Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:40:12 GMT

کشف و ضبط کالای قاچاق و احتکار شده از ۱۰ انبار

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۲۲۰۷

کشف و ضبط کالای قاچاق و احتکار شده از ۱۰ انبار

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: در راستاي پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش اثرات تحریم در جامعه و نيز جلوگیری از ایجاد تلاطم و نوسان قیمت در بازار ، با اخلال گران نظام اقتصادي، بطور جدي و قاطع برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی؛ مسلم محمدیاران، ضمن اعلام خبر کشف و ضبط مقادیر بسیار زیادی کالای قاچاق و احتکار شده از 10  انبار کالا در برخی از شهرستان های اين استان، افزود: بسیاری از سودجویان با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر، قصد سوءاستفاده از مردم را داشته و دارند؛ ولی باید بدانند که به شدت و قاطعیت با آنها برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد اظهار داشت: اقلامی که تاکنون در شهرستان های بجنورد، اسفراین و آشخانه کشف شده، شامل مقادیری دارو ، مواد شوینده، لوازم خانگی، کاغذ، مواد غذایی، لاستیک اتومبیل و لنت ترمز بوده كه برخي از اين اقلام قاچاق بوده و به جهت احتکار در انبارهای غیرقانونی و خودداری از عرضه، ضمن پلمپ انبارهای موردنظر، کالاهای مکشوفه ضبط و پرونده هایی در این رابطه در سازمان تعزیرات حکومتی استان تشکیل و در دست رسیدگی است.

 

یاران، افزود: به موجب دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان محترم کل کشور و تأکید رئیس کل دادگستری استان و باهمکاری نیروهای اطلاعات سپاه و فرماندهی انتظامی استان و نیز با توجه به  گزارش مردمی واصله، بلافاصله اقدام لازم با محوریت دادستانی مرکز استان، در خصوص اجرای این ابلاغیه معمول و به عنوان مهمترین گام، بدوا از سازمان تعزیرات حکومتی استان خواسته شد تا با رصد انبارهای غیر قانونی در استان، در اسرع وقت نسبت به کشف و ضبط کالاهای احتکار شده اقدام کند.

 

وی ضمن تأکید جدی بر تداوم روند این نظارت ها و بازرسی ها، از فقدان سیستم جامع و بانک اطلاعاتی دقیق از میزان و کم و کیف کالاهای اساسی موجود در استان و عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی ذی ربط انتقاد و خاطرنشان کرد: وجود سیستم یکپارچه جامع اطلاعاتی در این خصوص می تواند با تسهیل روند نظارت، علاوه بر ایفای نقش بازدارندگی و پیشگیری از بسیاری از آسیب های مبتلابه در بخش های اقتصادی، از ایجاد تلاطم و نوسان قیمت در بازار جلوگیری نموده و در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش اثرات تحریم در جامعه مفید و مؤثر باشد.

 

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در پایان، از شهروندان خواست هرگونه اخباري پیرامون احتکار ، قاچاق کالا و اقدامات مشکوک در حوزه اقتصادی را جهت پیگیری قضایی و برخورد قاطع به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خشکسالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مساجد دریای خزر خبرگزاری شبستان مسجد ازدواج بحران آب داعش انبار احتکار کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد

به گزارش روابط عمومی پليس، سرهنگ "تقي توئي" با اعلام جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي اعلام اطلاعاتي مبني بر اينکه يک دستگاه اتوبوس در حال جابجايي تعداد زيادي سيگار قاچاق است، بلافاصله موضوع با جديت در دستور کار قرار گرفت. وي با اشاره به اينکه اين اتوبوس در پليس راه بجنورد متوقف شد، افزود: در بازرسي از اين خودرو 37 هزار نخ سيگار قاچاق کشف و ضبط شد. اين مقام انتظامي با بيان اينکه ارزش اين تعداد سيگار قاچاق 1 ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد شده است، ياد آور شد: در اين رابطه يک نفر متهم دستگير و بعد از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و خودرو نيز راهي پارکينگ شد ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در انبار کالا در جنوب تهران
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • کشف ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد