Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@22:43:02 GMT

اراک| جلسه سوال از رئیس جمهور نباید تشریفاتی باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۱۶۶۹

اراک| جلسه سوال از رئیس جمهور نباید تشریفاتی باشد

عضو فراکسیون امید مجلس با انتقاد از ارتباط ضعیف و کم رئیس جمهور با مجلس گفت: جلسه سوال از رئیس جمهور نباید نمایشی و تشریفاتی باشد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، هفته‌های نخست مرداد ماه بود که از درون مجلس خبر رسید که موضوع سوال از رئیس جمهور با امضای هشتاد نماینده مجلس در پنج محور اعلام وصول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی بود به گفته رئیس مجلس پیش‌تر 92 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای سوال از رئیس جمهور را به هیئت رئیسه ارائه کردند که به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد، کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان رییس جمهور این موضوع را بررسی کرد که در نهایت 80 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای این سوال باقی مانده، یعنی بیش از یک چهارم از نمایندگان تقاضای سوال از رئیس جمهور را دارند.

لاریجانی که در جلسه دهم مرداد مجلس این نکات را بیان کرد افزود: طبق اصل 88 و ماده 212 آیین‌نامه اگر بیش از یک چهارم نمایندگان تقاضای سوال از رئیس جمهور را داشته باشند سوال باید اعلام وصول شود که این سوال طبق گزارش شماره د/ 429771114 مورخ 97.5.2 کمیسیون اقتصادی از حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی مورد بررسی قرار گرفت که این سوال با پنج محور اعلام وصول می‌شود.

با این حال، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیست و چهارم مرداد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره زمان دقیق حضور روحانی در ملجس برای پاسخ به سوال نمایندگان مجلس گفت: بر اساس قانون آیین نامه داخلی مجلس از زمانی که سوال اعلام وصول می‌شود آقای رئیس‌جمهور یک ماه وقت دارد تا در مجلس حضور پیدا کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ تاریخ دقیق حضور آقای رئیس‌جمهور در مجلس هنوز تعیین نشده اما آن چیزی که مسلم است ایشان در موعد قانونی در مجلس ان‌شاءالله حضور پیدا خواهند کرد.

موضوع سئوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور موضوعی شد تا خبرنگاران خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در بازدید "سیدمهدی مقدسی" عضو فراکسیون امید مجلس و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس از این رسانه، موضوع سوال از رئیس جمهور را به بحث و گفت‌و‌گو بگذارند.

سیدمهدی مقدسی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه اظهار داشت:مدتی است که همانگونه که اقشار مردم تحت فشار هستند ما هم انتقادات سازنده خود را به مجلس منتقل کرده‌ایم و بدون رودرواسی با تحلیل و منطق و نگاه منصانه مسائل و دغدغه‌های مردم را بدون سیاه وسفید منتقل می‌کنیم و اگر ایراد و اشکالی وجود دارد بازگو می‌شود.

وی افزود: اولویت ما مردم هستند و هیچ رودرواسی با هیچ احدی نداریم، در کمیسیون تلاش من بر این بوده که حضور فعال داشته باشم و وقت زیادی را صرف کنم و با استفاده از همفکری صاحب‌نظران  به دنبال انجام اقدامات تاثیرگذار و نتیجه‌بخش بوده‌ام.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش‌ها باید برای این منظور باشد که مشکلات مردمی که برای انقلاب تلاش فراوان انجام دادند فراموش نشود و فضا باید به سمتی حرکت کند که قوای سه‌گانه در کنار یکدیگر مشکلات را برطرف کنند و همچنین وزرای اقتصادی باید افراد اندیشمند این حوزه را از هر طیف و جناحی را دعوت کنند و از اندیشه آنها استفاده کرده و راهکارهای لازم را از آنها دریافت کنند.

