Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری سی‌ان‌ان در پی اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان، در گزارشی میدانی از وضعیت زندگی مردم ایران اعلام کرد بسیاری از ایرانی‌ها به جای مسئولانشان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، را مقصر وضعیت موجود می‌دانند.

«نیک پاتون والش» خبرنگار این شبکه خبری آمریکایی در این گزارش، ابتدا به بیان گلایه‌های یک راننده تاکسی تهرانی به نام «داوود تاراجی» پرداخته و اینکه چطور افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو پس از اعمال تحریم‌های آمریکا برای او که یک خودروی خارجی مستهلک دارد، زندگی و تامین معاش خانواده را دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در لابلای مصاحبه خود با شهروندان تهرانی می‌گوید توافق هسته‌ای زنجیره‌ای از معاملات تجاری را با خود برای ایران به همراه آورد اما کاهش قیمت جهانی نفت و تزریق احساس عدم‌اطمینان به سرمایه‌گذاران خارجی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا تحقق منافع اقتصادی آن را تا حد زیادی ناکام گذاشت و بهره چندانی عاید مردم عادی ایران نشد.

خبرنگار سی‌ان‌ان سپس در گزارش خود با بیان اینکه دولت ترامپ معتقد است اگر فشار اقتصادی را زیاد کند، مردم ایران علیه رهبران خود قیام می‌کنند، تاکید می‌کند: «هرچند مشکلات اقتصادی طی 8 ماه گذشته باعث برخی اعتراضات پراکنده در ایران شده، اما افرادی که ما از طریق مترجم خود با آنها مصاحبه کردیم، چنین نظری نداشتند. در واقع، بسیاری از ایرانی‌هایی که با آنها صحبت کردیم، گفتند که ترامپ را مقصر وضعیت موجود کشور می‌دانند نه مقامات کشورشان را.»

 والش ادامه می‌دهد: از نبی‌الله سرداشتانی (صاحب یک کارگاه مکانیکی بزرگ) پرسیدیم آیا تحریم‌های آمریکا و کسادی بازار باعث می‌شود ایرانی‌هایی مثل او احساس کنند که باید علیه دولت قیام کنند؟ و او خیلی محکم پاسخ داد: «خیر، چون مردم ایران هرچه گرسنه‌تر شوند، از ترامپ متنفرتر می‌شوند. مکانیکی که قبلا روزانه برروی چهار پنج خودرو کار می‌کرد امروز به خاطر گرانی قطعات، یک ماشین را به زور تعمیر می‌کند؛ این یعنی پول کمتری در می‌آورد.»

خبرنگار سی‌ان‌ان در پایان گزارش خود که روز گذشته (جمعه) از این شبکه خبری پخش شد، می‌گوید: آمریکا ادعا می‌کند که هدف تحریم‌ها دولت ایران است نه مردم این کشور، اما وضعیت در اینجا خلاف این را نشان می‌دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدترین گزارش‌های سیاست در سال ۱۴۰۲

همه نگاه‌ها به آسمان ایران،چه خبر از لایحه عفاف و حجاب؟،شنبه تعطیل می‌شود یا پنجشنبه؟،من و تو ماندیم، «منوتو» رفت! از جمله عنواین پربازدیدترین گزارش‌های خبرگزاری ایمنا در سال 1402 است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حوادث و اتفاقات مختلفی در سال ۱۴۰۲ در جهان رخ داد و در این راستا سرویس سیاست خبرگزاری ایمنا گزارش‌های متعددی در واکنش به این اخبار منتشر نموده است که تعدادی از این گزارش‌ها، مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و جزو پربازدیدترین گزارش‌های سیاسی ایمنا شناخته شده است، در این گزارش تلاش شده است تا به پربازدید ترین عناوین سرویس سیاست ایمنا در سال ۱۴۰۲ اشاره شود.

همه نگاه‌ها به آسمان ایران

تایید خرید جنگنده سوخو ۳۵، هواپیمای آموزشی یاک ۱۳۰ و بالگرد تهاجمی میل ۲۸ توسط سردار سیدمهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

چه خبر از لایحه عفاف و حجاب؟

لایحه حجاب و عفاف پس از گذشت دو ماه از ارسال آن به مجلس، این روزها با وجود مطالبه مردم انقلابی، باایمان و اکثریت جامعه ایرانی، در راهروهای بهارستان به سر می‌برد و منتظر تصمیم نهایی نمایندگان مجلس است.

شنبه تعطیل می‌شود یا پنجشنبه؟

پس از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام، طرح تعطیلی شنبه‌ها و کاهش ساعت کار اداری از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت در هفته، در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

کرامت بر باد رفته؛ اعتبار باد آورده!

در آستانه سالگرد هجمه شدید رسانه‌ای علیه ایران، رسانه‌های فارسی زبان موج جدیدی از عملیات روانی را به بهانه حقوق زنان در دستور کار قرار داده‌اند، درحالیکه مجریان زن همین شبکه‌ها، برای حفظ کرامت انسانی خود مجبور به کناره‌گیری می‌شوند.

