Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده هنگ کنگی به دولت این کشور پیشنهاد کرده که با هدف فراهم کردن زمین بیشتر جهت ساخت مسکن، یک جزیره مصنوعی به مساحت ۲۲۰۰ هکتار در آبهای اطراف هنگ کنگ ساخته شود. ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ اقتصادی پول | ارز | بانک اقتصاد جهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ساوث چاینا مورنینگ پست، یک اندیشکده هنگ کنگی به دولت این کشور پیشنهاد کرده که با هدف فراهم کردن زمین بیشتر جهت ساخت مسکن، یک جزیره مصنوعی به مساحت 2200 هکتار در آبهای اطراف هنگ کنگ ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح، 1.1 میلیون هنگ کنگی در این جزیره مصنوعی که به اندازه مساحت منطقه کولون هنگ کنگ است سکونت خواهند داشت.

تومگ چی هوا، موس این اندیشکده که طی سال های 1997 تا 2005 میلادی ریاست اجرایی دولت هنگ کنگ را بر عهده داشته گفت: «قیمت بالای مسکن زندگی مردم هنگ کنگ را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.»

وی افزود: «بسیاری مجبورند در خانه های اشتراکی زندگی کنند و فاصله بین فقیر و غنی بسیار بالاست. ما باید به فکر راه حل هایی برای بهبود وضعیت موجود باشیم.»

وی افزود، از نظر اندیشکده ما این مشکل یک راه حل دارد و آن ایجاد زمین در بیرون از ویکتوریا هاربور است، اما این کار زمان می برد. وی به عنوان راه حل های کوتاه مدت تر پیشنهاد کرد که زمین های کشاورزی خصوصی در حاشیه هنگ کنگ برای ساخت مجتمع های مسکونی به کار گرفته شود.

هرچند طرح ساخت یک جزیره مصنوعی برای حل معضل مسکن در هنگ کنگ مورد حمایت برنارد چان، مشاور ارشد رئیس اجرایی دولت هنگ کنگ قرار گرفته است، اما کارشناسان حوزه حمل و نقل می گویند، بازه زمانی 14 ساله پیشنهاد شده برای ساخت جزیره جدید بیش از حد بلندپروازانه است و از نظر کارشناسان زیست محیطی نیز این طرح می تواند بر حیات گونه های دریایی تاثیر منفی بگذارد.

به گفته اندیشکده مذکور، می توان در این جزیره مابین 250 تا 400 هزار واحد مسکونی احداث کرد و فاز نخست این پروژه می تواند در طی 11 سال به بهره برداری برسد. اتمام کامل طرح 14 سال زمان خواهد برد.

هزینه اجرای این پروژه برای هر فوت مربع 173 دلار آمریکا برآورد شده است.

انتهای پیام/79

R1012128/P1012122/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری ظهر پنجشنبه در آئین قرعه‌کشی و واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در روستای امین‌آباد بخش مرکزی شهرستان مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمد خانواده‌های مستأجر برای تأمین مسکن هزینه می‌شود اجرای طرح نهضت ملی مسکن گام مهمی در راستای حل مشکل مسکن و کمک به معیشت خانواده‌ها است.

فرماندار مشهد از نهضت ملی مسکن به عنوان تدبیر خوب دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: این زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می‌شود و مالکان امکان خرید و فروش این زمین‌ها را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه متقاضیان تأیید شده باید بلافاصله پس از واگذاری زمین کار دریافت پروانه و ساخت و ساز را آغاز کنند اظهار کرد: پروانه‌های این واحدهای مسکونی ظرف دو هفته صادر می‌شود و مالکان باید طی مدت یک ماه فونداسیون واحد مسکونی را اجرا کنند.

داوری با بیان اینکه مالکان این واحدها تا ۹۵ مترمربع زیربنا می‌توانند احداث کنند، تصریح کرد: با هدف افزایش سرعت ساخت و ساز این واحدهای مسکونی روستایی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به آنها پرداخت می‌شود.

فرماندار مشهد خدمت به مردم را افتخار دانست و تاکید کرد: باید برای خدمت به این مردم که مقاومت کرده و ایستاده‌اند، شب و روز تلاش کنیم.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نگاه اعتقادی به ظهور منجی گفت: غدیر خم درس آینده نگری و ولایت‌مداری برای ما داشت.

داوری با اشاره به تهاجم و تحریم‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: سرمایه اصلی کشور نفت، معدن و … نیست بلکه مردم مقاوم و صبوری هستند که پای کار ایستاده و فشارها را تحمل می‌کنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه مردم ما به تقابل با کفر افتخار می‌کنند، خاطرنشان کرد: تهاجم و تحریم‌های دشمن به خاطر نگاه اعتقادی ما است و با ظهور یگانه منجی عالم بشریت همه منافع آنها به خطر می‌افتد چراکه حمایت از مظلوم و از بین بردن ظلم و ظالم وعده الهی است.

قرعه کشی ۲۵۲ واحد مسکونی

بخشدار مرکزی مشهد هم در این مراسم گفت: امروز پانزدهمین هفته از قرعه‌کشی و واگذاری زمین در روستای امین آباد انجام شد.

حسن کاظمی با اشاره به قرعه کشی ۲۵۲ واحد مسکونی در این مراسم افزود: از این تعداد ۱۷۲ واحد در روستای اسماعیل آباد، ۶۲ واحد در روستای امین آباد و ۱۸ واحد در روستای پایین ده بخش مرکزی احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جدول‌گذاری و آسفالت ۴۵۰۰ مترمربع با صرف ۱۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در این روستا است.

کد خبر 6082020

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • بانوی فسایی با مصالح سنتی تنور نان بریزه می سازد
  • آشنایی با جزیره پالم جمیرا، جزیره مصنوعی جدید دبی
  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • آغاز ساخت یک مدرسه و افتتاح ۴ چمن مصنوعی در بهمئی
  • هزینه حج بسیار سنگین است/بدلیل گرانی عده‌ای از استطاعت خارج شدند
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • ۵ فیلم‌نامه مجوز ساخت گرفتند/ رسول صدرعاملی «زیبا صدایم کن» را می‌سازد