مقدسی بیان کرد: انتظار ما ایجاد انسجام در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود که متاسفانه تا به امروز وجود نداشته است، امیدواریم با هدایت مقام معظم رهبری و تلاش مسئولان و جلسات سران سه قوه فضا به سمتی برود که مشکلات مردم به شکل جدی برطرف شده و فرافکنی هم نشود و تمام قوا با هم و در کنار هم این تفکر را داشته باشند که برای نجات کشور و خنثی کردن اثرات تحریم باید از قابلیت‌های خودمان استفاده کنیم تا در نتیجه آثار خوبی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بلاتکلیفی سیاست‌ها مردم را آزار می‌دهد، تولید کننده از فردای خود خبر ندارد در نتیجه تولید هم انجام نمی‌دهد و همین وقفه سبب آسیب رساندن به حوزه اقتصاد می‌شود، در هفته‌های آینده جلسات متعددی با نمایندگان دولت داریم که قرار بر این شده که همه بسته‌های روشن را برای برون رفت از این وضعیت را ارائه کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به موضوع نامه نمایندگان مجلس برای سوال از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سوالاتی که از رئیس جمهور پرسیده شده بود پیش از این اتفاقات اقتصادی بود، مجلس 290 نماینده دارد و یک علامت سوال این است که از 290 نماینده چرا تنها 81نماینده امضا کردند، مفهوم این صحبت این نیست که ما منتقد دولت نیستیم اتفاقا  بنده در سخنرانی اخیر خود با صراحت انتقاداتی نسبت به عمکرد دولت داشتم، ما از حضور رئیس جمهور در مجلس استقبال می‌کنیم به شرط آن که شفاف‌سازی کرده و به ظور روشن مسائلی که مانع کار است را صادقانه برای مردم عنوان کند.

مقدسی خاطرنشان کرد: بیش از 200 نفر از نمایندگان تشخیص دادند که این سوال به این شکل نباشد، نمایندگان مجلس با صراحت مدعی عملکرد دولت در بخش‌هایی بودیم وهنوز هم هستیم، از حضور رئیس جمهور استقبال می‌کنیم اما به شرط آنکه جلسه تشریفاتی نباشد، قریب به اتفاق نماسندگان مجلس دغدغه کردم را دارند و مسائلی برای آنها اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: در بخش‌هایی که دولت به خوبی عمل نکرده منتقد بوده و پای حرف خود هم می‌ایستیم زیرا مردم باری ما اهمیت داشته و ما به دنبال جلب رضایت آنها هستیم، در حوزه اقتصادی تیم اقتصادی دولت منسجم عمل نکرده، حرف ما این است که در حال حاضر که تغییراتی در کابینه وجود دارد تیم اقتصادی منسح عمل کند، موضوع دوم این است که دولت نباید برای بسته‎‌های پیشنهادی برای برون رفت به کارشناسان درون دولت اکتفا کند و باید از افراد اندیشمند از هر جناحی کنار هم این پیشنهادات را ارئه دهند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس سورای اسلامی تصریح کرد: لوایحی که دولت دارد باید با اولویت باشد، ما نسبت به دولت منتقد هستیم و نظرات خود را ارئه داده و به دنبال آنها هم هستیم.

مقدسی بیان کرد: ما فراتر از این سوال‌ها از دولت سوال داریم و نمایندگان ما در فراکسیون‌ها اتمام حجت کرده‌اند، اگر دولت جراحی لازم را انجام ندهد در استیضاح وزرا هم اشکالات دولت را اقدام عملی انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: انتقاد من از رئیس جمهور این است که با نمایندگان مردم ملاقات کمی دارد، اگر رئیس جمهور به دنبال این است که نظرات مردم را بهتر توجه کند باید با مجمع استانی نمایندگان استان‌ها جلسه برقرار می‌کرد که این اقدام را انجام نداد و نقص این دولت این است که باید سالی یکبار با نمایندگان استان‌ها جلسه گذاشته و به دغدغه‌های آنها گوش دهد اما نباید سوال از رئیس جمهور هم سیاسی باشد.

عضو فراکسیون امید مجلس سورای اسلامی عنوان کرد: این موضوع صحیح نیست که بیش از دو سوم مجلس نسبت به دغدغه مردم بی‌تفاوت هستند به هیچ وجه قابل قبول نیست اما باید در نظر داشت که برخی در روش پیگیری مطالبات مردم اختلاف نظر دارند.

مقدسی خاطرنشان کرد: ما نباید به دنبال مچ‌پگیری و تسویه حساب سیاسی با دولت باشیم، ما به دنبال فرافکنی نیستیم اما باید محیطی فراهم شود که مشکلات مردم برطرف شود.

وی اضافه کرد: اگر دولت جراحی لازم را انجام داد که هیچ و اگر این کار را انجام نداد به نوبت افرادی که ضعیف عمل کرده‌اند برای استیضاح خوانده می‌شوند.

گفت‌و‌گو از مبین جلیلی

انتهای پیام/ ع/م

R41371/P1361/S6,73/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

بیشتر بخوانید: رئیسی: سفر به پاکستان و سریلانکا پیام مهمی را به جهان داد

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تامین مالی فاز۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تامین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضاهای آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود. دکتر رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکارهای قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228438 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت