Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده کتاب "بهشت من کنار توست" گفت: داستان بهشت من کنار توست برای دختران امروز جامعه ما خواندنی است. دختر داستان "بهشت من کنار توست" در هفده سالگی به آن شعور اجتماعی و سیاسی رسیده است که می‌تواند ازدواج کند و جبهه رفتن همسر خود را پذیرا می‌شود.

مریم بصیری نویسنده انقلابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص نگارش جدیدترین اثر خود با نام "بهشت من کنار توست" گفت: کتاب "بهشت من کنار توست" داستان دختری را روایت می‌کند که زندگی او با یک رزمنده دوران دفاع مقدس گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"راضیه" به عنوان یکی از شخصیت‌های این داستان در بحبوحه جنگ قرار می‌گیرد و این دختر یاد می‌گیرد که چگونه در این شرایط سخت قرار گیرد.

وی درباره شباهت تازه‌ترین اثر با کتاب قبلی خود تاکید کرد: "بهشت من کنار توست" شباهت‌هایی با کتاب "دخیل عشق" دارد. این کتاب که در قالب یک رمان است، به اندازه‌ای در برخی از مخاطبان تاثیرگذار بوده است که آدرس خانه شهید را از من جویا می‌شوند و من به آنها می‌گویم این روایتی خیالی از نویسنده است.

نویسنده کتاب "دخیل عشق" درباره تاثیر عمده داستان زندگی راضیه بر دختران امروز افزود: این کتاب دختر نوجوانی را به تصویر کشیده است که با شرایط جنگ مواجه می‌شود. زندگی همسران شهدا راه روشنی برای دختران امروز است. این داستان برای دختران امروز جامعه ما خواندنی است. دختر داستان "بهشت من کنار توست" در هفده سالگی به آن شعور اجتماعی و سیاسی رسیده است که می‌تواند ازدواج کند و جبهه رفتن همسر خود را پذیرا شود. به عبارت دیگر این دختر به این درک رسیده است که می‌تواند همه این وقایع را هضم کرده و به زندگی خود ادامه دهد.

وی درباره دلایل تاثیرگذاری کتاب خود ادامه داد: یکی از نقاط عطف زندگی این دختر زمانی است که با تصمیم به ازدواج با یک رزمنده می‌گیرد و در مرحله بعد زمانی که همسرش به جبهه می‌رود، خبری از او نمی‌شود. اینجا این دختر به دنبال همسر خود می‌رود. مرحله بعد این داستان دختر متوجه می‌شود که همسرش شهید شده است و با مشکلاتی که بعد از آن مواجه می‌شود، داستان ادامه پیدا میکند.

این نویسنده انقلابی اذعان کرد: درمرحله بعد وصیتنامه همسرش پیدا می‌شود و دختر در اینجا باید تصمیم بگیرد که با فرد دیگری ازدواج کند یا نکند. مرحله آخر زمانی است که برادر شهید علاقه‌مند به ازدواج با همسر شهید است. به عبارت دیگر دختر در این داستان همیشه با انتخاب‌های بزرگی مواجه است.

وی درباره هدف اصلی و انتهای کتاب خود اضافه کرد: داستان ادامه پیدا می‌کند و بعد از اینکه برادر شهید با همسر شهید ازدواج می‌کند، خود او نیز جانباز می‌شود. دختر این داستان در بازه زمانی یک سال و نیم با وقایعی مواجه می‌شود و در طول این زمان باید به انتخاب‌هایی دست بزند.

بصیری تاثیر رمان را بر مخاطبان امروز بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: مخاطبان سادگی و صفایی را که در کتاب وجود دارد را می‌پسندند. شخصیت این داستان بیشتر درون گرا است. کتاب‌های زیادی در مورد دفاع مقدس نوشته شده است و برخی از آن‌ها تحت عنوان رمان ارائه می‌شود؛ اما همه آن‌ها را رمان نمی‌توان نامید. در حقیقت بیشتر کتاب‌ها در این حوزه شامل خاطرات، زندگی نامه‌ها و تحقیقات مستندگونه هستند که به شکل داستانی بیان شده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار کتاب تازه های نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوال ۱۴۴۵ و ۲۲ آوریل ۲۰۲۴ است. روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به  حضرت امام حسن علیه السلام و  امام حسین علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

تقارن نحسین، صدقه صبحگاهی رفع نحوست کند.

مریض مراقبت بیشتری نیاز دارد. (منظوری مریضی است که امروز مریضیش شروع شود).

زایمان

مناسب زایمان نیست. 

مسافرت

 مسافرت خوب نیست و شدیدا مکروه و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد.

احکام نجوم

 امروز قمر در برج میزان و از نظر نجومی مناسب برای امور زیر است:

فروش جواهرات.

خوردن نوشیدنی‌ها و معجون‌های دارویی.

و آغاز معالجه نیک است.

امور مربوط به نوشتن ادعیه و حرز و نماز و بستن آن خوب نیست.

مباشرت امشب

فرزند چنین شبی بسیار سخاوتمند و بخشنده است. 

اصلاح سر و صورت

طبق روایات، اصلاح مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری، خوب نیست. 

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن یا  حجامت در این روز از ماه قمری، سلامت آفرین است.

ناخن گرفتن

دوشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قران گردد

دوخت و دوز

دوشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت میشود.

وقت استخاره در روز دوشنبه

 از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعداز ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر (وقت خوابیدن).

تعبیر خواب 

تعبیر خوابی که امشب شبِ سه شنبه دیده شود طبق ایه‌ی ۱۴ سوره مبارکه "ابراهیم "علیه السلام است؛ و لسنکننکم الارض من بعد ذالک لمن... 

و از معنای آن استفاده می‌شود که کسی دوست یا دشمن خواب بیننده باشد به او برسد و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز دوشنبه

یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه.

ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه یا لطیف که موجب یافتن مال کثیر میگردد.

روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به  حضرت امام حسن علیه السلام و  امام حسین علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • کتاب های پرفروش سال ۱۴۰۳
  • روایتی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده در سریالی کره‌ای
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • سریال کره‌ای «انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده