Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@03:54:13 GMT

نمایندگان مردم با هم اندیشی مشکلات جامعه برطرف کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۵۶۸۶

نمایندگان مردم با هم اندیشی مشکلات جامعه برطرف کنند

به گزارش ایرنا، فریدون احمدی روز شنبه در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان زنجان افزود: نهادهای انتخابی باید برای ارتقای جایگاه خود به تقویت یکدیگر بپردازند و از کسی انتظار رفع مشکل نداشته باشند.
وی با بیان اینکه هنوز به بلوغ اجتماعی نرسیده ایم، یادآور شد: منتخبان مردم همدیگر را در عرض یکدیگر می بینند در حالی که در طول هم هستند و هر کدام باید مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمدی اظهار داشت: هر کدام از نمایندگان و منتخبان مردم باید به وظایفه خود آگاه باشند و به تضعیف یکدیگر نپردازند.
رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت نهادها در امور یکدیگر با هدف ناکارآمد جلوه دادن، موجب بدتر شدن شرایط و مشکلات کنونی می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: اولویت برنامه های این استان توسعه صنعت، کشاورزی و خدمات است و باید از ظرفیت قابل توجه کنونی به عنوان فرصت طلایی استفاده کرد.
علی وقفچی ظرفیت اجرایی و نظارتی شوراهای اسلامی شهر و روستا را فراتر از مجلس شورای اسلامی خواند و لازمه بهره گیری از این جایگاه را پذیرش ظرفیت بالای آن و تلاش برای بهره گیری از این موقعیت برشمرد.
وی بر لزوم اجرای طرح هادی در روستاها با هدف اصلاح خانه های تخریب شده تاکید کرد و خواستار تعیین تکلیف هزینه املاک واقع در طرح های هادی شد.
وقفچی ادامه داد: همایش ملی ظرفیت های کشاورزی و گردشگری استان زنجان در آینده نزدیک برگزار می شود که باید تمام بخش های این استان در آن دیده شده و همکاری لازم را داشته باشند تا به نتیجه مطلوب برسد.
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی به ثبت نام زنجان به عنوان شهر ملی ملیله اشاره کرد و گفت: امیدواریم بزودی زنجان را با نام پایتخت جهانی ملیله معرفی کنیم.
وی دیگر مشکلات این استان را مربوط به مباحث آب و راه و بهره گیری از مدیران غیر بومی خواند و خواستار رفع مشکلات زیست محیطی زنجان شد.
نماینده مردم شهرستان ایجرود و ماهنشان هم در این نشست گفت: تعامل نمایندگان مجلس و شورا های شهر و روستا فرصتی است که باید آن را برای خدمت رسانی و حل مشکل مردم مغتنم شمرد.
سید مرتضی خاتمی بر لزوم آسیب شناسی جایگاه کنونی نهادهای مردمی و شوراها تاکید کرد و افزود: شوراها باید اتاق های فکر خود را برای شناسایی و ارائه راهکارهای بهبود شرایط موجود فعال کنند.
وی تصریح کرد: متاسفانه مسئولیت های اجتماعی معادن در مناطقی که دارای معدن است محقق نمی شود.
رییس شورای اسلامی استان زنجان هم در این نشست گفت: مشکلات اولویت دار این استان عبارت از آب، اصلاحات ساختار اقتصادی، بیکاری به خصوص در بخش خدمات، فساد سیستمی، نا امیدی و کاهش سرمایه اجتماعی است.
رضا مولایی با بیان اینکه شهرداری ها از نبود درآمد پایدار رنج می کشند، تاکید کرد: این وضعیت چشم انداز خوبی را برای آینده آنها نشان نمی دهد.
وی بر لزوم توجه به صنعت گردشگری تاکید کرد و یادآورشد: بخش قابل توجهی از اشتغال در بخش خدمات در همین زمینه محقق می شود.
مولایی با بیان اینکه برای ارتقای سطح جامعه شوراهای به توجه نمایندگان مجلس نیازمندیم، اظهار داشت: شوراهای فرا دستی چشم انداز خوبی ندارند و حتی از امکانات اولیه هم برخوردار نیستند.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان اختصاص زمین برای احداث ساختمان را یکی از مطالبات این شورا خواند و گفت: قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر تاکنون خروجی مناسبی نداشته است و اکنون مشکلات فراوانی دارد.
3001/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت جامعه رئیس شورای اسلامی زمین شوراهای اسلامی شهر فرش رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

متن کامل اصلاحات لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۷-۱۴۰۳) را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است