Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@02:21:59 GMT

مهارکودکان بیش فعال باروش‌های سنتی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۱۶۰۵

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در بهبود بیش‌فعالی کودکان، رفع اختلالات کم‌توجهی و افزایش تمرکز مغز موثر دانست. ناطقان: شربت ۶ عرق (عرق سنبل‌الطیب، کیالک (زالزالک)، گلاب، بیدمشک، بهار نارنج و فرنجمشک) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، پروتئین، فیبر، قند، اسید فولیک، منگنز، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، والرین، هورمون سروتونین، تانن و تِرپن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای بررسی خواص شربت ۶ عرق و موارد مصرف این شربت  با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق اظهار کرد: این شربت تاثیر چشمگیری در بهبود بیش‌فعالی کودکان دارد؛ شربت ۶ عرق اختلالات کم‌توجهی را رفع می‌کند و تمرکز مغز را هم افزایش می‌دهد؛ کودکان بیش فعال برای برطرف شدن مشکلشان باید علاوه بر مصرف این شربت، اسید چرب امگا ۳ را هم استفاده کنند.


وی درباره خواص دیگر شربت ۶ عرق بیان کرد: این شربت آرام‌بخش قلب و اعصاب است و تپش قلب، اضطراب، استرس و افسردگی را هم برطرف می‌کند؛ شربت ۶ عرق کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و بی‌خوابی و خواب‌های آشفته را هم رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت ۶ عرق ضربان قلب را تنظیم و از بروز تصلب شرایین (آترواسکلروز) در افراد جلوگیری می‌کند؛ این شربت نقش موثری در برطرف شدن اسپاسم‌های (گرفتگی‌های) گوارشی و عصبی دارد.


عظمایی تاکید کرد: شربت ۶ عرق انواع سردردها، سرگیجه و حالت تهوع را از بین می‌برد و درد‌های قاعدگی را هم تسکین می‌دهد؛ این شربت به کنترل قند، فشار و چربی خون کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت ۶ عرق اگزمای پوستی ناشی از استرس را رفع می‌کند و برای بهبود ناراحتی‌های گوارشی با منشا عصبی مفید است؛ این شربت به درمان نوعی از اختلالات تیروئیدی به نام بیماری گریوز کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقش ویتامین D در بهبود «بیش فعالی کودکان»

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت ۶ عرق قوای جنسی را افزایش می‌دهد و سندروم پای بی‌قرار را هم درمان می‌کند؛ این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی یادآوری کرد: شربت ۶ عرق تاثیر بسزایی در کاهش صفرا و غلظت خون، تصفیه خون، تسکین درد‌های روماتیسمی، رفع دلشوره، تشویش، نگرانی، درد‌های شکم و معده و تقویت پوست و مو دارد.

 

درمان خانگی بیش‌فعالی کودکان/ غلبه بر بیش‌فعالی کودکان با شربتی طبیعی
مواد لازم برای تهیه هشت لیتر شربت ۶ عرق برای یک دوره درمانی

عرق سنبل‌الطیب                                                 یک و نیم لیتر
عرق بیدمشک                                                      یک و نیم لیتر
عرق فرنجمشک                                                    یک و نیم لیتر
عرق کیالک                                                           یک لیتر
گلاب                                                                     یک لیتر
عرق بهار نارنج                                                      یک لیتر
شربت سکنجبین عسلی                                      نیم لیتر منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کودکان ، بش فعالی ، روش های سنتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کودکان روش های سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

آفتاب‌‌نیوز :

محبوبه ابریشم‌کار، متخصص طب سنتی در رابطه با علت تشکیل کیست‌ها در بدن گفت: کیست‌ها توده‌های خوش‌خیم در بافت‌های بدن هستند که حجمی از مایع در آن‌ها جمع شده است. به طور کلی توده‌های پستانی به دو دسته خوش‌خیم و بدخیم تقسیم‌بندی می‌شود. 

وی افزود: توده‌های فیبروکیستیک، توده‌های خوش‌خیمی هستند که می‌توانند از سن نوجوانی تا بزرگسالی در سینه شکل بگیرند. کیست‌های سینه معمولا متعدد بوده و موجب تغییر در اندازه سینه شده و ایجاد درد می‌کنند.

ابریشم‌کار اظهار کرد: کیست‌های سینه معمولا در دوران قاعدگی بیشتر از مواقع دیگر احساس می‌شوند. این توده‌ها دو نوع ساده و ترکیبی دارند. اما معمولا همان نوع ساده و فیبروکیستیک بسیار شایع‌تر است. 

وی افزود: سبک زندگی، مهم‌ترین عامل در ابتلا به کیست است. به علاوه عامل ارث و ژنتیک نیز بی تاثیر نیست. در اصول طب ایرانی، نوشیدن آب سرد و مواد غذایی تند، عدم فعالیت بدنی، برنامه خواب نامنظم و از همه مهم‌تر استرس، می‌تواند شیوع کیست‌ها را تشدید ببخشد. 

ابریشم‌کار بیان کرد: استرس عاملی است که تاثیر آن در بیماری‌ها خیلی سریع و شدید است. در حوزه طب سنتی، ما تمرکز بر روی تنفس را برای کنترل استرس پیشنهاد می‌کنیم. اگر ما روزی ۱۰ تا ۲۰ بار و در دو نوبت تنفس‌های کنترل‌شده داشته باشیم، تا حد زیادی می‌توانیم سطح استرس خود را کاهش دهیم.

وی افزود: ما در طب ایرانی طیفی برای تعیین درجه سردی و گرمی مواد غذایی داریم. پیشنهاد ما در این زمینه این است که تعادل میان گرمی و سردی تا حد امکان رعایت شود. تجربه نشان داده افرادی که طبع سردتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های فیبروکیستیک قرار دارند. 

متخصص طب سنتی گفت: متخصصین بانوان یا پزشکان عمومی خیلی راحت می‌توانند با یک معاینه کیست را تشخیص دهند. فیبروکیستیک معمولا در اندازه‌های متفاوت و دو سینه دیده می‌شود، اما توده‌های بدخیم عموما در یک سینه وجود دارند. ترشحات خونی یا چرکی از سینه و تغییرات پوستی در سینه نیز می‌تواند نشان از وجود فیبروکیستیک باشد. 

ابریشم کار تصریح کرد: کیست سینه معمولا یک بیماری محسوب نمی‌شود و تنها به عنوان یک تغییر فیزیولوژیکی شایع از آن یاد می‌شود. برای درمان کیست یکی از راه‌های پیشنهادی این است که سیاه‌دانه را به صورت نیم‌کوب به نسبت ۱ به همراه بذر کتان و نسبت دو برابری عسل، هر روز صبح میل کنید. به علاوه برای درمان موضعی، ماساژ روغن بذر کتان روی سینه‌ها برای دوبار در روز می‌تواند موثر واقع شود. 

وی یادآور شد: توصیه ما به عزیزان برای عدم ابتلا به فیبروکیستیک این است که از کودکی به بچه‌ها سبک زندگی درست را آموزش دهیم. لازم است که مصرف کافئین را تا حد امکان کاهش دهیم و مصرف بی‌رویه‌ای نداشته باشیم. ما باید منبع انرژی نداشتن و بی‌حالی‌مان را کشف کنیم و خود را به قهوه محدود نکنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا ؛ پیروزی افعی‌ها برابر رقیب سنتی
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد