Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@11:13:53 GMT

دوشنبه؛ بررسی طرح استیضاح بطحایی در مجلس

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۵۵۱۷

دوشنبه؛ بررسی طرح استیضاح بطحایی در مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه روز (دوشنبه ) این کمیسیون خبر داد. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

سید حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح استیضاح محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود وزیر در جلسه روز سه‌شنبه (30 مرداد) برای ارائه توضیحات درباره محور‌های استیضاح در کمیسیون حاضر شود که به دلیل تغییر روز‌های برگزاری صحن علنی پارلمان، احتمالا وزیر در جلسه روز (دوشنبه 29مرداد) کمیسیون حضور یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر متقاضیان استیضاح از توضیحات وزیر قانع شدند استیضاح از دستورکار کمیسیون خارج می‌شود و در غیر این صورت گزارش هیئت رئیسه کمیسیون آموزش درباره استیضاح وزیر به هیئت رئیسه قوه مقننه ارجاع می‌شود تا با تصمیم اعضا هیئت رئیسه در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، محور‌های استیضاح وزیر آموزش و پرورش به‌شرح زیر است:

1 ــ عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

2 ــ عدم اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان

3 ــ عدم دقت در کتب درسی

4 ــ عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بی‌توجهی به مشکلات رفاهی آنان

5 ــ توجه به معلمین حق‌التدریس و کارشکنی در مسیر قانونی کردن به‌کارگیری آنها

6 ــ عدم وجود ضابطه در انتخاب مدیران و عدول از قانون

7 ــ کاهش اعتبارات آموزش و پرورش به‌ دلیل عدم پیگیری و سوء مدیریت در تأثیرگذاری در دولت

8 ــ کاهش شدید اعتبارات سازمان نوسازی مدارس

9 ــ تضعیف دانشگاه فرهنگیان

10 ــ عدم توجه و عدم توان برنامه ارائه‌شده به مجلس

11 ــ جعل تاریخ در کتاب‌های درسی

12 ــ ورود زودهنگام و خلاف قانون دانشگاه فرهنگیان به تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم و سوء استفاده از جایگاه

13 ــ عدم پذیرش مسئولیت و عذرخواهی بابت اتفاق شوم منطقه غرب تهران

14 ــ عدم پایبندی به برنامه ارائه‌شده در زمان اخذ رأی

15 ــ فساد اخلاقی در مدارس به‌علت سوء مدیریت

16 ــ بی‌توجهی به زبان‌های مادری و ایجاد زمینه اختلاف در کشور به‌جای وفاق ملی و تأکید بر زبان روسی.

انتهای پیام/

 

R1385/P1360/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش مجلس دهم نمایندگان مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مجلس دهم نمایندگان مجلس وزارت آموزش و پرورش مجلس دهم نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!

به گزارش تابناک، جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به موارد زیر را در دستور کار قرار گرفت:

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی(طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع) گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱ گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت  تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت کردند. همچنین گزارش جمع بندی مربوط به ارز نیز مجددا به هفته بعد موکول شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تصویب فعالیت‌های اقتصادی کشور نیز مخالفت کردند. در ادامه نمایندگان رسیدگی به جزییات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع را آغاز کردند و در نهایت مجوز ایجاد پژوهشکده و شرکت‌های تخصصی تابعه را صادر کردند.

نمایندگان در ادامه جلسه امروز مدت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را هم به مدت ۲ سال تا ۱۳ تیر ۱۴۰۴ تمدید کردند.

         

 

دیگر خبرها

  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • وزیر سابق آموزش و پرورش استاندار مازندران شد