Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@13:36:12 GMT

سیل در هند جان ۳۲۴ نفر را گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۳۱۶۴

سیل در هند جان ۳۲۴ نفر را گرفت

سیل در ایالت کرالای هند تا عصر جمعه ۲۶ مرداد بیش از ۳۰۰ کشته برجای گذاشته در حالی که مقامات این ایالت هند می‌گویند که آمار قربانیان حادثه از این تعداد بیشتر خواهد بود.   نیروهای امداد هند برای نجات مردمی که از سیل بی‌سابقه در ایالت کرالا، واقع در جنوب غربی هند، به پشت‌بام‌ها پناه برده‌اند از بالگرد و قایق استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   گزارش‌های اولیه‌ای که مقامات هند منتشر کردند، شمار قربانیان حادثه را ۱۶۰ نفر عنوان می‌کرد، اما این آمار به سرعت افزایش یافت و به ۳۲۴ نفر رسید.   پینارای ویجایان، سروزیر ایالت کرالا، در توئیتی نوشت که این ایالت با «سترگ‌ترین سیل در یکصد سال اخیر» مواجه شده که «جان ۳۲۴ نفر را گرفته است».   بارش سنگین باران در هشت روز گذشته به وقوع سیل و رانش زمین در این ایالت منجر شده و شمار بسیاری خانه و پل را تخریب کرده است. شبکه ترابری زمینی و هوایی نیز در این ایالت به کلی مختل شده است.   باران سیل‌آسا اما روز جمعه سرانجام متوقف شد و متعاقب آن هزاران امدادرسان تلاش کردند مردمی را که بی‌سرپناه مانده‌اند به پناهگاه‌های دولتی منتقل کنند. بیش از ۱۵۰ هزار نفر تاکنون در هزار و ۲۰۰ اردوگاه دولتی پناه داده شده‌اند.   یکی از سخنگویان وزارت دفاع هند روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نیروهای نظامی تا آن زمان بیش از سه هزار نفر را در مناطق مختلف ایالت کرالا نجات داده‌اند.   ساعاتی پیش از آن نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفته بود که از وزارت دفاع کشور خود خواسته اقدامات بیشتری برای نجات جان مردم انجام دهد و عملیات‌های نجات را گسترش دهد. آقای مودی قرار بود روز جمعه نیز از کرالا بازدید کند.   مسئولان تاکنون آبراه‌های ۳۴ دریاچه پشت سد را که در آن سطح آب به مرحله خطرناکی رسیده بود، باز کرده‌اند. به گفته مقامات هند، صدها دهکده و بیش از ده هزار کیلومتر جاده در پی این سیل تخریب شده‌اند. ایالت کرالا در هند که به خاطر سواحل رویایی و  مزارع دل انگیز چای، نزد گردشگران محبوبیت دارد، در باران‌های موسمی آسیب شدیدی دیده است. روزنامه "تایمز آو ایندیا" می‌نویسد کرالا تقریبا به طور کامل زیر آب رفته و تنها در روز پنجشنبه ۱۶ اوت، ۱۰۰ نفر قربانی سیل شده‌اند. مقامات این ایالت تعداد بی‌خانمان‌ها را ۲۲۰هزار نفر ذکر کرده‌اند. امدادگران و واحدهای ارتش و نیروی دریایی هند به طور شبانه روزی در تلاش‌اند تا مردم گرفتار در سیلاب را به نقاط امن منتقل کنند.  به طور معمول، باران‌های موسمی هند در فاصله ژوئن تا سپتامبر به شمال کرالا می‌رسد و مناطق جنوبی این ایالات در فاصله اکتبر تا دسامبر شاهد بارش‌های موسمی هستند. اما باران‌ موسمی در سال جاری، هم‌زمان در سراسر ایالت باریده‌ است. میزان باران ۴۰درصد از میانگین معمول بیشتر بوده است. ایالت‌های دیگر هند از جمله کارناتاکا و مادیا پرادش نیز از سیل در امان نبوده‌اند. کارشناسان هندی تغییرات اقلیمی در سراسر جهان را عامل تشدید باران‌های موسمی می‌دانند. به خاطر سیل و آب گرفتگی، جشن برداشت محصول در کرالا  لغو شد. جشنواره "اونام" که اواسط اوت شروع می‌شود و چند روز طول می‌کشد، یک رویداد مهم فرهنگی در معرفی هویت محلی کرالاست و سالانه موجی از گردشگر و بازدیدکننده را به جنوب هند می‌کشاند.  

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| بارش باران در ارگ تاریخی بم

فیلم| بارش باران در ارگ تاریخی بم

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بارش باران در یزد
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • بارش باران در یزد
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • بارش باران در دلگان
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • فیلم| بارش باران در ارگ تاریخی بم
  • موج جدید اخراج مهاجران افغان از پاکستان