Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از مرمت گنبد چینی خانه واقع در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمن وهاب‌زاده در خصوص آخرین وضعیت مرمت گنبد چینی خانه تصریح کرد: چینی خانه یکی از بخش‌های مجموعه فاخر بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی با معماری منحصر به فرد و تزئینات کم نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گنبد دوپوش به هم پیوسته چینی خانه بیش از 10 سال است رطوبت از پوش‌ها، جداره‌ها و دیوارهای آن به داخل نفوذ کرده و سبب فروریزی یزدی بندی ها، طلاکاری ها و گچ بری‌های کار شده در دوره صفویه شده است.

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ادامه داد: رطوبت حتی موجب آسیب به یزدی بندی های بازسازی شده در سال 67 شده بود.

وهاب زاده ادامه داد: در مرحله اول به منظور قطع رطوبت های نزولی نسبت به جمع آوری آجرکاری های بدون عایق کاری شده چنبره گنبد اقدام شد.

وی اضافه کرد: در این دوره از تعمیرات دوباره سازی گریو گنبد، عایق کاری، شیب بندی و آجر فرش مجدد نیز اجرا شده است.

مدیر پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی ابراز امیدواری کرد: در آینده با فراهم آمدن امکانات لازم نسبت به قطع رطوبت از پوش های دیگر گنبد نیز اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت فرش چینی گنبد الدین صفی رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا وسیما، در پایان دور سوم مرحله گروهی مسابقات لیگ ملی بسکتبال آقایان ایران ۸ تیم به مرحله چهارم این رقابت‌ها صعود کردند.   کاله تهران و نخلستان جم تهران از گروه Q، شهرداری گنبد و هیرکان رشت از گروه R، مس شهربابک و گاز تهران از گروه S و شوان گروه پارسه گرمسار و پتروپالایش اصفهان از گروه T به این مرحله صعود کردند.   گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی آقایان ایران به شرح زیر است:   گروه X: شهرداری گنبد  نخلستان جم تهران شوان گروه پارسه گاز تهران   گروه W: کاله تهران  هیرکان رشت ­مس شهر بابک پترو پالایش اصفهان  

دیگر خبرها

  • جود بلینگام: پدرم همیشه پیراهن رئال مادرید با نام و شماره زیدان را در خانه بر تن می‌کرد
  • (تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری
  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم