لحاظ فنی امکانپذیر نبود، اما سامانه فرماندهی کنترلی که خود ما تولید کردیم توانست کمتر از ۱۹ ثانیه هواپیمای ریگی را کشف و بین آن کریدوری که تعدادی هواپیما‌های مشابه داشت، به درستی شناسایی و هواپیمای ریگی را وادار به نشستن کند.
امیر شهرام با بیان اینکه دستاورد‌های امروز وزارت دفاع براساس تهدیدات روز ماست و نه روزمرگی گفت: با اندکی  بودجه توانستیم نیرو‌های خود را به موازات تهدید روز تامین کنیم و امروز به جایی رسیدیم که مهندسی معکوس نمی‌کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: معاون وزیر دفاع طراحی سامانه سامانه باور پدافند هوایی وزارت دفاع خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف روند گلزنی عیسی در بدترین زمان ممکن

به گزارش "ورزش سه"، عیسی آل‌کثیر نیم فصل اول را با پیراهن سپاهان گذرانده بود، ولی خیلی زود این تیم را ترک کرد تا دوباره پیراهن شماره ۷۲ خود در پرسپولیس را برتن کند‌‌.

عیسی انگیزه بالایی برای گلزنی به سپاهان داشت و تا آستانه زدن گل برتری سرخ‌ها هم پیش رفت، اما موقعیت ضربه سر او راهی به دروازه پیام نیازمند پیدا نکرد تا روند گلزنی این مهاجم جنوبی متوقف شود.

آل‌کثیر در نیم فصل دوم تنها مهاجم تخصصی پرسپولیس بوده و به همین خاطر زمان بیشتری در ترکیب اصلی داشت و موفق شد طی ۱۱ بازی هفت گل بزند و تا اینجا برترین گلزن فصل پرسپولیس باشد.

عیسی در حالی مقابل سپاهان موفق به گلزنی نشد که طی سه بازی گذشته چهار گل زده بود. حالا او باید خود را آماده مصاف حساس نساجی کند‌.

دیگر خبرها

  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • پوچتینو: پروسه ساختن چلسی ممکن است یک ماه یا یک سال طول بکشد
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • توقف روند گلزنی عیسی در بدترین زمان ممکن