Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@00:25:36 GMT

روزانه 2 هزار تن میوه در ارومیه به فروش می رسد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۶۳۲۶

روزانه 2 هزار تن میوه در ارومیه به فروش می رسد

ولی مناف زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود میوه به میدان میوه و تره بار شهر ارومیه افزایش یافته و در 2 ماه شهریور و مهر که فصل برداشت محصولات سیب و انگور است، میزان ورود میوه به میدان بیش از پیش خواهد بود.
وی اضافه کرد: با توجه به ترافیک ورود و خروج ماشین های حمل میوه در میدان میوه و تره بار ارومیه، تدابیر لازم برای تسهیل کار فروشندگان اندیشیده شده و این ترافیک در حال حاضر روان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سامانه جامع آنلاین تجارت الکترونیک در بازار خرید و فروش میوه برای نخستین بار در شهر ارومیه راه اندازی می شود زیرا ورود آن در حوزه کشاورزی باعث توسعه اقتصادی به ویژه توسعه صادرات می شود.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری ارومیه گفت: با راه اندازی تجارت الکترونیک در عرضه میوه، نوعی بازاریابی برای محصولات کشاورزی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با آغاز فاز تجارت الکترونیک در بخش کشاورزی دست واسطه ها از بازار قطع می شود و کنترل قیمت محصولات کشاورزی، اعتماد در کسب و کار از طرف خریدار و فروشنده، ارتقای کیفیت کالا، تعیین دقیق میزان تولیدات و کیفیت آنها در هر نقطه از کشور، دسترسی دقیق به میزان تولیدات هر منطقه، توسعه بازارهای جدید و بازاریابی جهانی محصولات برای صادرات فراهم می شود.
مناف زاده افزود: میوه و سبزیجات موردنیاز شهروندان ارومیه ای در 202 غرفه عرضه در سطح شهر در اختیار مردم قرار می گیرد و شهروندان می توانند از این غرفه ها با قیمت مصوب خرید کنند.
وی بیان کرد: 22 غرفه جدید نیز به زودی در میدان میوه و تره بار ارومیه احداث می شود.
به گزارش ایرنا، شهر 11 هزار هکتاری ارومیه 750 هزار نفر جمعیت دارد که در مناطق پنجگانه این شهر زندگی می کنند.
آذربایجان غربی دارای 120 هزار هکتار باغات بارور است که تولید یک میلیون و 200 هزار تن محصول از آنها ثبت شده است.
از کل اراضی باغی آذربایجان غربی نیز 21 هزار و 500 هکتار به کشت محصولات هسته دار اختصاص یافته و سالانه از آنها 180 هزار تن محصول برداشت می شود.
8137/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بازار خرید و فروش سبزیجات کسب و کار کشاورزی میوه و تره بار رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول