Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره  هدایت تحصیلی دانش آموزان و نبود توازن مناسب در این عرصه اظهار کرد: در حال حاضر امروز  بخش مهمی از این موضوع به آموزش و پرورش و بخش کمتری به آموزش عالی مربوط می شود.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و 263 هزار نفر، ظرفیت پذیرش دانشجویان در کشور بوده است، افزود: از این تعداد حدود 500 هزار نفر پذیرش می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: آموزش عالی امکانی را فراهم کرده که دانش آموزان گروه علوم تجربی بتوانند رشته های گروه های علوم ریاضی و انسانی را هم انتخاب کنند و این موضوع شانس قبولی این دانش آموزان را افزایش می دهد.

وی در خصوص افزایش تعداد داوطلبان رشته تجربی گفت:این یک موضوع مشترک میان وزارت علوم و آموزش و پرورش است و در این خصوص مذاکراتی میان 2 وزارتخانه در حال انجام است.

شریعتی با بیان اینکه امسال در دانشگاه فرهنگیان 25 هزار دانشجو را پذیرش می کنیم، اضافه کرد: از امسال دانشگاه هایی که متقاضی ایجاد رشته هایی در حوزه علوم پایه  یا مهندسی هستند حتماً از آنها پیوست شغلی خواهیم خواست به این معنی که بطور قطعی ضمانت شغلی داشته باشند یا گزارش توجیهی داشته باشند که بر مبنای آن نیاز بازار مشخص باشد.

حذف کنکور مستلزم وجود کارنامه یکپارچه در سطح کشور است

وی افزود: برای حذف کنکور راهی جز همراهی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش نداریم و باید در این زمینه ساز و کار لازم فراهم شود که دانش آموزان علاقه مند به رشته های پر متقاضی بتوانند کارنامه یکپارچه ای در سطح کشور داشته باشند تا ملاک عمل  قرار گیرد.

شریعتی اضافه کرد: در سال 1360، شانزده دانشگاه در حوزه پزشکی فعال بودند اما اکنون این رقم بیشتر شده است و  اکنون جمعیت دانشجویی کشور در حوزه علوم پزشکی حدود 200 هزار نفر است در حالی که در حوزه غیرپزشکی بالغ بر 4 میلیون نفر دانشجو داریم  و در حوزه غیرپزشکی بالغ بر 80 هزار نفر هیئت علمی وجود دارد در حالی که در حوزه پزشکی 22 هزار هیئت علمی داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته تا کنون به بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات جدید، مجهز شده اند، گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

او افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم طرح فعال است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی و جراحی عمومی در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

بیشتر بخوانید

 بیش از هزار نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست