Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-29@11:36:41 GMT

نکاتی که امنیت شما را در فضای مجازی بالا می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۳۹۵۹

نکاتی که امنیت شما را در فضای مجازی بالا می‌برد

ایتنا - رعایت برخی از نکات ریز و بی‌اهمیت می‌تواند تا حد زیادی به افزایش ضریب امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت کمک کند.
بسیاری از کاربران از به مخاطره افتادن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود همواره هراس دارند؛ بنابراین همواره در تلاشند تا بتوانند با رعایت برخی نکات امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت خود را بالا برده و در دام دردسرهای اینترنتی نیفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری، رعایت برخی از نکات ریز و بی‌اهمیت می‌تواند تا حد زیادی به افزایش ضریب امنیت سایبری دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت کمک کند.

 بر اساس تازه‌ترین گزارشی که محققان و پژوهشگرانی که در موسسه چک پوینت فعالیت می‌کنند، ارائه داده‌اند می‌توان گفت که موارد زیر درصورتی که توسط کاربران رعایت نشود، می‌تواند حریم خصوصی آن‌ها را به شدت به مخاطره بیندازد و راهی برای هکرها و مجرمان سایبری بازی کند تا به اطلاعات شخصی آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

در زیر به مهم‌ترین مواردی که در افزایش ضریب امنیت اطلاعات کاربران اشاره شده است:
۱. افراد غریبه و ناشناس را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکنید
ممکن است این روزها برای بسیاری از کاربران و علاقمندان به شبکه‌های اجتماعی، داشتن تعداد فالوور و دنبال‌کنندگان زیاد مایه افتخار باشد اما جالب است بدانید بیش‌ترین حملات سایبری و فیشینگی از طریق داشتن افراد ناشناس و غریبه و راه دادن آن‌ها به حساب‌های کاربری شخصی در شبکه‌های اجتماعی است.

۲. گذرواژه حساب‌های کاربری خود را تغییر دهید
یکی دیگر از راه‌هایی که همواره کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به کاربران پیشنهاد می‌کنند، تعویض زود به زود گذرواژه یا رمز عبور حساب‌های کاربری مختلفی است که هر روزه از آن استفاده می‌کنند.

۳. نرم‌افزارهای خود را به‌روزرسانی کنید
کاربران با به‌روزرسانی و آپدیت کردن نرم‌افزارهای مورد استفاده خود قادر خواهند بود به بهترین و به‌روزترین نسخه از نرم‌افزارهای موردنظر خود دسترسی پیدا کنند چراکه معمولا شرکت‌های توسعه‌دهنده مختلف همواره با انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و جدید، سعی دارند امنیت سایبری گوشی‌های کاربران را افزایش دهند.

۴. هر فایلی را دانلود نکنید
یکی از عواملی که موجب می‌شود بسیاری از کاربران مورد هجوم و حملات بدافزاری، ویروسی، باج‌افزاری و فیشینگی واقع شوند، آن است که در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هر فایلی را اعم از تصویر، ویدیو و فایل صوتی باز کرده و دانلود می‌کنند. لازم است کاربران به این نکته توجه داشته باشند که دانلود فایل‌های آلوده می‌تواند بدافزار و ویروس‌های خطرناکی را با خود وارد گوشی شما کند که نتایج و عواقب ناخوشایندی همچون سرقت اطلاعات شخصی کاربر را به دنبال دارد.

۵. اطلاعات خود را پشتیبانی کنید
کاربران به‌منظور حفاظت از اطلاعات ذخیره شده خود در گوشی، باید هر از گاهی از تمامی داده‌های موبایل خود یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و به اصطلاح از آن پشتیبان بگیرند.

۶. ورود دو مرحله‌ای را فعال‌سازی کنید
یکی دیگر از مواردی که در افزایش امنیت حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند، فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد هنگام ورود به اکانت موردنظر، در ابتدا یک کد دریافت کرده و سپس با تایپ کد مربوطه در آن، وارد اکانت خود شوند.

۷. پس از هربار استفاده، از حساب کاربری خود خارج شوید
این نکته وقتی که گوشی شما به سرقت می‌رود و یا گم می‌شود، کاربرد بیش‌تری دارد چراکه هکرها قادر نخواهند بود، به‌راحتی به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

۸. سیستم عامل گوشی هوشمند خود را به‌روزرسانی کنید
شرکت‌های توسعه‌دهنده سیستم‌های عامل مختلف نظیر گوگل و اپل، همواره با انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری سعی دارند علاوه بر عرضه قابلیت‌های جدید و منحصر بفرد، امنیت سایبری دستگاه‌های مجهز به اندروید و iOS را نیز بالا ببرند. بنابراین دریافت نسخه‌های به‌روزرسانی سیستم‌های عامل موردنظر، می‌تواند تا حد زیادی دستگاه الکترونیکی کاربران را از خطر نفوذ هکرها حفظ کند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: لپ تاپ موبایل امنیت سایبری شبکه اجتماعی اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدود کردن میزان رم مصرفی در قابلیت جدید مرورگر مایکروسافت

مرورگر اج یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های فعلی مایکروسافت است که روزانه میلیون‌ها کاربر فعال دارد. جدیدترین به‌روزرسانی این مرورگر امکان تنظیم میزان فضای رم برای این مرورگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه نحوه استفاده از تنظیمات این بخش در مایکروسافت Edge را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر از میزان مصرف رم مایکروسافت Edge در سیستمتان ناراضی هستید، احتمالاً به‌روزرسانی جدید این مرورگر رضایتتان را جلب خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که ردموندی‌ها درحال آزمایش قابلیت جدیدی هستند که به‌لطف آن، امکان محدودسازی مصرف رم برای این مرورگر را خواهید داشت. این ویژگی توسط یکی از کاربران Edge Canary مشاهده شده است و احتمال می‌رود که به‌زودی شاهد انتشار عمومی این قابلیت برای تمام کاربران باشیم.

براساس اسکرین‌شات منتشرشده توسط این کاربر در شبکه اجتماعی ایکس، مایکروسافت اج حالت‌های مختلفی برای استفاده از رم خواهد داشت. حالت اول، تنها زمانی فعال می‌شود که درحال اجرای بازی روی لپ‌تاپ یا PC خود باشید. مایکروسافت Edge به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که بازی درحال اجراست و به‌همین‌ترتیب، مصرف رم را به میزان مطلوب می‌رساند. حالت دوم نیز به‌طور دائمی فعال می‌شود.

مایکروسافت در تنظیمات این مرورگر اسلایدر مخصوصی را هم قرار داده است تا میزان دقیق فضای رم قابل‌ استفاده را برای این مرورگر تعیین کنید. به‌همین‌ترتیب، هرگونه که بخواهید، می‌توانید میزان رم مختص به اج را دستخوش تغییر کنید. با وجود این تغییرات، مایکروسافت هشدار داده است که محدودیت رم برای این مرورگر می‌تواند تأثیرات منفی در عملکرد آن داشته باشد. این ویژگی فعلاً در دسترس کاربران نسخه Canary مایکروسافت اج قرار گرفته است و می‌توانید با مراجعه به قسمت Performance در تنظیمات آن‌ را سفارشی‌سازی کنید.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تماس بیش از ۹۴۱ هزار کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱
  • محدود کردن میزان رم مصرفی در قابلیت جدید مرورگر مایکروسافت
  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • یوتیوب یک مجرم را به دام انداخت!