چگونه به مردم فلسطین کمک کنیم؟

مردم ایران که همواره در خط اول حمایت از محور مقاومت و مردم مظلوم فلسطین بوده‌اند، تاکنون تجمعات گسترده‌ای را در حمایت از مردم غزه برگزار کرده‌اند، اما محدودیت‌های جغرافیایی و هم‌مرز نبودن با فلسطین اشغالی، این سوال را ایجاد کرده است که چطور می‌توان کمک‌های بیشتری را به دست مردم تحت محاصره غزه رساند؟

من و تو ماندیم، «منوتو» رفت!

شکست رسالت منوتو و امثال آن در یک جنگ شناختی رسانه‌ای تمام‌عیار چندین ساله مقابل ملت ایران است، جنگی که با هدف نابودی ایران و تک‌تک شهروندان ایرانی به راه افتاد، اما حالا سبب زوال و نابودی مسببان و مزدوران رسانه‌ای آن شده است. در یک کلام، من و توی ایرانی ماندیم و ما شدیم، «منوتو» ها رفتنی شدند!

زخمِ کاری به اسب بازنده

ایده راهبردی تحریم نفتی و اقتصادی رژیم صهیونیستی، بیش از ۵۰ سال است که مطرح شده است، اما حالا با حساسیت افکار عمومی جهان نسبت به این مسئله، بیش از پیش به عملیاتی شدن آن نزدیک شده‌ایم.

در تونل‌های زیرزمینی غزه چه می‌گذرد؟

این روزها که صحبت از حمله زمینی به غزه است، به نظر می‌رسد ارتش رژیم‌صهیونیستی از «جنگ تونل‌ها» هراس دارد. در طول سال‌های گذشته حماس به ایجاد یک شهر زیرزمینی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد پرداخته است.

گروه واگنر روسیه را بشناسید + جزییات

در روزهای اخیر اخبار مهمی در مورد گروه واگنر که در ماه‌های اخیر فتوحات مهمی برای روسیه ایجاد کرده است منتشر شد؛ رهبر واگنر، اعضای این گروه را به شورش مسلحانه علیه مسکو دعوت کرده است.

نظارت و شفافیت، دو حلقه گمشده سازمان اوقاف

ابهام در درآمدها و عدم شفافیت دو محور اصلی طرح تحقیق و تفحص مجلس از سازمان اوقاف بود که روز سه شنبه با رای اکثریت نمایندگان به تصویب رسید، قرار گرفتن اوقاف در اتاق شیشه‌ای در گذشته نیز مطرح شده بود اما حواشی ایجاد در هفته‌های اخیر این سازمان را به تیتر رسانه‌ها تبدیل کرد.

وقتی چاقوی رسانه دسته خودش را برید

در کنار جنگ و جنایت آشکاری که رژیم صهیونیستی این روزها علیه مردم و ساکنان غزه به راه انداخته است، یک جنگ نهان نیز مدت‌هاست با هدف تحریف واقعیت در جریان است؛ جنگ رسانه‌ای و عملیات روانی.‌

سربازان تروریسم رسانه‌ای از استودیو تا خیابان

حرفه خبرنگاری بدون دغدغه و غضه مردم را داشتن معنی پیدا نمی‌کند اما هستند کسانی که به اسم خبرنگار به‌خاطر منافع شخصی و درآمدشان آن‌ها را بر آن داشته است تا مقابل مردم قرار گیرند.

ائتلاف آمریکایی گرفتار در گرداب یمن

بامداد جمعه بود که خبر حمله هوایی آمریکا با همراهی انگلیس و چند کشور دیگر به مواضعی در یمن، منتشر شد، اقدامی که از همان دقایق نخست در موضع گیری مقامات یمنی مشخص شد به اصلی‌ترین هدف خود یعنی توقف حملات به کشتی‌های اسرائیلی نخواهد رسید و اینک پیامدهای آن برای ائتلاف آمریکایی در هاله‌ای از ابهام است.‌

رگ حیات آمریکا در دستان مقاومت

رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان فرمودند که «طوفان‌الاقصی آمریکازدایی کرد» اما آنچه که در آمریکازدایی با اهمیت به نظر می‌رسد، ارتباط آن با فروپاشی اقتصادی آمریکا و دول غربی است، چنان‌که رگ حیات آمریکا به ضربان دلار مرتبط است؛ دلاری که می‌تواند موجب فروپاشی بلوک غرب برای همیشه شود.

تشدید کابوس ایران برای جو بایدن

اکونومیست مدعی شد در سایه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، آمریکا کشورهای ایران، روسیه و چین را جزئی از «محور درگیری» جدید می‌داند، اما هم‌زمان در خاورمیانه سردرگم است.

کد خبر 736928

دیگر خبرها

  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • واکنش نتانیاهو به انتقادهای آمریکا: چه زود 7 اکتبر را فراموش کردید؟!/ به جای فشار به ما به ایران و حماس فشار بیاورید
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است
  • پربازدیدترین گزارش‌های سیاسی ایمنا در سال ۱۴۰۲
  • پربازدیدترین گزارش‌های سیاست در سال ۱۴۰۲
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...
  • تاثیر تحریم‌های یکجانبه بر زندگی کارگران و خانواده‌های آنان/ امادگی ایران برای توسعه روابط با سازمان