Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی گفت: گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی با سه کارگروه عمران، فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم سردشت مشغول خدمت‌رسانی هستند.

علیرضا خسروبابایی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اردوی جهادی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: گروه جهادی این دانشگاه متشکل از سه کارگروه عمران، فرهنگی و آموزشی، 18 مرداد به مناطق محروم سردشت اعزام شده و تا 30 مرداد مشغول خدمت‌رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارگروه عمران در حال حاضر در منطقه جبرند شهرستان سردشت مشغول خدمت‌رسانی و بازسازی قسمت‌های مختلف مدرسه این روستا است. این مدرسه حدود 60 دانش‌آموز دارد و لبه پرتگاه احداث شده است اما دیوار نداشت که گروه عمرانی ما با 30 نفر مشغول ساخت دیوار و همچنین سرویس بهداشتی برای این مدرسه است.

مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: هدف از عملیات عمرانی غیر از سامان دادن به محیط آموزشی این منطقه دخالت دادن مردم و مسئولین در کار است.

خسروبابایی با بیان اینکه برای اجرای عملیات‌ عمرانی هر بخش از نهادهای مختلف کمک گرفته‌ایم، افزود: برخی نهادهای دولتی امکاناتی در اختیار گروه جهادی قرار دادند و برخی دستگاه‌های دولتی متاسفانه کمکی نکردند. به عنوان مثال آموزش و پرورش دستگاهی است که نه تنها هیچ‌‌گاه کمکی نمی‌کند بلکه سنگ‌اندازی هم می‌کند. حتی برای اسکان اعضای گروه جهادی اذیت کردند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران همیشه بیشترین کمک را به گروه‌های جهادی داشته است، عنوان کرد: بخشدار، دهیار، اداره آب فاضلاب و مردم روستا در فعالیت‌های گروه جهادی یاری رساندند و قصد ما هم این است که همه اعضای روستا در بازسازی دخیل باشند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به فعالیت‌های کارگروه آموزشی گفت: 10 نفر در کارگروه آموزشی حضور دارند که تجربه فعالیت با نوجوانان و جوانان را داشته‌اند و درحال حاضر در پنج روستای این منطقه فعالیت‌های آموزشی انجام می‌دهند.

خسروبابایی درباره فعالیت‌های کارگروه فرهنگی، اظهار کرد: در این منطقه تعداد زیادی شهید وجود دارد که اگر به آنها بها داده نشود، گروه‌های کوموله و ضد انقلاب وارد عمل می‌شوند و خط فکری مردم را منحرف می‌کنند.

وی ادامه داد: به همین جهت از خانواده شهدای منطقه تقدیر به عمل آوردیم. افراد بی‌بضاعت را شناسایی و اقلام غذایی بین آنها توزیع کردیم.

مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی افزود: خواهران حاضر در گروه جهادی نیز در بخش کارآفرینی و آموزش زنان روستایی فعالیت می‌کنند.

خسروبابایی با اشاره به تعامل مردم منطقه با گروه‌های جهادی، خاطرنشان کرد: مردم این منطقه از مذهب شافعی اهل تسنن هستند و به همین دلیل گروه‌های فکری معاند قصد تفرقه‌افکنی دارند.

وی عنوان کرد: به همین دلیل در ابتدا که وارد منطقه شدیم، سخت اعتماد کردند ولی به تدریج اعتماد افزایش پیدا کرد، راحت‌تر توانستند گروه را بپذیرند و بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم اما هنوز برخی سنگ‌اندازی می‌کنند.

مسئول گروه جهادی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ظرفیت‌های مناسبی برای کشاورزی در منطقه وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه علم کاشت محصول متناسب با این ظرفیت وجود ندارد.

خسروبابایی گفت: گروه جهادی ما متخصصان کشاورزی ندارد اما از گروه جهادی دانشگاه تهران که چندین سال در این منطقه حضور دارند کمک گرفته‌ایم تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/4060/4007

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس