Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:44:55 GMT

تبعیض در توزیع منابع موجب نارضایتی مردم می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۶۱۳۳

تبعیض در توزیع منابع موجب نارضایتی مردم می شود

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درخواست مردم داراب در خصوص توجه به خواسته های آنها، پیرامون اصلاح خط مرزی بین داراب و استهبان، مردم  داراب خواستار توجه به خواسته های خود شدند.

رضا انصاری نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی نیز در این رهگذر در بیانیه ای خطاب به فرماندار داراب توضیحاتی ارائه داد.

در این بیانیه آمده است: «امروز با خبر شدم بنا بر مصوبه شورای تامین شهرستان داراب، تجمع در خصوص پیگیری مطالبات مردم شهرستان داراب از جمله موضوع برق رسانی به سد رودبال غیر قانونی است و با شرکت کنندگان برخورد قانونی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در این ارتباط لازم دانستم به عنوان نماینده مردم نکاتی را متذکر شوم؛ بنده به جد اعتقاد دارم همه ما باید پایبند به قانون و ایجاد آرامش در جامعه باشیم و همگان خود را متعهد به قانون و فرآیند های آن بدانیم.

سوال بنده این است در شرایطی(بر اساس اطلاعات اینجانب) که مسئولان استان برای مصوبه قبلی شورای تامین شهرستان پیرامون همین موضوع ارزش قائل نشده اند، اعضای محترم شورای تامین چه تدبیری اندیشیده اند که حقوق مردم نجیب داراب تضییع نشود؟

جنابعالی مطلعید که مکاتبات و پیگیری های شما و اینجانب و همین طور مصوبه شورای تامین شهرستان در استان فارس تا این لحظه نادیده انگاشته شده است.

لازم است متذکر شوم  مروری بر تاریخچه استان فارس نشان می دهد در طول سالیان متوالی همواره از نجابت و متانت مردم شریف داراب و زرین دشت سوء استفاده شده و جایگاه مردم این خطه در تصمیم گیری های استان در لابه لای لابی های قومی و قبیله ای و منطقه ای نادیده گرفته شده است

سوال بنده از مقامات استان این است چرا در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون همواره چند شهرستان خاص نبض مدیریت سیاسی و اقتصادی استان را در اختیار گرفته اند و تمام امکانات استان را به همین چند شهر نور چشمی اختصاص داده اند.

پیرامون این موضوع بنده بارها با استاندار فعلی و قبلی صحبت کرده ام و هر بار ضمن تایید صحبت های اینجانب متاسفانه عملا اقدامی صورت نگرفته است.

امروز هم در استان فارس همین شرایط حاکم است و امکانات و منابع استان توسط چند شهرستان خاص که در سطح ملی از لابی های گسترده برخوردارند بلعیده می شود و توسعه نامتوازنی را رقم می زنند.

بدیهی است تبعیض و بی عدالتی در توزیع منابع ، موجب نارضایتی و نهایتا خشم و انزجار افکار عمومی می گردد.

در این ارتباط بنا بر پاره ای مصلحت سنجی ها تا کنون سکوت کرده ام و لیکن به نظر می رسد سکوت بنده و سایر نخبگان و دلسوزان شهرستان جایز نیست.»

در عین حال فرماندار داراب با حضور در جمع تجمع کنندگان اصلاح خط مرزی داراب؛ استهبان، خواستار آرامش مردم و در عین حال پیگیری مسئولین استان و کشور شد.  

علی مظفری فرماندار داراب و رئیس شورای تأمین شهرستان نیز در سخنانی که در جمع مردم ایراد کرد گفت: ما اعتراض مردم داراب را به گوش مسئولین استان رسانده ایم و مسئولین استان قول دادند که با ۵ نفر از منتخبین مردم دیدار داشته و خواسته های آنها را به گوش مسئولین وزارت کشور برسانند.

در ۱۰ سال گذشته چندین بار مردم داراب با حضور در مقابل فرمانداری این شهرستان اعتراض خود را نسبت به تغییر خط مرزی اعلام و استانداران وقت قول مساعد برای پیگیری حق و حقوق مردم داده بودند.

آخرین درخواست  مردم داراب ۴ مردادماه ۹۶ بود که استاندار وقت قول داد اصلاح خط مرزی پیگیری شود.

مسئولین و فعالین اجتماعی بیش از ۳۰۰ صفحه مستندات مبنی بر مالکیت شهرستان داراب به خط مرزی تغییر یافته در ۱۵ کیلومتر این شهرستان به وزارت کشور ارائه کرده و طبق آخرین قول ها و توافق های صورت گرفته قرار بود که این تغییر خط مرزی به سال ۱۳۶۵ باز گردد.

کد خبر 4377479

منبع: مهر

کلیدواژه: تجمع اعتراضی داراب رضا انصاری مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد احتکار مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود