Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@09:48:05 GMT

چین به دنبال گسترش همکاری‌ها با ایران است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۴۸۵۹

چین به دنبال گسترش همکاری‌ها با ایران است

  وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران گفت که پکن به دنبال گسترش همکاری‌ها با تهران است.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری شینهوای چین روز جمعه به نقل از "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که پکن همچنان به همکاری و ارتباط با ایران ادامه خواهد داد.

بر اساس نوشته شینهوا، وانگ یی در تماس تلفنی با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در راستای منافع مشترک جامعه بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه چین افزود: ما آشکارا اعلام کردیم که با اقدامات غلط و تحریم‌های یکجانبه در روابط بین الملل مخالف هستیم.

وانگ تصریح کرد که پکن روابط با تهران را ارج می‌نهد و با در نظر داشتن آخرین تحولات بین المللی، به دنبال گسترش همکاری‌ها برای بهره مندی دو طرف از منافع متقابل است.

ظریف نیز در این گفتوگوی تلفنی آخرین تحولات مربوط به برجام را به اطلاع همتای چینی خود رساند و از نقش سازنده پکن در توافق ابراز قدردانی کرد.

وزارت خارجه چین پیشتر و در اوایل آگوست نیز تاکید کرده بود که روابط چین با تهران آشکارا، شفاف و قانونی است این در حالی است که دولت ترامپ تهدید کرده شرکت‌هایی که با تهران تعامل می‌کنند از فعالیت در آمریکا محروم خواهند شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: روابط ایران و چین اقتصاد چین ظریف و وانگ یی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران