Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از پایگاه خبری یورک الرت محققان علوم پزشکی در فنلاند در مقاله ای در نشریه انجمن روان پزشکی آمریکا اعلام کردند قرار گرفتن مادران در معرض آفت کش ها خطر ابتلا به اوتیسم را در فرزندان آنان افزایش می دهد.
محققان می گویند در بدن مادرانی که فرزندان مبتلا به اوتیسم داشته اند مقادیر بالایی سموم آفت کش ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوتیسم ترکیبی از اختلال رشد و نمو عصبی به دلایل ناشناخته است. این بیماری با مشکل در ارتباط برقرار کردن، مشکل در ارتباط دادن مردم و وقایع اطرافشان و نیز حرکات یا رفتارهای تکراری بدن مشخص می شود.
در این مطالعه مقادیر سم د د ای DDE یا دی کلروفنیل دی کلرو اتیلن که از مشتقات ماده معروف د.د.ت DDT است مورد بررسی قرار گرفت و مقادیر آن در سرم خون مادران 750 کودک مبتلا به اوتیسم اندازه گیری شد.
محققان فنلاندی دریافتند میزان این ماده سمی در سرم خون این مادران دست کم دو برابر میزان معمول است.
طیف اختلالات اوتیسم به تخریب شدید و جدی قوای تفکر، احساس، زبان و توانایی ارتباط با دیگران منجر می شود.
این اختلالات معمولا در اوایل دوران کودکی مشخص می شوند و از انواع شدید تا خفیف اوتیسم را که سندروم آسپرگر Asperger ­نام دارد، شامل می شوند.
­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فنلاند تحقيقات علوم پزشکي مقاله نشريه اوتيسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز مادر در اسپانیا؛ بازیکنان ختافه همراه مادران‌شان وارد زمین شدند / فیلم

به مناسبت روز مادر در کشور اسپانیا، باشگاه ختافه با طرح خلاقانه ای، بازیکنان خود را پیش از آغاز بازی مقابل اتلتیک بیلبائو، همراه مادران‌شان وارد زمین کرد.

دانلود (3.2MB)

دیگر خبرها

  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • قدردانی بسیار خاص و متفاوت از مادران در لالیگا اسپانیا | روز مادر در استادیوم | ویدئو
  • به مناسبت روز مادر در اسپانیا؛ بازیکنان ختافه همراه مادران‌شان وارد زمین شدند / فیلم
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند