Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@16:06:58 GMT

نقشی که ۷۰ سال پیش اتفاقی به عزت‌الله انتظامی رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۲۷۸۳

داریوش اسدزاده: انتظامی بازیگر درجه یکی بود که هم مایه افتخار قدیمی‌ها بود هم جوان‌ها آفتاب‌‌نیوز : داریوش اسدزاده که از دهه بیست و از تئاتر لاله‌زار سابقه آشنایی با مرحوم عزت‌الله انتظامی را داشته می‌گوید از وقتی که با او آشنا شد او جوانی محجوب و مستعد بود.
به گزارش خبرآنلاین، آشنایی داریوش اسدزاده و مرحوم عزت‌الله انتظامی به دهه بیست برمی‌گردد، زمانیکه هر دوی این هنرمندان در تئاتر لاله‌زار به روی صحنه می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدزاده خاطرات مشترکی از مرحوم انتظامی دارد و در گفت‌وگو با خبرآنلاین برخی از آنها را برایمان روایت می‌کند.

داریوش اسدزاده که از پیشکسوتان مطرح تئاتر است به سابقه آشنایی‌اش با مرحوم انتظامی در دهه بیست اشاره کرد و گفت: «خدا بیامرزد جوان آن روزها و پیر امروز را که با شنیدن خبر فوتش متاسف شدم.»

او ادامه داد: «من و مرحوم انتظامی تقریبا هم سن هستیم و یک سال با هم تفاوت سنی داریم. من از آن روزی که ایشان را شناختم او جوان بسیار محجوبی بود و مستعد. او ابتدا که وارد عرصه بازیگری شد به آن صورت با تئاتر آشنا نبود، البته آن زمان کلاس‌ها و دانشکده‌ها و این بحث‌ها وجود نداشت، سال‌های ۱۳۲۰ یا ۲۱ بود که ما با هم آشنا شدیم. دوستی ما هم تقریبا از همان سال‌ها آغاز شد.»

او با اشاره به همکاری‌های مشترک‌شان به مرحوم انتظامی در دهه بیست گفت: «من آن موقع هنرپیشه بودم و آقای انتظامی هنوز به صورت جدی بازیگری را آغاز نکرده بود اما در یک نمایش با هم حضور داشتیم و ایشان در پشت صحنه نمایش فعالیت می‌کردند.»

یک هنرپیشه نیامد، انتظامی جایش بازی کرد و بازیگر شد

اسدزاده در ادامه به ماجرای بازیگر شدن مرحوم انتظامی اشاره کرد و توضیح داد: «در یکی از نمایش‌ها یکی از هنرپیشه‌ها نیامد و عزت‌الله انتظامی به جای او بازی کرد و از آن همان موقع او درخشید و وارد کار شد. او در ادامه به دانشکده رفت، خارج از کشور درس خواند و هنرپیشه‌ای به نام شد که تا آخر عمر هم کارهای بسیار جالبی کرد و تیپ‌های بسیار قشنگی را بازی کرد.»

این بازیگر پیشکسوت اضافه کرد: «او علاوه بر بازیگری کتاب خاطراتی نوشت، در بازیگری از بهترین‌ها و درجه یک‌های این حرفه شد که همه ما قدیمی‌ها به او افتخار می‌کنیم. جوان‌ها هم به او افتخار می‌کنند، چون اینطور اشخاص با این عشق به بازیگری و استعدادی که داشتند تکرار نمی‌شوند، این افراد دیگر هیچ‌وقت تکرار نمی‌شوند و جایگزینی هم ندارند.»

او همچنین با اشاره به سابقه دوستی دیرینه‌ای که با مرحوم انتظامی داشته اما دیگر همکاری مشترکی با هم نداشتند نیز گفت: «راه ما بعد از مدتی از همدیگر جدا شد، ایشان به کلاس‌های مرحوم نوشین رفت و من آن موقع با مرحوم سیدعلی‌خان نصر مشغول همکاری شدم و به قولی جایمان را با هم عوض کردیم. چون من اینطرف فعالیت می‌کردم و آقای انتظامی آنطرف. اما دوستی‌مان همچنان پابرجا بود و دورادور با هم در ارتباط بودیم.»

اسدزاده در پایان نیز گفت: «خدا ایشان را رحمت کند و به خانواده‌اش صبر و سلامتی بدهد.»

کد خبر: ۵۴۰۵۳۹ تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: داریوش اسد زاده عزت الله انتظامی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان

 مسعود کیانی، پژوهشگر و محقق زمین شناسی و مدیر موسسه گوهرشناسی و شهاب سنگ شناسی واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی، درباره نتیجه یک آزمایش بر روی نمونه شهاب سنگی گفت: شهاب سنگ قطعاتی از اجسام فضایی مانند سیارات، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله دار هستند که در فضا سرگردان بوده و روی یک سیاره یا سیارک فرود می‌آیند. این سنگ‌ها دارای انواع مختلفی بوده که در چهار نیم میلیارد سال قبل شکل گرفته است و بدون هیچ تغییر شیمیایی قابل توجه‌ای در فضا در حال حرکت هستند که به آنها شهاب واره می‌گویند. هنگامی که این سنگ‌ها بر روی زمین سقوط می‌کنند به آنها شهاب سنگ گفته می‌شود.

وی در ادامه به کشف جدید پژوهشگران اشاره کرد و گفت: اخیرا فردی از یکی روستا‌های استان لرستان قطعه‌ای از یک نمونه سنگ فلزی که دارای چگالی بالا و جذب آهن ربای قوی بوده را به موسسه گوهرشناسی کیپا (کیانپارس) ارسال کرد. با توجه به مشکوک بودن این سنگ از نمونه ارسالی با استفاده از مقاطع میکروسکوپی و نمونه‌های شیمیایی آنالیز شده توسط میکروسکوپ الکترونی دانشگاه خوارزمی تهران این سنگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این محقق تصریح کرد: در این آزمایشات تخصصی و دقیق مشخص شد این نمونه با توجه به وجود بافت ویدمن اشتاتن (بافت مخصوص شهاب سنگ‌های آهنی) و درصد آهن و نیکل بالا یک قطعه شهاب سنگ آهنی است. در نمونه آزمایشی میزان خلوص آهن بالای نود درصد و مقدار نیکل حدود ۸ درصد است.

وی بیان کرد: طی مطالعات تکمیلی مشخص شد این شهاب سنگ مربوط به هسته یک سیاره یا سیارک بوده که طی برخورد‌های فضایی بین اجرام فضایی متلاشی شده و قطعاتی از آن در فضا فاصله زیادی را طی کرده و سپس در سرزمین ایران فرود آمده است.

منبع: ایسنا

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • روایت ستاره جذاب «مست عشق» از ورودش به بازیگری
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • تصاویری عجیب از عملیات نجات جان یک بچه در سیل | چه اتفاقی برای او افتاد؟
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می‌افتد؟ + فیلم