Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@16:25:00 GMT

شکستگی مهره کمر علت مرگ یوزپلنگ بود +تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۵۸۹۴

شکستگی مهره کمر علت مرگ یوزپلنگ بود +تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، براساس گزارشی که از سوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران منتشر شده است؛ دلایل مرگ یوزپلنگ آسیب دیده در سمنان بررسی و اعلام شد.

بنابر این گزارش که پس از انجام کالبد گشایی، پاتولوژی، سی ای اسکن و رادیولوژی تنظیم شده است دلایل مرگ یوزپلنگ سمنان به شرح زیر است:

- مهره L5 کمری شکسته و به شدت جابجا شده و مهره T8 سینه شکستگی و جابجایی کمی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- عدم کارایی implant های قرار داده شده در جراحی که پس از آن تکه های کوچک بیشتری از مهره L5 شکسته است.

- تجمع مایع درون حفره شکمی از عوارض بعد از عمل

- ضایعه (پارگی) ریه

- بزرگ شدن مری همراه با اجسام خارجی

- معده متورم قبل و بعد از عمل جراحی

همچنین به دلیل عدم انجام اقدامات تشخیصی ازجمله سی تی اسکن و ام آر آی پیش از عمل جراحی، شکستگی مهره T8 و پارکی ریه در جانور تشخیص داده نشده و لذا اقدام درمانی خاصی نیز در این خصوص صورت نپذیرفته.

در نهایت تجمع مایع درون حفره شکمی، خونریزی داخلی و متعاقب آن کم خونی ایجاد شده منجر به مرگ یوزپلنگ شده است.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار توران کمتر از ۲۰ قلاده هستند+فیلم

رییس پارک ملی توران گفت: بر اساس آخرین آمار ما در پارک ملی توران ۱۶ تا ۱۸ یوز شناسنامه دارند. - اخبار اجتماعی -

علی اکبر قربانلو؛ رییس پارک ملی توران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با تعداد یوزهای باقی مانده در این زیستگاه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ما در پارک ملی توران 16 تا 18 یوز شناسنامه دارند و البته ما توله‌ها را در این آمار حساب نمی‌کنیم چرا که هنوز از مادر جدا نشده‌اند.

وی با هشدار به رانندگان درخصوص کاهش سرعت هنگام عبور از جاده انقراض یوزپلنگ گفت: زیستگاه پارک ملی توران توسط جاده از هم جدا شده است و یوزها برای تامین طعمه در این جاده تردد می‌کنند. به طور ویژه در فصل بهار که زمان زایمان یوز است این تردد بیشتر شده چرا که در داخل منطقه دام  وجود دارد و یوزپلنگ به خارج از محدوده حفاظت شده می‌آید چرا که در این ناحیه دام کمتر است و امنیت به دنیا آمدن توله‌ها در این ناحیه بیشتر است.

در آستانه سفرهای نوروزی "ایمن‌سازی جاده انقراض یوزپلنگ" همچنان روی هوا!

رییس پارک ملی توران درباره حضور یک مرتع‌داردر مرتع تلخاب(یوزپلنگ ماده پارک ملی توران) نیز توضیح داد: در محدوده پارک ملی تمام مراتع و مستهداث خریداری شده و در همکاری محیط زیست و با منابع طبیعی یک مرتع جایگزین در خارج از پارک به آنها داده شده است. تنها یک مرتع تلخاب باقی مانده که داخل پارک نبوده و در اطراف پارک است اما چون در نقطه حساسی قرار گرفته بود، مدیر کل محترم محیط زیست استان سمنان موضوع را پیگیری کرده اما نتوانستیم در آن فرصت مرتع جایگزینی برای آن پیدا کنیم به همین دلیل مرتع‌دار خواهش کرد که سه چهار ماه در آنجا بماند اما قرار است که بلافاصله بعد از پایان تعطیلات مقطع را خالی کند.

وی تأکید کرد: 15 فروردین ماه تاسیسات این مرتع‌دار کاملاً تخریب می‌شود و با حضور خبرنگاران خروج مرتع‌دار از منطقه را به مردم اعلام می‌کنیم.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فکری بازی کنیم
  • نشتی خط لوله انتقال آب شرب در خیابان میر اصفهان
  • آغاز فنس‌کشی جاده انقراض یوزپلنگ ایرانی
  • یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار توران کمتر از ۲۰ قلاده هستند+فیلم
  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست/ عوارض شکستگی استخوان لگن
  • گزینه نکونام برای استقلال نقشه کشید(عکس)
  • دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر
  • سعید راد در بیمارستان بستری شد؛ بیماری سعید راد چیست؟
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان