Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن انتقاد از معماری‌های نوین و تاثیر آن بر اقلیم و طبیعت گفت: باید با محیط زیست مصالحه کرد، از جمله راهکارهای کاهش تاثیر ساخت و سازها بر اقلیم، معماری سبز و معماری بومی است.

به گزارش «انرژی امروز»، محمدتقی نظرپور در همایش ملی مدرسه ایرانی ـ‌ معماری ایرانی که در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه فرآیندهای یادگیری در دنیا روبه رشد است گفت: محیط مدارس تاثیر زیادی در یادگیری و شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده مدارس بدون دیوار مجازی در سده اخیر در دنیا به سمت واقعی شدن رفته است.

وی افزود: وجود فضاهای باز، انعطاف پذیر و پویا می تواند امکانات برابر یادگیری را برای همه فراهم سازد. این امر روشن است که اقلیم بر معماری بنا اثرگذار است و از سوی دیگر روش زندگی انسان در محیط و طبیعت تغییراتی ایجاد و حضور انسان این تغییرات را بر طبیعت تحمیل می‌کند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه معماری نوین امروز، تنوع ساخت بناها در اقلیم و مناطق گوناگون را از بین برده است اظهار کرد: بی توجهی به اقلیم و صرفا فراهم کردن آسایش در داخل فضاها باعث می شود طبیعت و اقلیم تحت تاثیر قرار بگیرد که آلودگی هوا و وارونگی از جمله این تاثیرات است و طبیعت و زیست را به خطر انداخته است.

نظرپور ادامه داد: امروز تاثیر ساخت و سازها بر اقلیم از جمله موارد بحث برانگیز است که راهکارهایی برای آن از جمله ایده معماری سبز و معماری بومی مطرح می شود. باید با محیط زیست مصالحه کرد، در این میان توجه به اقلیم و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی و صرفه جویی انرژی هم اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: هویت بخشی در معماری ایران بر اساس الگوهای ایرانی و اسلامی در سخنان مسوولان بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به برگزاری همایش مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی که پس از چندسال احیا شد گفت: توجه ویژه سند به هدایت بخشی مدارس بر اساس الگوی اسلامی ایرانی سازمان را برآن داشت تا اولین گام ها را برای اجرای یکی از زیرنظام های سند بردارد و برای تحقق معماری ایرانی در مدرسه سازی تلاش کند.

نظرپور ادامه داد: از ۱۱۲ چکیده مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، ۹۱ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت. ۲۹۷ طرح نیز دریافت شد که از این میزان ۵۹ طرح در بخش دانشجویی و ۸۹ طرح در بخش اداری و ستادی و ۱۲۰ طرح در بخش پروژه‌های شاخص اجرا شده به دبیرخانه واصل شد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما ریشه در زمین داریم

  تصویری که از کتاب مقدس ما مسلمانان یعنی قرآن به‌دست می‌آید و می‌خواهد آرامش ابدی را برای ما به تصویر بکشد. بنابراین بدیهی است که در مواجهه با طبیعت، ‌سرسبزی و گیاهان می‌توانیم احساس آرامش داشته باشیم وبا حضور درباغی پردرخت یا دشتی سرسبز، ‌احساس کنیم در بهشت جای داریم اما صرف‌نظر از آرامشی که زندگی مسالمت‌آمیر با طبیعت برای‌مان به ارمغان می‌آورد و می‌تواند به دنیای ما رنگ و بوی بهشتی بدهد،مزایای متعددی است که فضای سبز و درختان برای مابه ارمغان می‌آورند.چرخه تولید اکسیژن و همچنین تعادل دمایی زمین از جمله مزایایی است که پوشش گیاهی زمین برای ما به ارمغان می‌آورد. بگذریم از این‌که خورد و خوراک و نیازهای اولیه ما هم به همین فضای سبز و پوشش گیاهی وابسته است.درواقع ما انرژی مورد نیاز خودمان را از غذاهایی می‌گیریم که به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم از زمین تولید می‌شوند. پس می‌توان گفت زمین فقط خانه و مأمن ما نیست،بلکه همه زندگی ما به زمین و محیط‌زیست اطراف‌مان بستگی دارد و وقتی به بهانه پیشرفت‌های علم و تکنولوژی حواس‌مان به آسیبی که به زمین می‌زنیم، نیست، ‌در واقع به ریشه‌های خودمان تیشه می‌زنیم واین میراثی که ازگذشتگان به مارسیده وبه‌عنوان امانتی دردست‌مان است راآلوده و پرچالش می‌کنیم. به این ترتیب بر‌خلاف آنچه گذشتگان ما درحفظ میراث کهن کره زمین و محیط‌زیست کوشیده‌اند تا زمینی پاک را به ما تحویل دهند،ما با بی‌توجهی به قوانین طبیعت باعث شده‌ایم تازمین ومحیط زیست آلوده شده وبا قهر طبیعت مواجه شویم.سیل، ‌رانش زمین یا فرونشست همه وهمه پدیده‌هایی هستند که با دخالت ما آدم‌ها در محیط‌زیست رخ می‌دهند وبه‌گونه‌ای تنبیهی است که طبیعت برای دستکاری‌های ما انسان‌ها در نظر گرفته است. پس بیشتر حواس‌مان به زمین‌مان باشد. 

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان