Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@12:37:22 GMT

اولین ناوشکن ارتش به فالانکس ایرانی تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۳۷۲۴

اولین ناوشکن ارتش به فالانکس ایرانی تجهیز شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز اولین ناوشکن ایرانی به "سامانه دفاع نزدیک کمند"، خبر داد.

به گزارش مشرق ، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آخرین وضعیت ساخت سامانه دفاع نزدیک کمند (فالانکس ایرانی) گفت: هر شناور رزمی برای اینکه از خودش دفاع کند نیاز به چند لایه دفاعی دارد و معمولا شناورها در مقابل  پرتابه‌ها و درمقابل سکوهایی که می‌خواهند آن را هدف قرار دهند، نیاز به یکسری تجهیزات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از آنها آفندی و برخی پدافندی هستند.

وی افزود: هر شناور برای اینکه در جنگ موفق باشد یکسری سلاح‌هایی دارد که دشمن را از دور هدف قرار می‌دهد و یکسری سلاح‌هایی هم دارد که اگر دشمن او را مورد هدف قرار داد، بتواند آن را خنثی کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: از جمله آن سلاح‌ها می‌توان به تجهیزات جنگ الکترونیک اشاره کرد که می‌تواند سکوهای دشمن را از دور دچار اختلال کند. یا پرتابه‌های هوشمند مثل موشک‌های کروز را منحرف کند و باز در لایه‌های مختلف، سامانه‌های توپخانه‌ای وجود دارد که موشک‌های کروز را از فاصله 24 مایلی منهدم می‌کند. در یک لایه نزدیک‌تر، ابزار فریب دهنده‌ موشک‌ها مثل چف و ... هستند و در نزدیک‌ترین لایه یعنی در فاصله 2 کیلومتری، سامانه دفاع نزدیک قرار می‌گیرد.

دریادار خانزادی ادامه داد: از این فاصله (2 کیلومتری)  هر هدفی که به ناو نزدیک شود، سلاح‌های هوشمند دفاع نزدیک با نواخت تیر بالا که معمولاٌ رویت آتش آن بین 4000 تا 7000 گلوله در دقیقه می‌باشد، هدف را منهدم می‌کند. "سامانه کمند" از این دست سامانه‌های دفاعی است. ساخت سامانه دفاع نقطه‌ای و دفاع نزدیک در دنیا در اختیار چند کشور بیشتر نیست که الحمدلله وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به این توانمندی دست یافته و قطعاٌ به واسطه ابعاد و اهمیت و وزن شناورها، فعلا نیاز نیست که این سامانه روی هر شناوری نصب شود و بیشتر قرار است روی شناورهایی نصب شود که در آبهای عمیق و دور دست مأموریت انجام می‌دهند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تست‌های ساحلی و دریایی سامانه دفاع نزدیک کمند، با موفقیت انجام شده است، گفت: این سامانه هم‌اکنون روی یکی از ناوشکن‌ها نیز نصب عملیاتی شده است و روی ناوشکن دوم هم به زودی نصب می شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: فرزندت کجاست حمایت از کالای ایرانی برجام ترامپ سامانه کمند فالانکس نداجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد

به گزارش خبرآنلاین دستگیری «تیمور ایوانف» ۴۸ ساله که یکی از ۱۲ معاون وزیر دفاع روسیه است، در میانه جنگ اوکراین رخ می‌دهد. این فرد توسط آمریکا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ و پس از آغاز جنگ اوکراین تحریم شد.

خبرگزاری نووستی روسیه از قول دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گزارش کرد، ولادیمیر پوتین و سرگئی شویگو، رئیس جمهور و وزیر دفاع روسیه درباره دستگیری این فرد که از اعضای برجسته ارتش است، مطلع شده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه بازداشت ایوانف را بدون ذکر جزئیات مربوطه گزارش و اعلام کرد، این فرد به دریافت رشوه‌ای بزرگ که تا ۱۵ سال حبس در پی دارد، مظنون است.

بر اساس گزارش وب‌سایت وزارت دفاع روسیه، ایوانف در سال ۲۰۱۶ در حکم ریاست جمهوری در این سمت منصوب شد و نظارت بر مدیریت، پشتیبانی درمانی و مسکن ارتش، ساخت و ساز و بازسازی تاسیسات نظامی روسیه را بر عهده داشت.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که وی مسوول یکسری ساخت و سازها در ماریوپل، شهر بندری در منطقه دونتسک بوده است. کانال تلویزیونی زوزدا در تابستان ۲۰۲۲ گزارش کرد که وزارت دفاع روسیه در حال ساخت یک بلوک کاملا مسکونی در شهر ماریوپل است و تصاویری از این مقام برجسته ارتش روسیه را در این مکان منتشر کرد.

در همان سال، گروه الکسی ناوالنی، منتقد برجسته سابق کرملین ادعا کرد که ایوانف و خانواده‌اش زندگی خیلی لوکسی دارند و به سفرهای پرهزینه می‌روند، در مهمانی‌های پر زرق و برق حضور دارند و در عمارتی بسیار گران‌بها زندگی می‌کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899002

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • فتح فینال دوم: پاسور ایرانی نزدیک به جام اروپایی
  • سارق چهار میلیارد تومانی طلای منازل در کمند پلیس کرمان