Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام از مشاغل خانگی در حوزه‌های فرهنگی و هنری در استان انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم با اعلام این خبر بیان داشت: هنرمندان خراسان جنوبی در راستای طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در حوزه‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه امروزه مشاغل خانگی زودبازده و کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای خوداشتغالی و ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می شوند، یادآور شد: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بی شماری برای شاغلین آن‌ها می شود که از جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب وذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی و امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد - شاگردی بین اعضای خانواده اشاره کرد.

 

معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه رشته های مربوط به هنرهای حجمی جزو رشته های مزیت دار هستند، افزود: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر خود یکی از فرم های ثبت نام (مستقل - تحت پوشش -پشتیبان ) را تکمیل  نمایند؛ فرم های تکمیلی و مدارک مورد نیاز به دستگاه اجرایی تحویل داده و در صورت تایید طرح در دستگاه اجرایی، مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

 

زمزم ادامه داد: فهرست رشته های مشاغل خانگی - اطلاعات تعدادی از رشته های مشاغل خانگی - فرم ثبت نام متقاضیان به تفکیک مستقل- تحت پوشش - پشتیبان در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  www.irimlsa.irبخش مشاغل خانگی موجود و قابل مشاهده می باشد.

 

وی گفت: متقاضیان هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایشی، سینمایی، فرهنگی و مطبوعاتی خراسان جنوبی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به آدرسrwww.mashaghelkhanegi.i نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

معاون امورهنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه باید متقاضیان مشاغل خانگی از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشندT تصریح کرد: همه متقاضیان مشاغل خانگی باید از طریق سامانه مشاغل خانگی نسبت به تکمیل فرم پرسشنامه متناسب با شرایط خود اقدام کنند و در صورت داشتن شرایط لازم از سیستم کد رهگیری دریافت می‌کنند.

 

زمزم تصریح کرد: کد رهگیری اشخاص مستقل و پشتیبان ابتدا در بانک اطلاعاتی سیستم ذخیره شده و سپس متناسب با نوع رشته به دستگاه اجرایی مربوطه ارسال می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام افراد تحت پوشش به معنای اشتغال قطعی یا فوری فرد ثبت نام شده نمی باشدT گفت: انجام فعالیت توسط سایر اعضای خانوار منوط به موافقت و رضایت سرپرست خانوار می باشد.

 

وی یادآور شد: متقاضیان دارای کد رهگیری باید مشخصات طرح به همراه مدارک لازم را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ارائه دهند.

 

وی اظهار کرد: طرح‌های پیشنهادی متقاضیان در مهلت زمانی مشخص، بررسی شده و در صورت تأیید دستگاه اجرایی و نیاز به دریافت وام طرح مورد نظر به بانک ارسال می‌شود.

 

زمزم گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاغل خانگی فرهنگی و هنری و مدارک لازم می‌توانند به پایگاه اینترنتی این اداره کل به نشانی www.khj.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خشکسالی دریای خزر شیراز خبرگزاری شبستان بحران آب مساجد آمریکا مسجد اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی مشاغل خانگی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی،   در نشست با کانون‌های فعال حوزه سرود آذربایجان غربی گفت: سرود یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حفظ روحیه حماسی مردم در تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان است.   وی افزود: هویت بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه‌های سرود امری مهم و ضروری است.   رضایی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، نقده و میاندوآب در حوزه سرود پیش‌رو هستند، ادامه داد: آموزش تخصصی مربیان گروه‌های سرود و اعضای آن‌ها از اولویت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی می‌باشد.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: دغدغه ما بر این است که میزبان جشنواره سرود کشوری باشیم که ظرفیت بزرگی برای کانون‌های فرهنگی و هنری فعال خواهد بود.   رضایی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد باید بیشتر و بهتر استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی