Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کارشناس مسائل پاکستان گفت: عمران خان تمایل دارد به ایران و عربستان سفر کند تا بتواند میانجیگری موثری میان تهران و ریاض داشته و از این طریق گامی در مسیر ایجاد صلح و ثبات میان کشورهای اسلامی بردارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پاکستان به عنوان یکی از همسایگان اصلی ایران که همواره روابط مسالمت آمیزی با ما داشته است و با توجه به تهدیدهای آمریکا علیه این کشور و روی کار آمدن عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان، می توان بر نقش موثر او بر افزایش امنیت منطقه ایران و همینطور بهبود روابط با کشورهای دیگری چون عربستان امید داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ملازهی کارشناس مسائل پاکستان در گفت وگو با  در گفت وگو با خبرنگار  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با سفر عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان به ایران و اهمیت حفظ ارتباط با این کشور گفت: حزب عمران خان در واقع خط سوم سیاسی است و برای اولین  بار است که در یک روند انتخاباتی و آزاد آن طور که اعلام شده به قدرت می رسد.
ملازهی با اشاره بر شعارهای رهبر این حزب (تحریک انصاف) مبنی بر مبارزه با فساد در داخل پاکستان، افزود: درواقع حزب سومی، خارج از قدرت دو حزب سنتی و اصلی پاکستان است، این حزب در حال ارائه راه حل های جدیدی در زمینه مبارزه با پولشویی و فساد دو حزب  سنتی پاکستان، تقویت روند دموکراسی و توسعه این کشور در راستای گسترش روابط با کشورهای مهم منطقه و همسایگان است.
کارشناس مسائل پاکستان خاطرنشان کرد: بر مبنای این دیدگاه حزب تحریک انصاف که بخشی از مشکلات فعلی دنیای اسلام در منطقه غرب و جنوب آسیا مربوط به رقابت های ناسالمی است که به دلایل ایدئولوژیک بین ایران و عربستان وجود دارد، عمران خان اظهار تمایل کرده است که به ایران و سپس به عربستان سفر کند تا بتواند میانجیگری موثری میان تهران و ریاض داشته و از این طریق گامی در مسیر ایجاد صلح و ثبات کشورهای منطقه و دنیای اسلام بردارد. در این صورت  شرایط برای توسعه پاکستان و منطقه فراهم خواهد شد.
وی در رابطه با اهمیت ارتباط با همسایگان گفت: یکی از سیاست های اصلی ایران این است که امنیت منطقه با مشارکت کشورهای همین منطقه تامین شود، نه  با دخالت ها و خودکامگی های کشورهای دیگر که الان متاسفانه وجود دارد. این دیدگاه در واقع  به لحاظ نظری هم در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک هدف اصلی برای صلح و ثبات، هم در کشورهای منطقه و هم در کشورهای اسلامی مد نظر است.
ملازهی ادامه داد: طبق این دیدگاه همکاری با کشورها و توسعه مناسبات هم به صورت دوجانبه بین کشورها و هم چند جانبه و منطقه ای، هدف اصلی ایران اسلامی است. این برداشت در کشورمان وجود دارد که کشورها در همکاری با یکدیگر می توانند توسعه اقتصادی و سیاسی پیداکنند  و  امنیتشان تامین شود.
کارشناس مسائل پاکستان در پایان خاطرنشان کرد: ایران تلاش می کند با کشورهای منطقه مناسباتی دو جانبه و کلی برای شکلگیری همکاری منطقه ای داشته باشد تا منطقه در یک منظومه امنیتی واقع شود ودخالت های خارجی ضرورت پیدا نکند. این سیاستی است که ایران حداقل به لحاظ نظری بر آن تاکید دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب ها: پاکستان ، خاورمیانه ، عمرخان ، عربستان ، سعودی ، عربستان سعودی ، بن سلمان ، نفت ، ملک سلمان ، وهابی ، وهابیت ، ایران ، جمهوری اسلامی پاکستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: پاکستان خاورمیانه عربستان سعودی عربستان سعودی بن سلمان نفت ملک سلمان وهابی وهابیت ایران جمهوری اسلامی پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران

تین نیوز

شماری از آگاهان امور اقتصادی افغانستان می گویند که این کشور می تواند خط آهن قزاقستان را که از طریق این کشور به جنوب آسیا وصل می شود، از طریق اسلام قلعه به خط آهن ایران وصل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان به تازگی با سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان درمورد احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کرد.

اکنون این موضوع مطرح است که ایجاد این شبکه خط آهن چه اهمیتی برای افغانستان و کشورهای منطقه دارد؟ و افغانستان چه سودی از آن می برد؟

شبیر بشیری آگاه امور اقتصادی در این ارتباط، گفت: افغانستان بدنبال گسترش تجارت دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه و همچنین گسترش شبکه حمل و نقل و ترانزیت افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی با کشورهای همسایه و منطقه است.

بشیری با بیان اینکه حکومت سرپرست افغانستان و بخش خصوصی افغانستان از ایجاد این شبکه راه آهن استقبال می کنند، اظهار داشت: با تطبیق این شبکه خط آهن، افغانستان بر اساس موقعیت ژئوپلیتیک که در منطقه دارد می تواند نقش استراتژیک را بازی کند و آسیایی مرکزی را به آسیایی جنوبی وصل کند.

این آگاه امور اقتصادی گفت: با ایجاد این خط آهن، ترانزیت و حمل و نقل تجارتی ایجاد می شود و افغانستان نقش پل ارتباطی میان آسیای مرکزی و آسیایی جنوبی را به خوبی ایفا می کند.

بشیری خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن این ایده تجارتی و حمل و نقلی، منافع اقتصادی زیادی عاید افغانستان و کشورهای منطقه خواهد شد.

در همین حال، آذرخش حافظی آگاه امور اقتصادی گفت: افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی به انواع مختلف حمل و نقل زمینی نیاز دارد و ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا نقش ترانزیتی افغانستان را ارتقا بخشیده و حمل و نقل را تسهیل می کند.

حافظی افزود: ایجاد این شبکه برای رونق اقتصادی و ارایه بهتر خدمات، بالا رفتن نقش ترانزیت افغانستان اثر مثبت دارد و درعین حال و برای همگرایی منطقه ای مفید می باشد.

این آگاه امور اقتصادی افزود: ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا، سبب گسترش مناسبات تجارتی، صنعتی و خدماتی میان آسیایی مرکزی و آسیایی جنوبی و سایر کشورهای منطقه می شود.

وی تصریح کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران خط آهن از طریق اسلام قلعه را داریم و می توانیم خط آهن قزاقستان را که خاک افغانستان را به جنوب آسیایی وصل می کند، به جمهوری اسلامی ایران هم وصل کرده و این پروژه بزرگ اقتصادی را محقق کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است