Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا؛ فرود عسگری این اقدام را یک خبر خوش برای واحد های تولیدی دانست و عنوان کرد : واحد های تولیدی که مشکلات نقدی دارند، می توانند کالای خود را به صورت نسیه ترخیص کرده و یا با تودیع ضمانت نامه بانکی از گمرکات خارج کنند.

رئیس کل گمرک ایران در جهت ارائه هر چه بیشتر تسهیلات گمرکی به تولید کنندگان با اعلام این خبر گفت: تولید کنندگان پیش از این در حقوق ورودی با ارائه ضمانت نامه می توانستند کالایشان را به طور نسیه از گمرک ترخیص کنند اما از این پس نه تنها در حقوق ورودی که در مالیات بر ارزش افزوده هم می توانند از ضمانت نامه بانکی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابزار امیدواری کرد که تولیدکنندگانی که مشکلات کمبود نقدینگی دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

معاون وزیر اقتصاد درباره ارائه دیگر تسهیلات گمرکی به تولید کنندگان، گفت: واحدهای تولیدی می توانند انبار اختصاصی در محل تولیدشان داشته باشند و محموله های وارداتی خود را از هر مرز گمرکی که وارد میشود به این انبارها که به خودشان اختصاص دارد اما تحت نظارت گمرک است انتقال دهند. عسگری در ادامه توضیح داد: ما با حداقل حقوق ورودی از واحدهای تولیدی تضمین می گیریم و تسهیلاتی به آنها داده ایم که کالاها زیر نظر خودشان و تحت نظارت گمرک باشد .

فرود عسگری در ادامه تاکید کرد: واحد های تولیدی که دارای مشکلات بانکی و یا در صف تخصیص یا تامین هستند، برای ترخیص کالاهایشان می توانند به گمرک مراجعه کنند و گمرک با توجه به شناختی که از آنها دارد، در ترخیص 70 تا 80 درصد کالاهایشان با آنها همراهی خواهد کرد و واحد های تولیدی پس از حل مشکلات بانکی خود می توانند به تسویه با گمرک اقدام کنند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد حقوق مالیات بر ارزش افزوده مشکلات گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده

به گزارش خبرآنلاین، سازمان غذا و دارو درباره اخباری مبنی بر روغن‌های وارداتی آلوده توضیح داد و تاکید کرد که مجوز ترخیص به این روغن‌ها داده نشده است.

ایسنا در خبری نوشت: دکتر یوسف صادقیان مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه روغن‌ها در سال ۱۴۰۰ وارد کشور شده‌اند، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان نسبت به نمونه‌برداری و آنالیز روغن‌های وارداتی اقدام کرده و براساس نتایج آزمایش‌ها، به دلیل مغایرت در باقیمانده سموم کشاورزی دفع آفات نباتی، مجوز ترخیص داده نشد.

وی افزود: پس از درخواست صاحب کالا مبنی بر نمونه‌برداری مجدد، با توجه به اینکه روغن یک کالای استراتژیک است سازمان غذا و دارو بار دیگر از محموله نمونه‌برداری کرده و آزمایش مجدد انجام شد.

به گفته مشاور امور فنی و سیاستگذاری اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، این محموله، ۳ مرحله نمونه‌برداری و ۵ مرحله آزمایش شده؛ متاسفانه در تمامی مراحل باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصول محرز شده و به صاحب کالا و هم به معاونت غذا و داروی هرمزگان عدم ترخیص، لزوم توقیف محموله و مرجوع آن ابلاغ شد.

صادقیان تصریح کرد: آزمایشات انجام شده از محموله روغن‌های آفتابگردان هم در آزمایشگاه‌های معاونت غذا و داروی هرمزگان و هم در آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به عنوان معتبرترین آزمایشگاه کشور در حوزه غذا انجام شده است؛ بنابراین محموله از نظر سازمان غذا و دارو امکان ترخیص نداشت که به مراجع ذی‌ربط اعلام و اقدامات قانونی توسط مرجع قضایی در حال انجام است تا محموله مرجوع شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو تمامی فرآورده‌های غذایی اعم از مواد اولیه و محصول نهایی وارداتی را در آزمایشگاه‌های معاونت‌های غذا و دارو با حساسیت بالا مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: خط قرمز سازمان غذا و دارو سلامت مردم است و در این حوزه اقدامات تخصصی و قانونی متناظر صورت می‌گیرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904236

دیگر خبرها

  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • ماجرای رسوب ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در بندرعباس
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان