Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@18:28:25 GMT

افت قیمت جهانی نفت در سومین هفته متوالی

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۲۷۹۱

افت قیمت جهانی نفت در سومین هفته متوالی

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۴۰ سنت، معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۸۳ سنت رسید. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت، اما به دلیل نگرانی از مازاد عرضه در بازار آمریکا، اختلافات تجاری آمریکا و چین و کند شدن رشد اقتصاد جهانی که می تواند بر تقاضای نفت تاثیر منفی بگذارد، شاهد کاهش هفتگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام آمریکا برای هفتمین هفته متوالی کاهش داشت و افت قیمت نفت برنت نیز وارد سومین هفته متوالی شد.

طارق ظاهر، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «یکی از بزرگترین نگرانی ها این است که اگر رشد تولید ناخالص داخلی چین کند شود، تقاضای این کشور برای نفت نیز کاهش خواهد یافت.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 40 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش به 71 دلار و 83 سنت رسید. در اوایل جلسه دیروز نفت برنت تا رقم 72 دلار و 49 سنت بالا رفته بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات جلسه گذشته با 45 سنت، معادل 0.7 درصد افزایش به 65 دلار و 91 سنت رسید. دیروز نفت خام آمریکا تا رقم 66 دلار و 39 سنت بالا رفت.

در این هفته، نفت برنت 1.4 درصد و نفت خام آمریکا 2.6 درصد کاهش قیمت هفتگی را تجربه کردند.

آمارهای دولت آمریکا در این هفته نشان داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور افزایش قابل توجهی را شاهد بوده و تولید نفت آمریکا نیز در حال افزایش است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «سرمایه گذاران همچنان محتاط هستند زیرا آمارهای غیرمنتظره روز چهارشبه در مورد افزایش ذخایر نفت آمریکا هنوز از دهن آنها پاک نشده است.»

بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، تعداد سکوهای حفاری نفتی شرکت های آمریکایی که یکی از شاخص های بررسی میزان افزایش تولید نفت آمریکا در ماه های آینده است، در این هفته بدون تغییر در رقم 869 سکو باقی ماند که بسیار بالاتر از 763 سکوی فعال در زمان مشابه سال گذشته به شمار می رود.

انتهای پیام/77

R1012128/P1012122/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سقوط کرد
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