Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر نگاه عادلانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و هنری در استان ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 26 مرداد در جمع خبرنگاران زنجان، اظهار کرد: نگاه مورد توجه در وزارتخانه عدالت فرهنگی است و در حوزه منابع و امکانات و استفاده از خلاقیت هنرمندان، در حوزه های مختلف نگاه عادلانه خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سفرهای برنامه ای به استانی در راستای عدالت فرهنگی و توجه به ظرفیت های استان ها و شهرستان هاست، گفت: استان زنجان به عنوان استان زرخیر فرهنگی و هنری و ارادات به ولادت و دیانت که علایق مذهبی در آن سرشار است ویژگی های خاص خود را دارد.

وی با یادآوری اینکه در سفر دو روزه به زنجان تفاهم نامه ای با استاندار زنجان به امضاء رسید، گفت: تعهدات نقدی این تفاهمنامه 432 میلیارد ریال و تعهدات غیرنقدی با استانداری به عنوان برنامه سه ساله تنظیم شد.

صالحی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به صورت جدی مورد پیگیری خواهد بود و کمک می کند نگاه جامع در ارتباط با مسیرحمایت ها و استفاده های فرهنگی و هنری استان باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه فضای فرهنگی و برنامه ها پیش بینی خوبی صورت گرفته است، افزود: این تفاهم نامه مسیر نقشه ما در استفاده اهالی فرهنگ و هنر از امکانات فرهنگی بیشتر از مراکز استان ها باشد، لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی  به عنوان شبکه ای وسیع در کشور پایگاه دارد و یکی از نقاط مهم تاثیرگذار است، گفت: فعال سازی شورای فرهنگ عمومی و تقویت دبیرخانه برای پایش فرهنگ عمومی و حضور فعال تر در آسیب های فرهنگی و اجتماعی و کمک به توسعه فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی مورد تاکید است.

صالحی با اشاره به اینکه این شوراها بستر ساز توسعه فرهنگی کشور و زمینه ساز مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: در این سفر با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دیداری انجام شد تا مسوولان چهره به چهره با مشکلات این قشر مطلع شوند و این گفتگو ها موجب کاهش سوء تفاهم ها و افزایش اعتماد عمومی می شود.

وی افزود: دیدار با هنرمندان استان ها موجب می شود با پیشکسوتان گفتگو کنیم و پاره ای از اتفاقات انجام شده از این هنرمندان را بشناسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ارتباطات در حوزه های متنوع از دیدارها شناخت ما را از استان زنجان و ظرفیت های این شهرها بیشتر کرده است، گفت: این سفر دو روزه مقدمه خوبی برای اتفاقات خوب در فای حوزه فرهنگ و هنر استان زنجان است.

صالحی ادامه داد: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبیر و امید اجرایی شد و مسیری که تاکنون طی شده و سامانه ایجاد شده گام های روبه جلو داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست از طریق انتشار آزاد اطلاعات دستگاه هایی که اطلاعات خود را به سرعت منتشر نمی کنند و افکار عمومی را درگیر و پیگیر باشند که دستگاه ها باید آگاه سازی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمک رسانه ها برای مطالبه گری عمومی که درخواست قانونی است اشاره کرد و گفت: دستگاه ها باید اسناد غیرمحرمانه را به مردم اطلاع رسانی کند که به شفافیت کمک می کند و در مسیر دوم با دستگاه های مختلف مکاتباتی شده است که در این زمینه شفاف سازی کنند.

این مقام کشوری با بیان اینکه برای امسال مقدار ارز کاغذ تعیین شده است، گفت: در تامین نیاز ارز کاغذ و نظارت بر توزیع آن کمیته ای تشکیل شده است.

صالحی با تاکید براینکه افزایش ارز آثار خود را در حوزه کتاب خود را نشان داده است، گفت: زمانی که فضای بازار کاغذ و شرایط پرتلاطم موجب شد وزارتخانه در حد سیاست گزاری ورود پیدا کند و در حال حاضر فضای کاغذ، فضای آرامی در کشور است.

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوول شورای سیاست گذاری است و دبیر کانون های مساجد کشور توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورا معرفی و تایید نهایی می شود.

صالحی ادامه داد: با اساسنامه جدید، کانون‌های مساجد خط ارتباطی بین ساختار خود را به عنوان ساختار شورای سیاست گذاری با حضور مجموعه های مختلف پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد هنر و حضور در بازارهای خارجی مورد توجه است، گفت: 13 فیلم در حوزه سینما به صورت مشترک با کشورهایی که اشتراک فرهنگی داریم هم در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در سخنانی اظهار کرد: تفاهم نامه و محورهای همکاری به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار موضوع و محور همکاری تنظیم شده است.

وی، در پایان افزود: در این تفاهمنامه تعهداتی در حوزه معاونت هنری، امور فرهنگی، سینمایی و نهادهای کتابخانه عمومی، معاون مطبوعات و خبرگزاری‌جمهوری ، معاونت قرآن و عترت و کانون‌های مساجد ارائه شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت فرهنگی و هنری قانون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • وزیر ارشاد: در «فتنه» فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت؛ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از آن بایستم
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • بازدید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ از بنیاد رودکی
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد