Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@19:45:55 GMT

مزایای صنعت پتروشیمی ایران برای هندی ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۲۵۰۲

مزایای صنعت پتروشیمی ایران برای هندی ها

به گزارش جهان نيوز، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی «حسین علیمراد» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آخرین وضعیت مذاکره با هندی ها برای اجرای طرح های پتروشیمی در کشور، افزود: میزان تخفیفی که هندی ها برای گاز می خواهند بسیار زیاد است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: برای ارایه گاز به پروژه هایی مناطق محروم، تخفیف هایی در نظر گرفته شده است، اما نمی توان قیمت گاز را نصف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیمراد یادآور شد: هندی ها همیشه پس از چند دور مذاکره، به مرحله ای می رسند که می گویند قیمت گاز بالاست.
وی افزود: البته باید توجه داشت که بالا بودن بهای گاز در ایران، ادعای هندی هاست و ما معتقد هستیم که قیمت گاز برای پروژه ای که آنها دنبال می کنند، مناسب و بازده طرح مورد نظر مطابق با استانداردها و عرف جهانی است مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که هندی ها رفته اند تا در این باره فکر کنند، ادامه داد: آنها تاکنون به صورت شفاهی و نه مکتوب نرخ هایی مانند 6 تا هشت سنت را برای گاز پیشنهاد داده اند.

علیمراد به تمایل هندی های برای سرمایه گذاری در منطقه چابهار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه منطقه چابهار به عنوان منطقه در حال توسعه شناخته می شود، اگر تا پایان زنجیره ارزش در طرح های پتروشیمی آن منطقه سرمایه گذاری کنند تا 30 درصد تخفیف در خوراک در نظر گرفته می شود که بسیار مناسب است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: ادعای هندی ها مبنی بر گران بودن قیمت گاز در ایران در حالی مطرح می شود که چینی ها با همین قیمت ها، حاضر به سرمایه گذاری در کشور هستند.

علیمراد افزود: منطقه چابهار بهترین شرایط را برای سرمایه گذاری هندی ها و پاکستانی های و مالزیایی ها دارد.

**مزایای صنعت پتروشیمی ایران برای هندی ها
به گزارش ایرنا، کشاورزی بخش عمده اقتصاد هند را تشکیل می دهد به طوری که بیشتر مردم این کشور از طریق کشاورزی، روزگار می گذرانند؛ بنابراین دولت مستقر در دهلی تلاش می کند از طریق توسعه مجتمع های پتروشیمی تولیدکننده اوره، کود مورد نیاز زمین های کشاورزی را تامین کند.

توسعه واحدهای جدید صنعتی در هند نیز نیاز به منابع جدید انرژی دارد که گاز به دلیل ارزانی، بیشتر از سایر حامل های انرژی مورد توجه قرار گرفته است. 

ایران و قطر بزرگ ترین و نزدیک ترین کشورهایی هستند که از ظرفیت تامین گاز مورد نیاز هند برخوردار هستند اما قطر به دلیل اینکه بخش عمده گاز تولیدی را به ال.ان.جی تبدیل و صادر می کند، قادر به تامین نیاز هند نیست اما ایران که همچنان در حال توسعه فازهای پارس جنوبی بوده و قصد دارد تا میزان تولید خود را به یک میلیارد مترمکعب در روز برساند، از ظرفیت بسیار خوبی برای تامین گاز هند برخوردار است. 

مزیت دیگر ایران، نزدیکی به کشور هندوستان است، بندر چابهار که در ساحل دریای عمان قرار گرفته حدود 500 کیلومتر با بندر گجرات هند فاصله دارد. به دلیل فاصله کم بندر چابهار تا بندر گجرات، هندی های علاقه زیادی به سرمایه گذاری در منطقه چابهار دارند، زیرا هزینه و زمان حمل کاهش چشمگیری پیدا می کند. 

با توجه به نیاز کشاورزی هند، آنها قصد دارند که واحدهای تولید کود اوره را در چابهار احداث و محصولات تولیدی را به هند حمل کنند.
علاوه بر احداث مجتمع های پتروشیمی تولید اوره در چابهار، هندی ها به دنبال احداث خط لوله و وارد کردن گاز از ایران نیز هستند که البته هنوز نهایی نشده است. 

عباس شعری مقدم مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیش از این در گفت وگو با ایرنا درباره تمایل هندی ها برای خرید گاز ارزان از ایران گفته بود: آنها تاکنون چندین بار آمده و صحبت کرده اند اما هنوز به نتیجه روشنی نرسیده ایم. من به آنها گفته ام که شما می آیید چرخی می زنید، قیمتی می گیرید و می روید و در کار خود جدی نیستید. 

شعری مقدم با اشاره به پیشنهاد هندی ها برای برخورداری از خوراک 2 سنتی، افزود: آنها یکبار پیشنهاد خوراک دو سنتی را مطرح کردند و حتی یکبار هم گفتند که از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، خوراک را مجانی گرفته اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان آنکه آنها تمام واقعیت را نمی گویند، تصریح کرد: ممکن است در بعضی از کشورها نرخ خوراک پایین باشد، اما میزان مالیات هم مطرح است در حالی که مناطق آزاد ما از مالیات معاف هست. 

منبع: اقتصاد نیوز

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم

بانوی مسلمان هندی که مهمان برنامه رمضانی «هلال» بود در پاسخ به سوال مجری و خال قرمزی که هندوستانی‌ها استفاده می‌کنند توضیحات جالبی داد که در ادامه می‌بینید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • نگاهی بنیادی به شرکت‌های صنعت دارویی در بازار سرمایه
  • ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • سرمایه گذاری موتور محرک در شرکت کشت و صنعت مغان است
  • انگلیس بازدارندگی هسته ای را تقویت می کند
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو