Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اصغری­ در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : حتی در استان خراسان شمالی نیز باید منتظر بارش باشیم.
وی با اشاره به بارش در بندر ترکمن استان گلستان گفت: در آن مناطق نیز امروز بعد از ظهر در باند شمالی هوا خنک خواهد شد.
اصغری اضافه کرد : در این هفته و از یکشنبه بعد از ظهر تا دوشنبه و تا سه شنبه هوا به قدری خنک می شود که می توان سایه ای از پاییز­ را در این موقع از سال به ویژه در بامداد­ لمس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس هواشناسی نویدی هم به شرق نشینان در خصوص تضعف بارش های 120 روزه داد و افزود : همچنین در این مناطق از جمله جنوب خراسان رضوی، بخش هایی از خراسان جنوبی ، شمال سیستان و بلوچستان و زابل و نیز در کرمان­ کیفیت هوا مقداری به استاندارهای خود نزدیک تر می شود.
اصغری اضافه کرد : این شرایط متناسب با حاکمیت جریانات ­دریا به خشکی، در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق استان هرمزگان، جنوب استان کرمان و بخش هایی از استان فارس خواهد بود.
وی همچنین گفت : این نوید را می توان داد که در ساعات بعد از ظهر روزهای آتی در این مناطق به ویژه ارتفاعات منتظر وقوع رگبار و رعد وبرق باشیم.
اصغری با بیان اینکه آب های دریای عمان نسبتاً متلاطم ­خواهد بود ، افزود : خلیج فارس نیز هر چه به سمت مرکز و شمال نزدیک می شویم ، مواج می شود و در سواحل بوشهر ارتفاع موج به 120 سانتی متر نیز­می تواند برسد.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آتش سوزی در هورالعظیم گفت: آتش سوزی در این مناطق همچنان باعث زحمت هم میهمان در خوزستان شده است و این شرایط با شدت ضعف تا پایان هفته در بخش های از مرز و مرکز خوزستان ادامه خواهد داشت.
اصغری افزود: مناطق مرزی کشور در ایلام، کرمانشاه و کردستان نیز تحت تاثیر گرد و غبار انتقالی از عراق، غبارآلود خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بخش های مرکزی سرعت باد قابل توجهی خواهیم داشت ، گفت : برای استان قم ، شمال استان مرکزی مانند شازن، اراک و ساوه، جنوب استان سمنان، جنوب تهران و شمال اصفهان چنین شرایطی پیش بینی می شود.
اصغری اضافه کرد : زنجان ، قزوین و استان البرز نیز این شرایط را تجربه خواهند کرد و در این مناطق شاخص کیفیت هوا می تواند از استاندارد خود خارج شود. 
وی از هموطنان این مناطق خواست در صورتی که کار ضروری ندارند از تردد در­ این بخش ها خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: هواشناسی باران شمال خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا جو نسبتاً پایداری بر اغلب مناطق استان حاکم است و با گذر موج از مرز‌های شرقی استان همچنان در ارتفاعات احتمال بارش‌های خفیف و نقطه‌ای مورد انتظار می‌باشد.

محمد سبزه زاری افزود: همچنین طی امروز برای اغلب مناطق استان (به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی) وزش بادِ متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای و خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی شنبه تا دوشنبه سامانه بارشی ضعیفی سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعدوبرق و وزش باد در بخش‌های شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد و در بقیه بخش‌ها احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست.

مدیر کل  هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه روند دما تا یکشنبه افزایشی خواهد بود، بیان کرد: طی امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبِ غربی تا جنوبِ شرقی، غربی و تا حدودی مرکزی خواهد شد.

سبزه زاری گفت: از اواسط هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۶.۷ و کمینه دمای ۲۱.۹ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها