Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، پژوهشگر مسائل یمن و امارات در سازمان دیده‌بان حقوق بشر در مصاحبه‌ای روز جمعه گفته این سازمان توانسته است۹۰ مورد از حملات غیرقانونی ائتلاف تحت رهبری رژیم سعودی به یمن که اکثر آنها مصداق جنایت جنگی هستند را مستند کند و ۲۴ مورد از این حملات با بمب‌های آمریکایی انجام شده‌اند. 

ائتلاف تحت رهبری عربستان پنجشنبه ۱۸ مردادماه به بازار شهر «ضحیان»، واقع در استان شمالی «صعده» و اتوبوس حامل دانش‌آموزان حمله کرد که بر اثر آن دست‌کم ۵۰ نفر شهید و ۷۷ نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار زیادی از شهدا کودکان هستند. 

«کریستین بکرلی»، محقق سازمان دیده‌بان حقوق بشر در مصاحبه‌ای در همین باره، در خصوص نقش آمریکا در این حملات گفت: «من فکر می‌کنم موضوعی که بایستی واقعاً روی آن تأکید کرد این است که از منظر حقوق بین‌الملل، آمریکا با توجه به میزان حمایتی که از ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها می‌کند، یکی از طرف‌های این جنگ محسوب می‌شود.»

او یادآوری کرد آمریکا از زمان آغاز حملات ائتلاف، علاوه بر میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی به این ائتلاف با کمک به سوخت‌گیری هواپیماها و حمایت‌های لوجستیکی و عملیاتی از سعودی‌ها حمایت کرده است.   

بکرلی گفت: «بنابراین، وقتی که ما پرسیم که آمریکا در تخلفاتی که ائتلاف در یمن داشته چه نقشی داشته، مشکل این است که آمریکا بارها و بارها در تلاش‌ها برای پاسخ دادن به این سوالات مانع‌تراشی کرده است.»

محقق دیده‌بان حقوق‌بشر در ادامه تصریح کرد این سازمان تا کنون توانسته حدود ۹۰ مورد از حملات غیرقانونی ائتلاف سعودی‌ که اکثر آنها مصداق جنایت جنگی بوده‌اند را ثبت کند. 

وی گفت: «چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که دیده‌بان حقوق بشر تا اینجای کار حدود ۹۰ مورد از حملات غیرقانونی ائتلاف که بسیاری از آنها جنایت جنگی به نظر می‌رسند را ثبت کرده است.»

بکرلی اضافه کرد: «در ۲۴ مورد [از این حملات] ما در محل حملات بمب‌های ساخت آمریکا و سلاح‌های آمریکا را شناسایی کرده‌ایم. بنابراین ما می‌دانیم که در از سلاح‌های آمریکایی به طور مکرر در حملات غیرقانونی ائتلاف استفاده می‌شود.»

محقق دیده‌بان حقوق بشر لفاظی‌های مقام‌های سعودی درباره اینکه درباره تحقیق در خصوص حملات غیرقانونی‌اش در یمن را «بی‌اعتبار» توصیف و تأکید کرد: «ما واقعا شاهد مسئولیت‌پذیری یا جبران خسارت برای یمنی‌هایی که در این سه سال و نیم قربانی این حملات غیرقانونی شده‌اند نبوده‌ایم.»

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. روزنامه واشنگتن‌پست به تازگی شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرده است. 

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد

خطیب موقت نماز جمعه کیش گفت: بیدار‌ی و خیزش دانشجویی در اروپا و آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه را به جهانیان نمایان کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام حسینی در خطبه‌های نمازجمعه کیش اظهار داشت: این خیزش جوانان آمریکایی به خوبی نشان می‌دهد که وجدان ملت‌ها بیدار است و پذیرای سیاست‌های ظالمانه نخواهند بود.

وی ادامه داد: در قضایای اخیر اعتراض دانشجویان آمریکا و اروپا به ادامه نسل کشی غاصبان صهیونیستی به خوبی وضعیت حقوق بشر را در غرب دیدیم.

امام جمعه موقت کیش گفت: جنبشی که در دانشگاه‌های آمریکا به راه افتاده، موج بیداری دانشجویی علیه صهیونیستهاست و به اروپا نیز سرایت کرده و این بیداری توطئه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه مردم غزه را نقش بر آب کرد.

حسینی به سالروز خروج یک طرفه آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: باید از اتفاقات گذشته درس گرفت و این حرکت نشان داد دیپلماسی و میز مذاکره زمانی اثر بخش است که میدان قوی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تبریک هفته معلم و با اشاره به جایگاه ویژه معلمان در رشد و بالندگی جامعه، بر حل مشکلات این قشر به ویژه در بحث مسکن و معیشت تاکید کرد.

خطیب موقت نمازجمعه کیش به اجرای طرح نور و رضایت مندی مردم از طرح نور اشاره کرد و با قدردانی از فراجا برای اجرای این طرح گفت: برای موفقیت هرچه بیشتر طرح نور در کشور، دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی باید هر کدام به وظایف خود به درستی عمل کنند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند