Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مشایخی در حاشیه دیدار از پشت صحنه مستند پلاک در دهستان تلخاب فراهان اشاره به برگزاری کنگره ملی "نقش امام خمینی (ره) ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس"در اسفند ماه امسال گفت: تولید ۲۵ مستند در دستور کار ستاد کنگره مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه روح الله استان مرکزی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تولید فیلم‌های مستند، از جمله برنامه‌های این کنگره است افزود: مطالعات اولیه توسط تهیه کنندگان و نویسندگان شبکه افق انجام شده است.

مشایخی گفت : تولید ۸ مستند توسط شبکه افق آغاز شده و. هم اکنون سه تیم در شهرستان‌های محلات، اراک و دهستان تلخاب فراهان مشغول فعالیتند که پس از پایان تولید، این مستند‌ها از شبکه استانی و سراسری پخش خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به خانواده‌ای در تلخاب فراهان که ۴ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده افزود : یک فیلم توسط شبکه افق برای این خانواده ۴ شهید داده در دست تولید است که زندگی‌نامه این شهیدان را بر اساس خاطرات به‌جامانده آنان بازگو می‌کند.

مشایخی گفت : این مستند در قالب ویژه برنامه های کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان تولید می شود و در آن، زندگی‌ و سیره چهار شهید از اعضای یک خانواده تلخابی روایت می شود

وی افزود: پدر خانواده در جبهه‌های نبرد با بعثیون، دو فرزند پسر در جبهه‌های جنگ و مادر خانواده در سال ۶۶ در مکه به فیض شهادت نایل آمده اند، همچنین این خانواده یک فرزند آزاده هم تقدیم انقلاب کرده است.

مستند پلاک زندگی‌نامه ۴ شهید از اعضای یک خانواده دهستان تلخاب بر اساس خاطرات به‌جامانده آنان را بازگو می‌کند .

دهستان تلخاب 23 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فیلم مستند تولید دفاع م

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری

 مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب ساعت 18:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است