Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:26:27 GMT

زباله ها محیط زیست خلخال را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۵۳۷۲

زباله ها محیط زیست خلخال را تهدید می کند

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خلخال گفت: پراکندگی زباله ها در سطح گسترده ای از مناطق شهری و روستایی سلامتی مردم و محیط زیست این شهرستان را تهدید می کند.

به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: شهرداران ، بخشداران و دهیاران وظیفه سنگینی در مدیریت پسماند روستایی و شهری منطقه داشته و برای جلوگیری از آلودگی ناشی از پراکندگی زباله ها باید با تمام توان تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یکی از وظایف مهم بخشداران را مدیریت پسماند روستایی دانست و گفت: بخشداران و دهیارانی که در مدیریت مناسب پسماند و راه اندازی سایت های دفع و دفن بهداشتی زباله ها و جمع آوری صحیح و انتقال زباله به این محل هال تلاش کنند، مورد تشویق قرار می گیرند.
او اظهار داشت: دهیاران موظف به تهیه طرح مدیریت پسماند روستا با ارائه مستندات تصویری به کارگروه مدیریت پسماند هستند.
وی با بیان اینکه اعتبارات محلی دهیاران جوابگوی نیاز آنها برای راه اندازی محل های دفن بهداشتی زباله ها و خرید و تهیه سطل های جمع آوری زباله و خودروهای مکانیزه حمل زباله نیست، افزود: پس از ارائه مستدات دهیاران در مدیریت پسماند زباله روستایی، اعتبار مورد نیاز برای جمع آوری ، حمل و دفن بهداشتی زباله های روستایی لحاظ خواهد شد.
رییس شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال نیز در این جلسه گفت: فاضلاب خام به رودخانه هرو چای در اوقات بارندگی و افزایش دبی ورودی فاضلاب به تصفیه خانه و نیز در زمان های قطعی برق و خاموشی پمپ های تصفیه فاضلاب از سوی این شرکت رهاسازی می شود.
جعفر یحیوی اظهار داشت: در صورت اجرای طرح دوم تصفیه خانه فاضلاب شهری خلخال و افزایش ظرفیت ، این مشکل برای همیشه برطرف خواهد شد.
او گفت: امسال 50 میلیارد ریال از محل تنش آبی به شرکت آب و فاضلاب اختصاص می یابد که 15 میلیارد ریال صرف افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب و تعمیر و تجهیز آن می شود.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كارگروه پسماند صادقي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یوسفی گفت: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند طرح زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در منابر نماز جمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، قسمتی از این برنامه‌هاست.
او افزود: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است.
یوسفی افزود: ۲۰ درصد پسماند‌های خانگی کشور و استان مرکزی پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالاست.
او با اشاره به اینکه دستورالعمل نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده گفت: امید است این دستورالعمل هرچه زودتر اجرایی شود و «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» مورد توجه جدی باشد.
یوسفی عنوان کرد: ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل بازیافت در منازل هستند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • سلاجقه: جمهوری اسلامی پسماند رژیم صهیونیستی را مدیریت کرد
  • جمهوری اسلامی «پسماند رژیم صهیونیستی» را مدیریت کرد
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز