Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:21:05 GMT

پیشرفت ۷۰ درصدی واحد فولاد سازی سفیددشت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۲۵۳۳

پیشرفت ۷۰ درصدی واحد فولاد سازی سفیددشت

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات ساخت فاز دوم کارخانه فولاد یک میلیون تنی تحت عنوان واحد فولاد سازی در شهرک صنعتی سفیددشت خبر داد.

سید نعیم امامی گفت: این پروژه شامل یک کوره قوس الکتریکی (EAF) با ظرفیت ۱۴۰ تن، کوره پاتیلی (LF) و یک ماشین ریخته گری اسلب می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات ساخت واحد فولادسازی تا پایان سال گذشته، ۶۲ درصد پیشرفت داشت و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۹۷ نیز شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

امامی اضافه کرد: در حال حاضر در این واحد ۲۵۰ نفر مشغول به کار هستند که پس از راه اندازی آن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات احداث این کارخانه با هدف اولیه تولید ۸۰۰ هزار تن اســلب در سه فاز احیای مستقیم، فولاد سازی و زیر ساخت، جنبی و پشتیبانی آغاز شد.

امامی گفت: فاز سوم این عملیات، بنا کردن واحد زیر ساخت، جنبی و پشتیبانی اســت که وظیفه تأمین و ایجاد زیر ســاخت‌ها و ســاختمان‌های مورد نیاز واحد احیا و فولادسازی را بر عهده دارد.

شهرک صنعتی سفیددشت از توابع شهرستان بروجن، در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

واحد فولاد سازی سفیددشت امسال به بهره برداری می‌رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اقتصاد و دارایی استان و جمعی از مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان برای بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت بازدید کرد.

او با اشاره به ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت گفت: این بیمارستان با بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت در دست ساخت قرار گرفت، اما فرآیند آن کمی طولانی شد در حالیکه ساخت این بیمارستان جزء مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان بوده است و تلاش‌ها برای ساخت و تکمیل آن باید بیشتر شود.

استاندار به منابع مورد نیاز برای ساخت و بهره‌برداری از این بیمارستان اشاره کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد منابع لازم برای ساخت بیمارستان از محل تهاتر و مابقی آن از منابع دولتی تأمین خواهد شد که سهم منابع دولتی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان تخصیص داده شده است.

عباسی همچنین با بیان اینکه بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: در تلاشیم تا در ۶ ماه ابتدای امسال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حد قابل قبولی برسد.

او بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و گفت: پیمانکاران و کارفرمایان ساخت بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت اجرای پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود. 

ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا با همکاری مشترک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در حال حاضر حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • ساخت ۲۲ هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد ۳ برابری مقاوم‌سازی روستا
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت مترو شهرستان اسلامشهر
  • اقدامات صورت گرفته برای رفع موانع ساخت و ساز مؤید پیشرفت در هدف‌گذاری‌ها بوده است
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • تولید آهن اسفنجی فولاد سبا به بالاترین میزان از زمان راه‌اندازی رسید
  • تسریع عملیات احداث طرح‌های مسکن در مهاباد
  • بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت