Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، وزیر نیرو پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به مازندران ، عملیات اجرایی نیروگاه برق‌ آبی مسیر خط انتقال آب آشامیدنی ساری از سد شهید رجایی را آغاز کرد.
رضا اردکانیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه برق‌آبی دو نیم مگاواتی با سرمایه‌گذاری بیش از 250 میلیارد ریالی گفت: بهره‌وری این‌گونه طرح‌ها افزایش و هزینه تولید برق نیز کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به‌ضرورت بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی در اجرای این‌طرح ها افزود: اجرای این طرح در بخش خصوصی آغاز خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت در استان است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران هم با گزارشی از ظرفیت‌های نیروگاه‌های برق‌آبی در استان گفت: بر اساس مطالعات شناختی در این استان ، بیش از 700 مگاوات ظرفیت برق‌آبی برای ساخت نیروگاه‌های کوچک و متوسط وجود دارد که به علت محدودیت منابع عمومی تاکنون فقط13 و نیم مگاوات آن در پایین‌دست سد شهید رجایی محقق شد.
محمد ابراهیم یخکشی افزود: با مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی در ایجاد سه واحد نیروگاه برق‌آبی مسیر خط انتقال آب آشامیدنی ساری ، این نیروگاه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد

احمد محمدی راستی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز عملیات اجرایی احداث میدان ورودی شهر رزن از سمت پلیس راه رزن، قزوین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهر رزن یکی از مبادی اصلی ورودی غرب کشور محسوب می‌شود و از طرفی شاهد نابسامانی بصری و عدم زیبای در ورودی شهر بودیم ساماندهی و اجرای میدان ورودی بسیار ضروری بود.

محمدی راستی افزود: مساحت این میدان یک و هفت دهم هکتار است که کارکردهای مختلفی برای آن پیش بینی شده است

وی اظهار داشت: در بحث اجرای فضای سبز و پارک و مهمتر از همه در بحث ترافیکی جهت ارتباط کنارگذر با ورودی شهر رزن این میدان کاربرد دارد.

شهردار رزن گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار پیش بینی شده است که در ۳ فاز اجرا می‌شود.

محمدی افزود: در مرحله اول پس از زیر سازی بحث کشت گل در حاشیه میدان اجرا می‌شود و سپس رینگ کندروی خودرو اجرا و محیط گردشگری و پارک مرکزی در آن پیش بینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با افتتاح این پارک خدمات حمل و نقل و گردشگری در شهر رزن ارتقا یابد.

کد خبر 6087060

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