Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران،  متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی

در اجرای ماده (۳) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲.۱۰.۳ مجلس شورای اسلامی، جناب‌عالی به عنوان «نماینده رئیس‌‌‌جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز» منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار دارد به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در حوزه امور اجرایی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به برگزاری منظم جلسات اقدام نمایید. بدیهی است مصوبات ستاد پس از تأیید و امضاء اینجانب لازم‌الاجراء خواهد بود.

امید است با عنایت الهی و همکاری اعضای محترم ستاد و دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت حسن روحانی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجلس شورای اسلامی جماران رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمارها بیانگر پیشرفت در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر است

رئیس‌جمهور گفت: اگر چه همه آمارها حکایت از توفیقات پیشرفت در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر دارد، اما به هیچ وجه نباید به این موفقیت‌ها بسنده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز _شنبه اول اردیبهشت_ در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات همه دست‌اندرکاران این ستاد، مبارزه با مواد مخدر را یکی از مهم‌ترین مسائل کشور عنوان و اظهار کرد: مقابله تمام عیار با مواد مخدر از ورود تا توزیع و همچنین معضل اعتیاد، با توجه به آسیب‌های جدی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، به هیچ‌وجه نباید دچار آفت روزمرگی شده و به امری عادی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با تکیه بر تجربیات حاصل از ۴ دهه مبارزه همه‌جانبه با این آسیب اجتماعی، با نگاه عملیاتی و با هدف مبارزه جدی، اساسی و اصولی با این معضل، تحولی جدی در رویکردها، مسئولیت‌ها و عملکرد خود ایجاد کند، افزود: اگر چه همه آمارها حکایت از توفیقات پیشرفت در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر دارد، اما به هیچ وجه نباید به این موفقیت‌ها بسنده کرد.

آیت‌الله رئیسی مصوباتی که در این جلسه به تصویب رسید و اصلاحاتی که در طول سالیان گذشته در روند و رویه عمل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده را در اثربخشی به اقدامات این ستاد و دستگاه‌های مسئول، خوب اما ناکافی دانست و بر اهمیت و ضرورت بازنگری در عملکرد گذشته و برخورداری از نگاه فرابخشی از سوی این ستاد تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به بخشی از آسیب‌های ناشی از قاچاق مواد مخدر، از جمله تقدیم شهدای گرانقدر متعدد در میدان مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله از هم پاشیدن خانواده‌ها و امثال آن، توزیع و مصرف مواد مخدر را علاوه بر یک معضل، بستری برای معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بی‌شمار دانست که ضرورت مبارزه قاطع با آن را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به تعدد دستگاه‌های مسئول که در امر مبارزه با مواد مخدر درگیر و دخیل هستند و هزینه‌های مادی و معنوی عظیمی که این معضل به کشور تحمیل می‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا پرچم مبارزه جدی با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر را برافراشته نگاه داشته است، اما کشورهای دیگر به ویژه کشورهای غربی به هیچ‌وجه به مسئولیت‌های خود در این رابطه به شکل شایسته عمل نکرده‌اند و لازم است ضمن مسئول‌سازی این کشورها، این موضوع برای آن‌ها تبیین شود که اگر مبارزه بی‌امان ایران نبود، مواد مخدر کل اروپا را فرا می‌گرفت.

اهمیت تمرکز بر مقابله با مبادی تولید و توزیع عمده

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تبیین موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر را مکلف کرد، تمرکز اصلی خود را بر مقابله با مبادی تولید و توزیع عمده مواد مخدر قرار دهند و علاوه بر هماهنگی با دستگاه دیپلماسی کشور در مقابله با تولید مواد مخدر در برخی کشورهای همسایه، با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی ضمن شناسایی منابع مالی شبکه‌های بزرگ، با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر نیز برخورد قاطع داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه از شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های همکار برای جمع‌آوری معتادین متجاهر از سطح شهر قدردانی کرد و گفت: متأسفانه معتادین متجاهر پس از ابتلاء به اعتیاد تبدیل به یکی از شبکه‌های خرد اما گسترده توزیع مواد مخدر شده و علاوه بر آن منشأ آسیب‌های اجتماعی متعددی از جمله سرقت می‌شوند.

رئیس‌جمهور بر اهمیت کار رسانه‌ای برای ارتقای آگاهی جامعه و ایجاد تنفر از مواد مخدر به خصوص نزد جوانان تاکید کرد و از رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب و مجازی و افراد صاحب جایگاه و تریبون خواست تا برای ایجاد حساسیت و تنفر اجتماعی و عمومی نسبت به مصرف مواد مخدر در جامعه تلاش کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین بر اهمیت مشارکت مردم و نهادهای مردمی به خصوص مساجد و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر و ایجاد تنفر عمومی نسبت به مصرف آن تاکید کرد و با بیان اینکه در هر حوزه‌ای که توانسته‌ایم مشارکت مردم را به کار بگیریم، در آن عرصه موفق بوده‌ایم، از همه دستگاه‌های کشور خواست میزان، کیفیت و نحوه جذب حداکثری مشارکت مردم در حوزه خود را به شکل دقیق مورد بازنگری قرار دهند.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در این جلسه درباره آسیب‌های مختلفی که در کمین خانواده معتادین بازداشت شده است، بر حمایت بیش از پیش از خانواده زندانیان به ویژه معتادان زندانی تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه آنچه بیان شد به معنای نادیده انگاشتن تلاش‌ها، زحمات و فداکاری‌های صورت گرفته در عرصه مبارزه با مواد مخدر نیست، تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید بدون ورود به عرصه اجرا، در جایگاه قوه عاقله و مسئول رصد و پایش فرایند مبارزه با ترانزیت، قاچاق و مصرف مواد مخدر با یک نگاه عملیاتی مسئولیت‌های خود و عملکرد دستگاه‌های مسئول را به طور دقیق پیگیری کند.

در جلسه امروز ۵ مصوبه در راستای تقویت و اثربخشی بیشتر اقدامات ستاد در امر مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر به تصویب اعضا رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 746427

دیگر خبرها

  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب شد
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد
  • نظام بین‌الملل در مورد مبارزه با مواد مخدر به وظایف عمل نکرده‌اند
  • نظام بین‌الملل درموردمبارزه با مواد مخدربه وظایف عمل نکرده‌است
  • آمارها بیانگر پیشرفت در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر است
  • رئیسی: باید تحولی جدی در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود
  • نظام بین‌الملل درموردمبارزه با مواد مخدربه وظایف عمل نکرده‌اند
  • نظام بین‌الملل در زمینه مبارزه با مواد مخدر مسئول است
  • جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد